TV&GER.GEM.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 02 feb 2004 08:06

Evelien schreef:zeker een onderdeel er van.

Wat dacht je van:

-internet
-tijdschriften
-je eigen auto
-......
en noem maar op.

Dit zijn ook dingen die je in (huis) haalt.

- Internet: filtermogelijkheid. Alleen in huis halen als je het echt nodig hebt voor school/werk.
- Tijdschriften: Het is logisch dat iedereen hier zijn verantwoordelijkheid kent. De Saambinder, Oude Paden en Terdege bijvoorbeeld zijn wel verantwoord. Het medium zelf is niet helemaal af te keuren, maar wel een deel ervan.
- Je eigen auto. Dit kan een afgod zijn, zeker als het een dure auto is.
Advies: koop geen dure auto en/of een auto van een gerenommeerd merk. Zo kunnen we overal onze afgoden hebben. Een auto is gewoon een vervoermiddel van A naar B. Alle zorgen die je eraan besteed moeten niet veel verder gaan dan onderhoud.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 feb 2004 14:11

Het gaat me niet om een dure auto maar meer over hoe je er mee omgaat....

caprice

Berichtdoor caprice » 02 feb 2004 14:13

Evelien schreef:Het gaat me niet om een dure auto maar meer over hoe je er mee omgaat....

Te snel en roekeloos rijden en zo...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 02 feb 2004 16:50

caprice schreef:- Internet: filtermogelijkheid. Alleen in huis halen als je het echt nodig hebt voor school/werk.
- Tijdschriften: Het is logisch dat iedereen hier zijn verantwoordelijkheid kent. De Saambinder, Oude Paden en Terdege bijvoorbeeld zijn wel verantwoord. Het medium zelf is niet helemaal af te keuren, maar wel een deel ervan.
- Je eigen auto. Dit kan een afgod zijn, zeker als het een dure auto is.
Advies: koop geen dure auto en/of een auto van een gerenommeerd merk. Zo kunnen we overal onze afgoden hebben. Een auto is gewoon een vervoermiddel van A naar B. Alle zorgen die je eraan besteed moeten niet veel verder gaan dan onderhoud.

Zou jezus de zelfde wetten hebben gehad?
Jezus wil echt niet dat we net zo gaan leven als de fariceers. Nee, God wil dat jij vrij leeft. Dat je schitterd voor God. God groot maakt.
Dit is niet iets van de vrijheid die in Jezus is!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: TV&GER.GEM.

Berichtdoor *Annet* » 04 feb 2004 00:52

Brion schreef:
Jack schreef:Best forum-ers,

quote]

Ik vraag me af of de meesten hier "ger.gemmer" zijn. Daar geloof ik niks van.
Over het beloven geen TV te nemen als je belijdenis wil doen, heb ik nog nooit gehoord. Heb je daar voorbeelden van?
Verder heb ik de indruk dat een steeds kleinere groep in de gereformeerde gemeenten, en aanverwante reformatorische kerken, TV principieel afwijst.

Misschien beetje trage reactie van mij, maar zie nu pas dit onderwerp

Toen ik bij de Ger Gem op belijdenis ging werd ons wel gevraagd of we tv hadden. We hebben niet beloofd dat we er geen zouden nemen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

SDG
Luitenant
Luitenant

Re: TV&GER.GEM.

Berichtdoor SDG » 04 feb 2004 08:25

Annettje schreef:Ik vraag me af of de meesten hier "ger.gemmer" zijn. Daar geloof ik niks van.
Over het beloven geen TV te nemen als je belijdenis wil doen, heb ik nog nooit gehoord. Heb je daar voorbeelden van?
Verder heb ik de indruk dat een steeds kleinere groep in de gereformeerde gemeenten, en aanverwante reformatorische kerken, TV principieel afwijst.

Misschien beetje trage reactie van mij, maar zie nu pas dit onderwerp

Toen ik bij de Ger Gem op belijdenis ging werd ons wel gevraagd of we tv hadden. We hebben niet beloofd dat we er geen zouden nemen.[/quote]

De vraag naar TV-bezit wordt ook wel gesteld bij de doopaangifte. Ik weet dat er GerGem zijn waar je je kind pas een half jaar na de geboorte mag laten dopen als je TV in huis hebt. Naar mijn mening wordt dan misbruik gemaakt van de doop, door die als sanctie te gebruiken. Past overigens wel enigszins in de doopvisie van de GerGem - maar da's weer een ander topic. Hoe dan ook: de TV verhuist in zo'n geval nogal eens naar de buren of naar het zomerhuisje, zodat men geen TV meer "in huis" heeft. Als er een kind van een half jaar oud ten doop wordt gehouden, wordt het immers door de hele gemeente direct herkend als "TV-kindje". Nogmaals: dat kan toch niet de bedoeling zijn van de doop?

SDG
~~Soli Deo Gloria~~

DireStraits
Mineur
Mineur

Berichtdoor DireStraits » 16 feb 2004 08:54

'Wij houden het ervoor dat als iemand bekeerd wordt, de tv de deur uitgaat', aldus Van Rossem... Hij bedoelt: iedereen met TV in huis is onbekeerd. Wat een wereldbeeld heb je dan, zeg :?
The proof of the pudding is in the eating.

joepie

Berichtdoor joepie » 16 feb 2004 13:24

Als dat zo was dan zou het probleem van velen in zijn kerk opgelost zijn. Want er zullen er niet zo veel zijn in die kerk die een tv hebben. Dus dat houd in dat ze bekeerd zijn en dus aan het avondmaal mogen. :)
Tja als dat je richtlijn wordt ben je wel erg ver heen.
Laat de mijne dan maar de Bijbel wezen.

Vin

Berichtdoor Vin » 16 feb 2004 13:32

'Wij houden het ervoor dat als iemand bekeerd wordt, de tv de deur uitgaat'

En moet je dan ook afwachten of je tv vanzelf de deur uitgaat als teken dat je uitverkoren bent? :mrgreen:

joepie

Berichtdoor joepie » 16 feb 2004 13:36

Vin schreef:

En moet je dan ook afwachten of je tv vanzelf de deur uitgaat als teken dat je uitverkoren bent? :mrgreen:

ja die krijgt ineens pootjes, en rent weg! :lol:

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 16 feb 2004 15:19

Vin schreef:

Er wordt verwacht dat je zegt: Of die tv de deur uit of ik! :mrgreen:
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

joepie

Berichtdoor joepie » 16 feb 2004 15:31

Ik ben uitverkoren en bekeerd en de tv staat er nog steeds. Zou die niet willen?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 16 feb 2004 15:44

joepie schreef:Ik ben uitverkoren en bekeerd en de tv staat er nog steeds. Zou die niet willen?
Dan ga je dus met een ingebeelde hemel naar de hel.
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

joepie

Berichtdoor joepie » 16 feb 2004 15:50

Welke ingebeelde hemel? En wie bepaald waar ik heen zou gaan?

Terug naar “Archief”