Heeft iemand ervaringen met de Ladycomp?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Heeft iemand ervaringen met de Ladycomp?

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2010 15:06

Daar ga ik maar niet de gedetailleerd op in maar ik vind het wel een gehannes soms ja :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 11 mei 2010 21:12

Marnix schreef:Daar ga ik maar niet de gedetailleerd op in maar ik vind het wel een gehannes soms ja :D

Mee eens.
Had het er pas met een studie-genootje over (waar je het al niet over hebt.. maar goed) en ze zei dat ze heel vaak condoom gebruikten -ondanks dat haar man gesteriliseerd is- om te voorkomen dat je altijd na de tijd direct naar de wc o.i.d. moet enz.
Time flies when you have none!

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 14 mei 2010 08:17

Heb ook wel tegen mijn vriend gezegd dat hij aan de condooms 'moet'. Het is niet anders.. en misschien dat dit in de loop van de tijd wel anders wordt, maar in het begin van je huwelijk denk ik niet dat het heel leuk is als ik zeg: Nee sorry, vandaag een rood lampje, dus ik kan niet met je vrijen :wink: (en dat zou ik ook niet willen).
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 14 mei 2010 17:26

Weegt het bezwaar tegen andere voorbehoedsmiddelen dan op tegen het (dagelijks) gerommel met een ladycomp incl flubbers?
De pil geeft soms bijwerking, dat weet ik, maar blijkbaar...

Ik dacht dat de ladycomp alleen was bedoeld voor hen die niet ten volle in hun gemoed verzekerd waren van het gebruik van voorbehoedsmiddelen.

Anders gezegd: ik bennum ff kwijt in deze discussie :shock:
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 14 mei 2010 18:41

@ Night: klopt er zijn er die vinden dat het 'geen' voorbehoedsmiddel is en dat het Bijbels gezien 'legaal'. Dit bedoel ik niet negatief hoor! Ikzelf vind het net zo goed een voorbehoedsmiddel dan een condoom of de pil. Maar meningen verschillen.
Maar goed.. daar gaat de discussie niet om.
Het gaat om de al dan niet positieve ervaringen met de Lady Comb
Time flies when you have none!

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 14 mei 2010 20:03

Wat ik ervan begreep was dat wanneer je niet wilde grijpen naar voorbehoedsmiddelen om welke reden of met welk argument dan ook, dat de ladycomp dan een mooi alternatief is (die was er in mijn tijd nog niet, vandaar dat ik geinteresseerd meelees ;), en dat deze optie bij menigeen prima als tussenvorm fungeert, namelijk wat meer zicht op de cyclus, en daarmee een wat doeltreffender vorm van natuurlijke onthouding. Dat snap ik helemaal, en die discussie wil ik ook verder niet voeren.
Wat ik niet kan plaatsen, en daar vraag ik dus eigenlijk naar (zij het wat off topic), is dat, wanneer men dan weer wat twijfelt aan de doeltreffendheid van de ladycomp, of wanneer de hoeveelheid rode lampjes wat teveel van het goede is, of het tijdstip van het rode lampje even niet uitkomt (onthouding komt natuurlijk nooit uit), men dan kiest voor aanvulling met....een andere vorm.
Dat kon ik even niet plaatsen, en vraag ik me af of ik iets anders mis in de hele discussie, namelijk het blijkt nu dat ook mensen de ladycomp gebruiken terwijl het argument daaarvoor eigenlijk helemaal niet de natuurlijke onthouding blijkt te zijn. Maar wat dan wel?

Maar....ik heb wel meer vragen waarop het antwoord soms gewoonweg niet bestaat, of waarin een ander simpelweg de vraag niet ziet. Laat dit er dan ook maar een zijn :) Ik probeer weer aan te haken en de discussie verder te begrijpen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 mei 2010 20:21

@Night: ik denk dat er ook mensen zijn die de Lady Comp gebruiken omdat je op die manier 'anticonceptie' zonder hormonen hebt - vanwege pilmoeheid e.d.. En die geen principieel bezwaar tegen anticonceptie hebben en voor de 'rode dagen' bijvoorbeeld condooms klaar hebben liggen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 15 mei 2010 07:28

Wij hebben voor de ladycomp gekozen omdat ik geen hormonen e.d. in mijn lichaam wil hebben, en omdat de ladycomp een natuurlijk voorbehoedsmiddel is wat mijn eigen lichaam gebruikt als instrument.
Wij zijn ook niet van plan om structureel condooms te gaan gebruiken (zeg ik nu :wink:) maar in het begin van ons huwelijk zal dat wellicht anders zijn. (heb geen ervaring dus denk dit op dit moment!!)

Ladycomp is natuurlijke anticonceptie, dus uiteindelijk ook gewoon een voorbehoedsmiddel!
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 15 mei 2010 08:49

LeChat schreef:@Night: ik denk dat er ook mensen zijn die de Lady Comp gebruiken omdat je op die manier 'anticonceptie' zonder hormonen hebt - vanwege pilmoeheid e.d.. En die geen principieel bezwaar tegen anticonceptie hebben en voor de 'rode dagen' bijvoorbeeld condooms klaar hebben liggen.

Kijk, naar een dergelijke reden ben ik op zoek.
Ik ken de bijverschijnselen van de pil, en de (terechte) aversie tegen hormonen en de moeheid. Dus daar kan ik me dan inderdaad iets bij voorstellen.
Al lijkt de ladycomp me nogal een gedoe, en ik vroeg me dus ook af of dat ongemak opweegt tegen alleen condooms, de pil of bijvoorbeeld het spiraaltje of de nuvaring, over deze laatste twee lees ik overigens hier maar weinig.

@ring: het zijn inderdaad allemaal middelen waarmee we zelf een stuk planning, sturing, uitstel of afstel in handen nemen. Maar we mogen hier niet over discussiëren, anders krijgen we ruzie met Sterretje :)

Terug naar “Archief”