Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor MissF » 13 jul 2010 11:02

wat zijn dat eigenlijk?
Ik heb net maar vast een nieuwe spijkerbroek gekocht bij de Hema, leuk die aanbiedingen, en spijkerbroeken blijven toch wel leuk, ook voor de winter.

Hij herkent nu steeds meer dieren en geluiden, zo leuk! Hij weet nu precies wat de hond, poes, varken, paard en koe doen, en hij kan ze ook aanwijzen in zijn dierenboeken. Het gaat allemaal zo snel nu, hij begrijpt zo veel, echt gaaf, deze leeftijd :D Hele verhalen hangt hij op tegen jan en alleman, ik schaam me soms gewoon, maar vaak vinden al die mensen het wel leuk.

Hij gaat wel alles nazeggen, dus we moeten goed opletten wat we zeggen. Als mij iets niet lukt zeg ik wel eens: nou!
Pas had Jurian een toren van duplo gebouwd, en die viel om, en toen hoorde ik heel boos:' Nou!'.
Haha, ik ben blij dat wij niet van die schelders zijn, anders zouden we dat geheid terughoren :D

Wat een flinke meid is Hannah zeg! Jurian is hier net 11 kilo, en toch een jaar ouder. Maar het gewicht gaat nu ook wel veel langzamer hoor, dat scheelt. En hij eet gewoon niet veel. Gisteravond 1 hapje vla (want dat wil hij perse zelf doen, en met dunne vla mocht dat niet, omdat het een kliederboel zou worden, met danoontje of kwark mag het wel, maar die had ik helaas nit), 3 kleine stukjes grillburger en een minihapje bloemkool. En dan vanmorgen amper 1 boterham met bebogeen. Ik snap niet hoe ie het volhoudt, maar blijkbaar heeft hij er genoeg aan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 13 jul 2010 11:51

Underjams zijn luierbroekjes voor wat grotere kinderen

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 jul 2010 11:59

Ilona is zo goed als uit de luiers.. :D

Nu heeft ze al een tijdje niet in bed geplast,
en zodoende draagt ze nu alleen een onderbroekje tijdens het slapen.
En trots dat ze is. :)

Ilona weegt nu 12,5kg. Met 2,5 jaar.
Valt me op, dat ze zo goed de verleden tijd en enkelvoud/meervoud al gebruikt.
Echt knap hoe snel kindjes leren op deze leeftijd!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 13 jul 2010 12:33

rosekapje schreef:Sophie, kan heel goed dat het met die oorontsteking te maken heeft, hier was er 1 voor zover het leek doof totdat we erachter kwamen dat hij een oorontsteking had, toen druppels en alle prut eruit en hij reageerde ineens wel op geluid.
Maar het kan ook zijn dat ze op ander gebied snel ontwikkeld en dan op taal/geluid wat later.

Dat kan idd heel goed, doofheid na een oorontsteking. Een van onze jongens heeft het ook al een paar keer gehad en die is ook altijd een tijdje doof tijdens en na een ontsteking, maar de oorontsteking van de jongste is al bijna een half jaar geleden. Af en toe heeft ze een paar dagen dat ze volgens ons meer hoort, maar het is altijd maar tijdelijk en daarna heeft ze weer een (bijna) dove periode. 't Gaat ook niet altijd gelijk op met een verkoudheid of i.d., dus vind ik het wel fijn als het nagekeken wordt. Blijvende gehoorbeschadiging komt nl. ook voor na een ontsteking.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 13 jul 2010 12:36

AikonGirl schreef:Ilona weegt nu 12,5kg. Met 2,5 jaar.

Hoeveel onze dochter van net 3 weegt, weet ik eigenlijk niet uit m'n hoofd.
Knap dat Ilona al zo goed praat! De zinsbouw van ons dametje was erg slecht, maar dat gaat nu gelukkig met sprongen vooruit. De verstaanbaarheid laat nog wel te wensen over, dus ik hoop dat dat nog wat opknapt voor ze over een jaartje naar school gaat!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 jul 2010 12:40

Hugo gaat momenteel ook heel hard in zijn ontwikkeling. Inderdaad een hele leuke leeftijd. Zijn grove motoriek gaat nu redelijk al zal het geen jongetje worden dat uit zichzelf in bomen zal klimmen ofzo. Hij is daarin heel voorzichtig en blijft een beetje onhandig. Met praten daarentegen gaat hij wel heel snel, hij zegt nu al zinnetjes en kan zo'n beetje alle lichaamdelen benoemen ( en dan niet alleen arm, been, hoofd, maar alle vingers, liezen, hiel, elleboog, oorlel etc.). Voor een jochie die nog 2 moet worden, vind ik dat wel knap. Hugo heeft nu ook ontdekt hoe wij heten en plakt dat achter papa/mama :lol: .

