Moderator: Moderafo's
ajl schreef:
Ik verbaas mij er wel over dat er zoveel onbegrip is in jullie omgeving. Juist iemand met kinderen kan toch heel goed het gemis van kinderen begrijpen.
saartje schreef:Overigens bedenk ik me vaak: ik(wij!) kunnen geen kinderen krijgen, en dat is erg verdrietig. Maar hoe moet iemand die geen relatie heeft en toch kinderen zou willen zich voelen? Want in principe zit hij/zij in een zelfde soort schuitje als hij/zij geen relatie krijgt...
Tuinfluiter schreef:Hortensia: Denk dat het gewoon het beste is dat je jezelf dan gewoon flink aanpakt en maar gewoon probeert deel te nemen aan de gesprekken.
Tuinfluiter schreef:Maar als ik dat nou net als jij zou doen Hortensia, zou ik echt het gevoel hebben alsof ik niet genoeg meeleef met hun, mezelf alleen maar buiten sluit, waardoor je dan waarschijnlijk toch voor anders aangezien word en er nog minder bij hoort.
Tuinfluiter schreef:Gisteren zat ik me te bedenken dat het eigenlijk ook haast niet anders kan dat moeders vaak zo veel over de kinderen praten.
Ze zijn er heel de dag zo druk mee (vooral als moeders niet werken lijkt het vaak erger).
Hoe kan dan ook een moeder over allerlei andere onderwerpen praten als over kinderen...
Kinderen zijn voor de meeste vrouwen zo belangrijk en het is toch fijn om met andere moeders steeds maar te babbelen over de vooruitgangen van de kids.
Dat wij daar, als kinderloze, vrouwen tussen zitten word meestal vergeten.
Denk dat het gewoon het beste is dat je jezelf dan gewoon flink aanpakt en maar gewoon probeert deel te nemen aan de gesprekken.
*Annet* schreef:Moeders zijn ras egoïsten, ze willen alleen hun ding vertellen en voor het verhaal van een ander hebben ze geen oor.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten