Wat ik ervan begreep was dat wanneer je niet wilde grijpen naar voorbehoedsmiddelen om welke reden of met welk argument dan ook, dat de ladycomp dan een mooi alternatief is (die was er in mijn tijd nog niet, vandaar dat ik geinteresseerd meelees

, en dat deze optie bij menigeen prima als tussenvorm fungeert, namelijk wat meer zicht op de cyclus, en daarmee een wat doeltreffender vorm van natuurlijke onthouding. Dat snap ik helemaal, en die discussie wil ik ook verder niet voeren.
Wat ik niet kan plaatsen, en daar vraag ik dus eigenlijk naar (zij het wat off topic), is dat, wanneer men dan weer wat twijfelt aan de doeltreffendheid van de ladycomp, of wanneer de hoeveelheid rode lampjes wat teveel van het goede is, of het tijdstip van het rode lampje even niet uitkomt (onthouding komt natuurlijk nooit uit), men dan kiest voor aanvulling met....een andere vorm.
Dat kon ik even niet plaatsen, en vraag ik me af of ik iets anders mis in de hele discussie, namelijk het blijkt nu dat ook mensen de ladycomp gebruiken terwijl het argument daaarvoor eigenlijk helemaal niet de natuurlijke onthouding blijkt te zijn. Maar wat dan wel?
Maar....ik heb wel meer vragen waarop het antwoord soms gewoonweg niet bestaat, of waarin een ander simpelweg de vraag niet ziet. Laat dit er dan ook maar een zijn

Ik probeer weer aan te haken en de discussie verder te begrijpen.