Moderator: Moderafo's
Bastiaan30 schreef:We heben eigenlijk niets te vinden, maar ons neer te leggen bij de meest democratisch tot stand gekomen combinatie.
Inmiddels heeft de PVV al weer 10 extra zetels gewonnen, schijnt het, dus lijkt het me overantwoordelijk om een combi te creeren waarbij je miljoenen mensen gaat proberen te domineren door een tegenovergesteld denkende, linkse kliek.CDA moet in het belang van de democratie maar eens schikken, hoewel ik net als de rest van Nederland JP-moe ben.
Bastiaan30 schreef:We heben eigenlijk niets te vinden, maar ons neer te leggen bij de meest democratisch tot stand gekomen combinatie.
Inmiddels heeft de PVV al weer 10 extra zetels gewonnen, schijnt het, dus lijkt het me overantwoordelijk om een combi te creeren waarbij je miljoenen mensen gaat proberen te domineren door een tegenovergesteld denkende, linkse kliek.CDA moet in het belang van de democratie maar eens schikken, hoewel ik net als de rest van Nederland JP-moe ben.
Arco schreef:Wat Wilders nu doet, staat lijnrecht tegenover zijn beweringen van krap een jaar geleden. Sterker nog, lijnrecht tegenover van zijn beweringen van een half jaar geleden. Vorig jaar nog bij de Algemene Beschouwingen werd het zittende kabinet uitgemaakt voor 'flut kabinet' en bij de val van het kabinet moest de vlag uit.
Nee, Wilders gaat telkens uit van de perspectieven voor zijn partij. Door de toemalige coalitiepartijen te kijker te zetten was hij stemmen aan het werven. Maar nu zijn de verkiezingen geweest en wil hij regeren.
De enige levensvatbare combinatie is met VVD en CDA. Daarom roept hij het CDA op. Maar pas op: wanneer dit mislukt dan richt hij zijn pijlen vroeg of laat weer op het CDA en wellicht ook op de VVD.
Kortom, het gaat om de politieke wind van de dag.
Bastiaan30 schreef: Inmiddels heeft de PVV al weer 10 extra zetels gewonnen, schijnt het, dus lijkt het me overantwoordelijk om een combi te creeren waarbij je miljoenen mensen gaat proberen te domineren door een tegenovergesteld denkende, linkse kliek.CDA moet in het belang van de democratie maar eens schikken, hoewel ik net als de rest van Nederland JP-moe ben.
Optimatus schreef:De VVD is nog minder christelijk dan het CDA.
Faramir schreef:Optimatus schreef:De VVD is nog minder christelijk dan het CDA.
Dat valt wel mee. Ze zijn beide niet uitgesproken christelijk. En als het CDA dan toch niet durft te spreken over zaken als abortus en euthanasie dan kan ik evengoed een liberale partij kiezen die economisch beleid altijd beter voor elkaar heeft.
Maar goed het CDA gaat praten met VVD en PVV. Ik ben benieuwd hoe Verhagen gaat onderhandelen.
bruggenbouwer schreef:Faramir schreef:Optimatus schreef:De VVD is nog minder christelijk dan het CDA.
Dat valt wel mee. Ze zijn beide niet uitgesproken christelijk. En als het CDA dan toch niet durft te spreken over zaken als abortus en euthanasie dan kan ik evengoed een liberale partij kiezen die economisch beleid altijd beter voor elkaar heeft.
Maar goed het CDA gaat praten met VVD en PVV. Ik ben benieuwd hoe Verhagen gaat onderhandelen.
Wat apart dat je de mate van christelijkheid afmeet aan het feit hoe fel men tegen abortus of euthanasie is.
Volgens mij draait het om de uitgangspunten van een partij: hun mensvisie en hun maatschappijvisie. Heb je ooit bedacht waarom het CDA zich als christendemocratische partij profileert en niet als christelijke partij?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten