Moderator: Moderafo's
Nina87 schreef:LauraC schreef:Leuk Galateia! Hebben jullie weleens gedacht aan thuisscholen? Of zijn er genoeg goede scholen in NL waar jullie kids op kunnen?
Ik heb hier weleens een artikel over gelezen en toen heb ik er nog wat meer info over opgezocht omdat ik het interessant vond. In Nederland is het dus zo dat je niet zomaar je kind mag thuisscholen: je moet bij de leerplichtambtenaar ontheffing aanvragen. Dit krijg je in principe alleen als je kind nog niet op school heeft gezeten en er binnen een straal van 20 kilometer geen school is die bij jouw levensovertuiging aansluit. Dat eerste schijnt niet zo'n groot probleem te zijn maar voor dat laatste moet je dus wel een goed verhaal kunnen bedenken. Dus daarom is het in Nederland niet zo gebruikelijk. Ik weet dat het in andere landen wel veel gebeurd, in de US enzo. Een vriendin van mij komt daar vandaan en die heeft ook een poosje thuis les gehad.
Denken jullie erover om dat te gaan doen?
moeten jullie dat? ivm je man z'n werk of willen jullie dat zelf?LauraC schreef:@Nina; wij moeten iedere 3 (of minder) jaar verhuizen en voor de continuiteit zou het misschien voor Michael en evt volgende kinderen wel beter zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten