Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor pol » 03 jun 2009 10:08

MissF schreef:Ik denk dat je het juist wel af kunt leren om in de keuken te komen. Heel leuk, al die dingen in kastjes zetten, maar het neefje van mijn schoonzus heeft op die manier pas de waterkoker met net gekookt water over zich heen getrokken. Met alle nare gevolgen van dien.
Dan maar niet leuk dingetjes mee in kastjes zetten, en in de woonkamer spullen die echt gevaarlijk zijn weghalen. Liever geen gewond kindje dan dat.
Ik snap juist weer niet dat mensen allemaal dure kopjes op tafel zetten, en tegen een kindje dat net kan lopen zegt: nee, niet aanzitten. En als het kindje het wel doet dat ze dan een tik op de vingers krijgen. Natuurlijk zit zo'n kindje eraan, het is toch ook allemaal prachtig? Dan maar geen dure kopjes op tafel, en zet ik de mokken met hete inhoud gewoon in het midden, en niet langs de rand, en ik haal ze wel meteen weg als ze leeg zijn. Ik zie dat probleem niet zo. Een kind moet zeker wel leren wat wel en niet mag, maar het blijft een kind, en dat denkt helemaal niet zoals wij. Ik pas daar graag mijn huis een beetje voor aan hoor.

Ok, maar dan ga je een keer op bezoek bij iemand op leeftijd en die serveert thee in wedgewood theeservies........
Ik heb mijn huis niet aan mijn kinderen aangepast. Als je zorgt voor een doos speelgoed blijft het vanzelf van jou spullen af. En na een paar keer zeggen weten ze het echt wel hoor.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 jun 2009 10:47

Precies. Bovendien: ongelukken kunnen altijd gebeuren. Je hoeft het natuurlijk niet op te zoeken.
En natuurlijk zetten wij ook geen hete koffie en thee op het randje van de tafel.
En de (lage!) open haard gaat ook niet aan als de kids nog rondrennen.
Maar het glaswerk bij mijn oma gaat echt niet elke keer aan de kant.
Bovendien moeten kinderen juist ook leren dat bepaalde spullen gevaarlijk zijn.
Laat maar zien dat het water in de koker heel heet is en dat er vuur uit een fornuis komt. Volgens mij leert een kind daar meer van dan wanneer het allemaal onbekend terrein is. Trouwens, een waterkoker op een aanrecht staat toch niet binnen handbereik van een kind? En als ze zo groot zijn dat ze er wel zo goed bij kunnen, dan moeten ze dat wel hebben geleerd.
Anders is het gewoon écht een ongeluk. Verder kwam bij mij inderdaad ook de vraag op: als een kind thuis nergens mee in aanraking komt wat 'kapot kan' of 'gevaarlijk is', hoe gaat het dan bij anderen?
pobody's nerfect

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 03 jun 2009 11:00

Ik ben ook niet van plan alles weg te zetten voor haar. Ze moet gewoon leren dat ze van dingen afblijft.
En natuurlijk mag dat een keer fout gaan. Echt hele dure dingen zet ik dan wel ff iets weg;-)

Uit de keuken: daar wordt gekookt, zijn kastjes die niet voor haar bestemd zijn en zowieso is een keuken geen speelplek.
Als je het gewoon consequent volhoud dan snapt een kind dat snel genoeg. En natuurlijk zal ze het later uitproberen.
Heel leuk, dat spelen met die tupperware, maar dan geef ik haar liever in de kamer wat bakjes. Ik vind het
voor een kind veel duidelijk dat hij of zij er niet mag komen dan wanneer je het alleen verbied als je er bezig bent of zo.
Ze heeft in de kamer ruimte genoeg om te kruipen en straks te spelen. Ik heb het bij mijn vriendin gezien, zoonlief is nu 2 jaar en houdt zich er netjes aan. (behalve soms als papa alleen thuis is;-) En ik vind het ideaal.

Verder is er in het huis nog genoeg wat kapot kan, dus ze komen er wel mee in aanraking, ook bij anderen. en ik ben er inderdaad ook wel voor om hete dranken iets verder op de tafel te zetten. Je hoeft brandwonden ook niet op te zoeken!

