Sta actief achter Israël!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Sta actief achter Israël!

Berichtdoor Antoinette » 31 mei 2010 16:34

Lieve mensen,

Ik wil dit nog even kwijt.
Ik ben me er van bewust dat hier mensen al heel vaak gevonden hebben dat mijn standpunten
meer politiek correct zouden moeten zijn, en ik ben me ervan bewust dat het weerstand oproept bij veel christenen.

Echter, is het niet van veel groter belang om in de vraagstukken met betrekking tot Israël naar God te luisteren, in plaats van standpunten van mensen te volgen?
Dit zijn niet mijn standpunten, ze komen rechtstreeks uit de bijbel hoor.
Zijn wegen zijn hoger dan onze wegen lezen we in Jesaja 55:9
En in het vers daarvoor verklaart de profeet dat Zijn gedachten niet dezelfde zijn als onze gedachten.

Wat ik zo vaak zie is dat Gods woord haaks staat op de vaak arrogante en eigenzinnige mening van sommige christenen over Isarël.
En dan herken ik de houding waarvoor Paulus waarschuwt en die hij beschrijft in o.a dit vers:
Want broeders, opdat gij niet eigenwijs zoudt zijn, wil ik u niet onkundig laten van "dit geheimenis":
een gedeeltelijke verharding is over israël gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat.
Rom. 11:25

Het moge duidelijk zijn dat een gesprek over de bijbelse betekenis van Israël van het grootste belang is; dit kan niet genoeg benadrukt worden. En het gesprek hierover moet worden gevoerd vanuit een
"open en nederige" houding tot God Die wij, mag ik hopen, toch allemaal willen dienen?
Het geheimenis waar paulus over spreekt, kan alleen ontdekt worden vanuit een nederige houding en een diepe liefde. Laten we eens kijken en lezen wat Paulus zegt in Romeinen 9:1-5

Ik spreek de waarheid in Christus, ik lieg niet, want mijn geweten betuigt mij dit mede door de heilige Geest: 2 ik heb een grote smart en een voortdurend hartzeer. 3 Want zelf zou ik wel wensen van Christus verbannen te zijn ten behoeve van mijn broeders, mijn verwanten naar het vlees; 4 immers, zij zijn Israëlieten, hunner is de aanneming tot zonen en de heerlijkheid en de verbonden en de wetgeving en de eredienst en de beloften: 5 hunner zijn de vaderen en uit hen is, wat het vlees betreft, de Christus, die is boven alles, God, te prijzen tot in eeuwigheid! Amen.

Ik geloof dat Paulus door zijn vergevingsgezindheid en door zijn bereidheid om zichzelf weg te cijferen, in staat was om Gods gedachten en Zijn inzicht over israël te ontvangen.
Wij zullen dezelfde houding moeten aannemen als wij Zijn wil willen leren verstaan, en moeten ophouden onze eigen mening voorop te willen stellen.

Als Christenen mogen wij er aanspraak op maken, kinderen van God te zijn.
En omdat Hij Zichzelf de God van Israël noemt, willen wij met betrekking tot Israël heel ons wezen, met hart en ziel, lijken op onze hemelse Vader.
Worden in onze verhouding tot Israël ook maar bij benadering de tedere aandoeningen van bewogenheid en liefde, zoals God hier zelf uiting aan geeft, gevonden????
Volgens mij mag eenieder dat voor zichzelf toetsen.

Zie, Ik verzamel hen uit al de landen, waarheen Ik hen in mijn toorn en gramschap en grote verbolgenheid zal verdreven hebben, en Ik zal hen naar deze plaats terugbrengen en hen veilig doen wonen; 38 zij zullen Mij tot een volk zijn en Ik zal hun tot een God zijn; 39 Ik zal hun één hart en één weg geven, zodat zij Mij vrezen al de dagen, hun en hun kinderen na hen ten goede; 40 ja, Ik zal een eeuwig verbond met hen sluiten, dat Ik Mij niet van achter hen afwenden zal en dat Ik hun wèl zal doen, en mijn vrees zal Ik in hun hart leggen, zodat zij niet van Mij afwijken; 41 Ik zal Mij over hen verblijden en hun weldoen en Ik zal hen voorgoed in dit land planten met heel mijn hart en heel mijn ziel.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 31 mei 2010 23:26

Antoinette, Hoe dit: Aanval Israël op Gazavloot wekt woede wereld uit te leggen, sta jij dan nog steeds actief "achter" Iraël? 8-[
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 jun 2010 08:16

