Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor LauraC » 17 feb 2010 19:46

@Nina; wij moeten iedere 3 (of minder) jaar verhuizen en voor de continuiteit zou het misschien voor Michael en evt volgende kinderen wel beter zijn. Bovendien ben ik niet gecharmeerd van de meeste scholen hier. Ik heb op een aantal scholen gewerkt, van middelbaar tot speciaal onderwijs en alles ertussenin en ben nog geeneen echt positief christelijke school gezien. Nu is dat natuurlijk niet het allerbelangrijkste, maar het telt wel mee. En om 'm op kostschool te doen is ook zo wat. Wij krijgen financiering (gedeeltelijk) als we voor een kostschool of prive school zouden kiezen maar op 1 salaris is dat eigenlijk niet te doen. Dus onderzoeken we de mogelijkheden.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 17 feb 2010 20:09

Maar als het dan alleen gaat om het christelijke gehalte, dan zou je toch altijd nog aanvullend onderwijs thuis kunnen geven? Ofzoiets. Ik vind thuisscholing best ingrijpend in de ontwikkeling van een kind. Ze missen toch een bepaald iets in de maatschappij, ofzoiets. Als christelijke ouders kunnen we onze kinderen toch zelf godsdienstig vormen en wapenen? Bij onze schoolkeuze heeft wel of niet christelijk eigenlijk geen enkele rol gespeeld. Het ging mij om de kwaliteit van het onderwijs en om de algemene sfeer op school.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 18 feb 2010 13:48

Hier Maxi Cosie Toby. Bevalt goed!

Het nieuwe systeem met dat opklikken lijkt me ideaal. Was er nog niet toen we voor Anna Sofie een autostoeltje kochten. Dat is echt wel een aanrader. Geen gordelgeknoei e.d. meer!
Time flies when you have none!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 feb 2010 14:29

Jawel joh isofix bedoel je?
Dat was er al toen Danique is geboren. :-)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 18 feb 2010 14:32

Hoe werkt dat nu precies? Het schijnt in onze Yaris ook te zitten maar ik weet niet hoe het werkt...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 feb 2010 14:36

In je auto zitten veranker punten waar je de isofix aan vast kan maken,
en de maxi-coxi zo op kunt klikken.

http://www.countrybabies.co.uk/ProductI ... _Black.jpg

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 feb 2010 14:36

Deze bedoelen jullie?
http://www.youtube.com/watch?v=lvu60C0h6i4

Dat bestaat al een tijd ja..

Maar VPK wil toch een groter stoeltje kopen, voor >9 maanden?
Dan heb je dat geknoei toch sowieso al niet meer?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 feb 2010 18:55

ik zat tot nu toe eigenlijk ook te twijfelen tussen de tobi en priori. word er niet echt uit wijs wat nu het verschil precies is tussen deze twee.

volgens mij kun je op zo'n isofix ook een grotere maxicosi zetten? dus > 9 mnd, want die hebben we indd nodig.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 feb 2010 19:04

Nina87 schreef:
LauraC schreef:Leuk Galateia! Hebben jullie weleens gedacht aan thuisscholen? Of zijn er genoeg goede scholen in NL waar jullie kids op kunnen?

Ik heb hier weleens een artikel over gelezen en toen heb ik er nog wat meer info over opgezocht omdat ik het interessant vond. In Nederland is het dus zo dat je niet zomaar je kind mag thuisscholen: je moet bij de leerplichtambtenaar ontheffing aanvragen. Dit krijg je in principe alleen als je kind nog niet op school heeft gezeten en er binnen een straal van 20 kilometer geen school is die bij jouw levensovertuiging aansluit. Dat eerste schijnt niet zo'n groot probleem te zijn maar voor dat laatste moet je dus wel een goed verhaal kunnen bedenken. Dus daarom is het in Nederland niet zo gebruikelijk. Ik weet dat het in andere landen wel veel gebeurd, in de US enzo. Een vriendin van mij komt daar vandaan en die heeft ook een poosje thuis les gehad.