Ik bedoel het helemaal niet als beschermend -zo ben ik niet echt- maar gewoon duidelijk zijn qua regels en veiligheid.
Time flies when you have none!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 jun 2009 11:21

Hm, hoe kan een klein kind ooit bij de waterkoker komen dan?
Neem aan dat hij bij niemand op het randje van het aanrecht staat?

Hier mag ze gewoon in de keuken komen. Zelfs op het aanrecht zitten als we pizza oid maken.
Maar niet als het fornuis aanstaat, of als ik water kook.

Ze mag in één keukenkastje rommelen, en in een ander niet. En dat weet ze heel goed.

En gefeliciteerd Danique!! :D
Mooie fiets heb je gekregen...! Fijne dag!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jun 2009 11:52

Daar kan dna verschillend over gedacht worden. Zolang mijn kindje nog onder de 2 jaar is en wel rondloopt of kruipt, dan zal ik hem bij anderen in zijn wipstoeltje zetten als er wel dure spullen op de grond staan. Gelukkig zijn de kamers van de opa's en oma's voor een deel kindproof en staat de open haard niet aan als er kinderen zijn, is de vijver dichtgegooid, staan er geen glazen dingen op lage tafeltjes.
Als een kind 2 is geweest vind ik het anders, dan kunnen ze het best leren, maar ik denk dat een kind wat jonger is zoiets nog niet perse hoeft te leren. En natuurlijk mag er soms iets kapot vallen, daarom zei ik ook dat ik dan maar goedkopere mokken neerzet, midden op de tafel.

Ik zie nogal eens het reclamefilmpje voorbijkomen over een ongeluk in een klein hoekje. En ik geloof echt dat het veel te veel gebeurd (ik denk ook door kleine kinderen op het aanrecht te laten zitten waar messen in de buurt zijn o.i.d.). Of kinderen heel even 2 seconen alleen laten op de commode. Ik weet best dat ongelukken gebeuren, maar ik wil absoluut niet dat ik achteraf moet zeggen dat het door mij te voorkomen was geweest.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 03 jun 2009 12:03

Hier mogen de kleintjes ook gewoon in de keuken komen, ze kruipen en lopen je toch meestal achterna, ook naar de keuken, dus dan ben je er zelf bij als ze in de keuken zijn.
En een waterkoker ect die staan hier zover mogelijk buiten het bereik van de kinderen.
Hier willen soms ook wel de kleinere kinderen aan de knoppen van het gasfornuis komnen (die zitten voorop op het fornuis) als je daar gelijk iets van zegt en dit een aantal keren herhaalt als ze er weer aankomen dan komen ze er de vierde keer echt niet meer aan.
En kastjes leeghalen mag hier ook niet, is niet nodig, hier weten alle oppaskinderen dat ze er gewoon van af moeten blijven.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jun 2009 12:08

Sterretje schreef:Ik ben ook niet van plan alles weg te zetten voor haar. Ze moet gewoon leren dat ze van dingen afblijft.
En natuurlijk mag dat een keer fout gaan. Echt hele dure dingen zet ik dan wel ff iets weg;-)

en ik zet wel alles weg.. omdat de verleiding voor zulke ukkies toch nog wel erg groot is :oops: en ik geen zin heb om tig keer te zeggen dat iets niet mag... (al heb ik eigenlijk nergens wat staan.)

hier komt ze niet in de keukenkastjes, maar dat verschilt denk ik per kind. Zodra ze het wel zou doen.... hoorde ik pas van eentje.. dat de kinderen zelf een keukenkastje hadden, een plank met daarop wat pannetjes van zichzelf. Dat vond ik wel een erg leuk compromis.. we moeten amar eens kijken! of zelf een keukentje!

missf. Ik heb de goekoopste blender van de blokker, daar zitten ook kleine cups bij, waar je dus een appeltje in fijn kan maken, helemaal tot pureee. Onze uk had moeite met stukjes, ideaal dus. k heb geen idee wat eht merk is, ik kan er zo niet bij, ivm verbouwen. en ik kon geen groter plaatje vinden...

Afbeelding

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 jun 2009 12:12

Danique gefeliciteerd en een fijne dag!

Wb in de keuken is voor ons niet haalbaar want je moet door de keuken naar de kamer en naar buiten.... dus als ze buiten spelen moeten ze altijd door de keuken heen.....