Cato is ook erg gericht op het verbale en niet zo op haar mororiek. Wij zijn met haar wel hard aan het oefenen om te draaien, want zij heeft nog steeds een afplatting. Zitten mogen wij van de fysio niet te veel oefenen, omdat dat erg "statisch' is en niet goed voor haar verdere motorische ontwikkeling.( en dat kennen wij van Hugo)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 jul 2010 12:59

Sophie77 schreef:
AikonGirl schreef:Ilona weegt nu 12,5kg. Met 2,5 jaar.

Hoeveel onze dochter van net 3 weegt, weet ik eigenlijk niet uit m'n hoofd.
Knap dat Ilona al zo goed praat! De zinsbouw van ons dametje was erg slecht, maar dat gaat nu gelukkig met sprongen vooruit. De verstaanbaarheid laat nog wel te wensen over, dus ik hoop dat dat nog wat opknapt voor ze over een jaartje naar school gaat!

Zoonlief is 3 en zegt niet meer dan woordjes. Soms plakt hij er nu 'mijn' voor: "mijn vork". Maar verder komt hij niet. Maar hij begrijpt alles. En ach, NL is zijn 3e taal en we weten ook niet hoe oud hij is en hij heeft natuurlijk een heel andere ontwikkeling. Nou ja. Het is wel grappig als kindjes van zijn eigen grootte ineens tegen hem aan gaan praten. Dan is hij heel verbaasd. :mrgreen:

Hij gaat nu trouwens wel helemaal uit zichzelf woordjes tegen andere mensen dan papa en mama zeggen. En met woorden kan hij toch hele verhalen maken. "Auto, wielen, rijden, boodschappen, papa, thuis" is toch ook een heel verhaal.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 jul 2010 20:45

Gebruik je ze zelf neit Petra? weet niet hoe oud je kids zijn?

MissF: wat is bebogeen????

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 13 jul 2010 20:55

@ Schipje: Bebogeen is caramelpasta. Het woord bebogeen komt van 'geen boter beschikbaar'. In WOII was in Noord-NL geen boter te krijgen en werd er daarom een pasta ontwikkeld van vnl. suikerbieten.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 13 jul 2010 21:44

idd, is ons zwaargewicht een flinke tante :mrgreen: ze lust dan ook alles. iedereen zegt dat het wel een beetje weg trekt als ze nog aktiever worden. pas zei ik dat ze zich nog niet optrok aan de box, moet ik nodig zeggen want nu doet ze het wel!!!
dus snel die box omlaag 8)

@ ag, wat super van ilona, geen luiers meer! echt geweldig, mag ze idd wel trots op zijn;)

@ajl. goed blijven fysio-en met cato hoor! het haalt echt wat uit! bij Hannah was het helaas niet genoeg. donderdag gaan we haar helmpje ophalen. nu heb ik nog zoiets van het moet, maar ik denk dat als ze 'm eenmaal opheeft dat ik wel moet slikken hoor. niet meer even snel dat bolletje aaien of kusje op geven :cry:
Afbeelding

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 13 jul 2010 21:50

@ jeepeecee: Wat grappig dat Hannah zich nu ook optrekt aan de box! Onze dametje doet ook echt schattig als je haar 'prijst'! Ze kijkt dan eerst verbaasd en geeft dan een big smile, zo leuk is dat!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 13 jul 2010 21:58

@jpc: jammer dat ze een helmpje nodig heeft,
maar probeer het idd te zien als: nodig!
Onze dochter heeft ook een hulpmiddel, en je bent dan
toch blij dat ze het heeft, ook al is het niet zo leuk,
en dan ook met foto's enzo...
Maar..het is maar voor even als het goed is!
Sterkte ermee, hopelijk helpt het!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 jul 2010 22:09

tja.. voro dat je het weet zitten ze op een 'gewone' fiets... en kan je erachter aan rennen! mega wat gaat die ontwikkeling snel!
Laatst gewijzigd door paprikameisje2 op 15 jul 2010 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 14 jul 2010 08:41

schipje: mijn zoontje is 10 maanden

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 jul 2010 12:17

Sterkte jpc morgen met het helmpje! Ik zou het ook vreselijk vinden als Cato een helm moest. Aan de andere kant is het resultaat wel mooier met een helm. Wat gaat Hannah trouwens hard met haar motoriek dat zij zich nu al optrekt. Zover is Cato nog lang niet.

Terug naar “Archief”