Denken jullie erover om dat te gaan doen?

wel interressant dit. Sinds de zomervakantie geven mijn schoonzus en zwager hun kinderen zelf les. Ze hebben ontheffing aangevraagd en zijn er echt serieus mee bezig. Het scheelt heel veel dat hun kinderen makkelijk kunnen leren. Hun zoontje van 5 las razend vlot een verhaal voor met vrij moeilijke woorden. Ze hebben in de buurt wel een school maar er zijn toch dingen die niet bij hun levensovertuiging aansluiten. Ze leren hun kinderen wat zij belangrijk vinden. Daarnaast hebben ze ook kontakt met andere basisscholen. Wij vinden wel dat ze het goed doen, alleen denken wij wel dat het niet goed is voor kinderen als ze niet veel met andere kinderen omgaan. hun kinderen gaan wel weer naar gym, zwemmen en ze gaan vaak met hen naar conferenties enzo waar ze weer kinderen tegen komen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 feb 2010 20:11

LauraC schreef:@Nina; wij moeten iedere 3 (of minder) jaar verhuizen en voor de continuiteit zou het misschien voor Michael en evt volgende kinderen wel beter zijn.
moeten jullie dat? ivm je man z'n werk of willen jullie dat zelf?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 feb 2010 20:14

Toch blijf ik echt tegenstander van het thuis scholen van kinderen. Welk nut heeft het om je kinderen vanwege je levensovertuiging uit de maatschappij te houden? Ooit zullen ze daar toch in terecht komen. En is het dan niet juist heel mooi, dat wij als christenen onze kinderen kunnen leren om midden in die maatschappij volgens ons eigen geloof te leven? Waar zijn mensen die vanuit hun levensovertuiging kiezen voor thuis scholen nou toch eigenlijk bang voor? Ik wil niemand voor het hoofd stoten, hoor, maar ik vind het echt zo'n ingrijpend iets in de ontwikkeling van een kind, dat ik me dan als moeder echt serieus afvraag wat daar dan de echte reden van is, of welke angst er dan aan ten grondslag ligt.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 18 feb 2010 23:56

Petje af voor ouders die het zien zitten om hun kinderen thuis onderwijs te geven. Gelukkig hebben we hier én goede scholen én christelijke scholen.

Vanavond naar de kijkavond van de projectweek geweest, was heel leuk en heel gezellig. De kinderen genieten er zo van dat je komt kijken en belangstelling hebt. Ook heel leuk is dat je een week vantevoren niet meer in de kleuterklassen mag komen en er linten en bordjes met verboden toegang. Zo is ook dat een echte verrassing hoe het er daar uitziet.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 feb 2010 06:53

Mijn familie had er bijvoorbeeld erg moeite mee dat er eerst in de klas een bijbelvertelling werd gedaan en bijvoorbeeld 2 uur later werd er een sprookje voorgelezen. Het bijbelverhaal moesten de kinderen geloven dat het waar was, maar dezelfde juf vertelde dus later een fantasie verhaal met feeën en toveren en dat was dus een niet waar verhaal. Daarbij willen ze altijd zoveel mogelijk met en bij elkaar zijn en op deze manier kan dat. Ze kunnen nu hun kinderen leren wat zij belangrijk vinden dat ze weten. Op bepaald gebied heb ik er ook wel mijn bedenkingen bij maar tot nog toe vind ik het echt dat ze het goed doen. Daarbij zijn ze dus heel vrij in het gaan en staan, ze hoeven geen rekening te houden met schoolvakantie. Nu wil mijn zwager ze Hebreeuws leren zodat ze, als ze naar Israel (op vakantie) gaan, de kinderen zelf een boodschap kunnen laten halen!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 feb 2010 07:27

Ik ken een gezin die geven ook hun kinderen thuis les. Met een hele goede reden. De kinderen zie je met de dag veranderen en opbloeien. In sommige gevallen is thuisonderwijs juist goed voor de kinderen. En je hebt een christelijke (thuisonderwijs) groep die 1 keer in de week bij elkaar komen met de kinderen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 feb 2010 07:56

ik heb echt mijn twijfels bij thuisonderwijs. Ten eerste met jezelf wel proffesioneel zijn wil je dat doen, en ik vind altijd, je bent moeder en geen juf of politieagent.
Er zijn zoveel scholen zoveel keus, dan ga je toch wat verder rijden.

@ annet: ik ben van mening dat het grootste stuk geloofsopvoeding thuis ligt, en niet bij de leerkrachten zoals tegenwoordig veel mensen denken. Overigens begrijp ik wel dat het wel moet aansluiten bij thuis, maar sprookjes vind ik bij de cultuur van nederland horen! :oops: Heb dit ook eerder wel gehoord.

Wat vinden jullie bijvoorbeeld van boeken zoals pluk van de petteflet enzo?

Terug naar “Archief”