En wipstoeltje voor kind van 2, goed bedoeld maar over anderhalf jaar hoor ik het wel....... 8-[

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 jun 2009 12:40

En ik ben zo'n slechte moeder die zelfs haar kind in de wipstoel op het aanrecht zet [-X . Ons aanrecht is ongeveer 30 cm dieper dan een normaal aanrecht en kan dan heel mooi naar buiten kijken. Vindt hij echt geweldig.
(en natuurlijk loop ik dan niet weg. Ik ga gewoon verder met het eten voorbereiden)

Verder mag Hugo gewoon overal komen, alleen niet in de gang, want daar hebben wij geen traphekje. Nu is het voordeel dat Hugo alleen nog maar achteruit en opzij tijgert dus ik leg hem strategisch neer :lol: .
In de keuken tijgert hij ook gewoon. Bij het aanrecht komen lukt toch nog lang niet. Ons aanrecht is ook extra hoog en alle apparaten staan helemaal naar achteren. Voor hij daar bijkan is hij bijna volwassen.
Verder hebben wij wel wat duurder servies (wedgewood en blond) en hij moet maar leren dat hij daar niet aan mag komen. En als er iets sneuvelt, dan maakt dat ook niet zoveel uit. Dat weet je met kleine kinderen. Ik wil hem eigenlijk leren dat hij überhaupt niet aan glazen/mokken komt. Ik merk nu al dat hij heel goed weet wat hij wel/niet mag.En dat je moet opletten met kleine kinderen dat weet je van te voren.

*Annette*
Majoor
Majoor

Refowebkids deel 9

Berichtdoor *Annette* » 03 jun 2009 13:19

Liefje gefeliciteerd met Danique haar 2e verjaardag!
Een hele mooie, fijne en gezellige dag verder! Leuke fiets :).

Ze word echt groot zeg :o!
Wat de toekomst brengen moge........

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 03 jun 2009 13:25

Bedankt allemaal, het feestje begint om 14:30 maar mevrouwtje slaapt nog zo lekker. :mrgreen:
Ze heeft het echt door ze is gewoon echt jarig nu!
Zal morgen nog wat foto`s plaatsen, ga nu lekker aan het gebak en vanavond de andere helft. :lol:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 jun 2009 13:33

regenboog-smile Danique, gefeliciteerd met je 2e verjaardag! regenboog-smile
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 jun 2009 13:45

Danique gefeliciteerd met je verjaardag!!

Spullen weg zetten vind ik zelf echt onzin ik ken iemand en die verschuift heel de tijd alles op tafel als dat kindje langs komt (die kijkt niet eens naar de mokken)
Op een duur ben ik echt in de lach geschoten ze zat niet eens meer op der gemak omdat ze alleen maar der kindje in de gaten moest houden.
Wij hebben vrienden en die verwachten hun 5de kindje en die zetten niks aan de kant op de salontafel staat een antiek chinees porseleinen servies er is nog nooit
iets kapot gegaan.
Als het goed is luistert je kind echt wel hoor zo wordt je denk ik echt slaaf van je eigen.
En als er iets kapot gaat kan gebeuren ik laat ook weleens een bord uit mijn handen vallen hoor :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jun 2009 13:52

precies....

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 jun 2009 15:32

liefie schreef:Danique gefeliciteerd met je verjaardag!!

Spullen weg zetten vind ik zelf echt onzin ik ken iemand en die verschuift heel de tijd alles op tafel als dat kindje langs komt (die kijkt niet eens naar de mokken)
Op een duur ben ik echt in de lach geschoten ze zat niet eens meer op der gemak omdat ze alleen maar der kindje in de gaten moest houden.
Wij hebben vrienden en die verwachten hun 5de kindje en die zetten niks aan de kant op de salontafel staat een antiek chinees porseleinen servies er is nog nooit
iets kapot gegaan.
Als het goed is luistert je kind echt wel hoor zo wordt je denk ik echt slaaf van je eigen.
En als er iets kapot gaat kan gebeuren ik laat ook weleens een bord uit mijn handen vallen hoor :D

Helemaal mee eens.

Danique, gefeliciteerd met je verjaardag!
Afbeelding

Terug naar “Archief”