MissF schreef:Ik denk dat je het juist wel af kunt leren om in de keuken te komen. Heel leuk, al die dingen in kastjes zetten, maar het neefje van mijn schoonzus heeft op die manier pas de waterkoker met net gekookt water over zich heen getrokken. Met alle nare gevolgen van dien.
Dan maar niet leuk dingetjes mee in kastjes zetten, en in de woonkamer spullen die echt gevaarlijk zijn weghalen. Liever geen gewond kindje dan dat.
Ik snap juist weer niet dat mensen allemaal dure kopjes op tafel zetten, en tegen een kindje dat net kan lopen zegt: nee, niet aanzitten. En als het kindje het wel doet dat ze dan een tik op de vingers krijgen. Natuurlijk zit zo'n kindje eraan, het is toch ook allemaal prachtig? Dan maar geen dure kopjes op tafel, en zet ik de mokken met hete inhoud gewoon in het midden, en niet langs de rand, en ik haal ze wel meteen weg als ze leeg zijn. Ik zie dat probleem niet zo. Een kind moet zeker wel leren wat wel en niet mag, maar het blijft een kind, en dat denkt helemaal niet zoals wij. Ik pas daar graag mijn huis een beetje voor aan hoor.
Ok, maar dan ga je een keer op bezoek bij iemand op leeftijd en die serveert thee in wedgewood theeservies........
Ik heb mijn huis niet aan mijn kinderen aangepast. Als je zorgt voor een doos speelgoed blijft het vanzelf van jou spullen af. En na een paar keer zeggen weten ze het echt wel hoor.