Aanvullende vraag: heeft Israel als staat meer rechten dan andere staten?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 01 jun 2010 10:57

Harm-J schreef:Antoinette, Hoe dit: Aanval Israël op Gazavloot wekt woede wereld uit te leggen, sta jij dan nog steeds actief "achter" Iraël? 8-[
Dat gaan we niet in dit topic bespreken, maar in dit topic in het Actualiteit subforum.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

ostrogoot
Mineur
Mineur

Berichtdoor ostrogoot » 01 jun 2010 22:19

Optimatus schreef:Aanvullende vraag: heeft Israel als staat meer rechten dan andere staten?

Misschien wel...
heeft China meer rechten dan andere staten, de bezetting van Tibet en het opeisen van Taiwan bijvoorbeeld
heeft (onder andere) Turkije meer rechten dan andere staten, de onderdrukking van de Koerden bijvoorbeeld
heeft Iran..
heeft Noord Korea..
Rusland
Nosce te ipsum

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 02 jun 2010 16:00

Harm-J schreef:Antoinette, Hoe dit: Aanval Israël op Gazavloot wekt woede wereld uit te leggen, sta jij dan nog steeds actief "achter" Iraël? 8-[

Absoluut!
Ik sta nog steeds actief achter israël!
Waarom?
Het is één grote leugen die de wereld rondgaat.
De vloot was pure provocatie als je het "werkelijke nieuws" zou onderzoeken.
"De wereld" is er blind voor, en men loopt in één grote kudde achter elkaar aan.

Als je per sé onderbouwing wil horen, wil ik dat ook nog doen.
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 02 jun 2010 16:08

Optimatus schreef:Aanvullende vraag: heeft Israel als staat meer rechten dan andere staten?

Ik kan daar enkel nee op zeggen.
Logisch toch?

Nu een wedervraag die daar ook mee te maken heeft: Geloof jij al het nieuws wat de media de wereld inblaast over Israël?

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 02 jun 2010 18:20

elbert schreef:
Dat gaan we niet in dit topic bespreken, maar in dit topic in het Actualiteit subforum.

Nogmaals!!

Dit is het religie forum.
Hier dus graag discussie over Israel vanuit geestelijk oogpunt.
Natuurlijk is er altijd een grijs vlak, maar de politieke discussie graag in het andere topic.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 02 jun 2010 19:37

Wullimpie schreef:
elbert schreef:

Nogmaals!!

Dit is het religie forum.
Hier dus graag discussie over Israel vanuit geestelijk oogpunt.
Natuurlijk is er altijd een grijs vlak, maar de politieke discussie graag in het andere topic.

Waar slaat dat op?
Er wordt een vraag gesteld of ik nog actief achter israël kan staan, na de gebeurtenissen in de wereld.
Het gaat dit topic juist aan!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 jun 2010 16:44

Als een moderator aangeeft, dat een en ander in een ander topic besproken dient te worden, dan dient hieraan gevolg gegeven te worden. Commentaar op het modereren kan elders op Refoweb worden geleverd.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 03 jun 2010 16:46

Optimatus schreef:Als een moderator aangeeft, dat een en ander in een ander topic besproken dient te worden, dan dient hieraan gevolg gegeven te worden. Commentaar op het modereren kan elders op Refoweb worden geleverd.

=;

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 jun 2010 17:16

Achter Israel staan houdt ook in dat Israel te verstaan gegeven moet worden, dat het niet meer of minder rechten dan andere volkeren heeft.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 03 jun 2010 18:47

Maar zij zijn toch de beminden om der Vaderen wil.

Ik bedoel, Israël heeft toch een speciale plaats bij God.
Al vind ik het zelf ook wel weer moeilijk in hoe verre dit dan weer toe te passen is op het huidige Israël.

Of kunnen we beter zeggen, het Joodse volk heeft een speciale plaats bij God?
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 03 jun 2010 20:18

Misschien is dat wel waar mijn probleem met dit hele verhaal zit, het Joodse volk (de beminden om der vaderen wil) en de Joodse natie (de staat Israël met soms wel heel bijzondere gedragingen) worden teveel vereenzelvigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 jun 2010 21:09

The Keimpe, je verwoordt het, vind ik althans, zeer helder. Wellicht kun jij er ook iets mee, Wullimpie?

Terug naar “Archief”