Schoonmoeder --> schoonLoeder?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 16 sep 2008 17:59

Moeilijk situatie's Petra en Alries!! Sterkte ermee 8>)!!

*verwijderd*
Laatst gewijzigd door *Annette* op 15 dec 2008 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat de toekomst brengen moge........

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 sep 2008 18:06

dan zal ik jouw een advies geven. Zoek een particuliere (Christen) psycholoog waar je zonder verwijzing van de huisarts heen kan gaan.

Ik ben vroeger ook van het kastje naar de muur gestuurd bij Eleos, vrij negatieve ervaring maar ook wel weer positief.

Via m'n ouders (m'n vader) ben ik toen terrecht gekomen bij een particulier christen psycholoog. Mijn vader kreeg via de vluchtheuvel toen wat adressen door.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 16 sep 2008 19:51

Annette, ik weet niet waar je woont maar wij hebben hele goede ervaringen met Therapeutisch Centrum Emmeloord. Deze zit ook in lelystad, dacht ik. Hier kun je altijd heel snel terecht, geen wachtlijst.

Ixus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ixus » 07 dec 2008 15:19

Schoonmoeder ... wie heeft dat woordt eigenlijk bedacht ?

Ik heb wel wat ervaring met moeders van vriendinnetjes zelden echter zijn die als schoon te betitelen, laat staan de moeders zelf ...

m,n laatste vriendin,s moeder ( vanwege wie ik hier ben gaan kijken ) is alles behalve een " schoon " moeder ... verder pas ik zelfcensuur toe.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 08 dec 2008 02:36

Daarom noemen ze schoonmoeder in België ook een 'trouw-ma' 8)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 08 dec 2008 03:05

Dat is een betere term :mrgreen:

Ixus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ixus » 08 dec 2008 08:00

jamillah schreef:Daarom noemen ze schoonmoeder in België ook een 'trouw-ma' 8)

:D inderdaad al hoef je niet getrouwd te zijn om je " schoon " moeder als een op een bezem rondtoerend sujet door je leven te ervaren ... helaas.

bovendien wekt de term " trouw " mss de indruk dat zo,n .dame dan dus betrouwbaar zou zijn ...

sorry maar de " mijne " verramponeert het leven van mij en m,n kind onder andere :cry:

rafaell

Berichtdoor rafaell » 08 dec 2008 13:41

Nee maar het voordeel van trouwma is dat het hetzelfde klinkt als trauma 8) En als je zo'n last van dr hebt zou ik dr wat van zeggen als ik jou was.

Ixus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ixus » 08 dec 2008 21:19

rafaell schreef:Nee maar het voordeel van trouwma is dat het hetzelfde klinkt als trauma 8) En als je zo'n last van dr hebt zou ik dr wat van zeggen als ik jou was.

Thx zo had ik het inderdaad nog niet bekeken, wat betreft het " trauma " dan ... wat het aangaan van een gesprek hierover betreft, neem van me aan dat ik meer dan moeite gedaan heb dat subtiel aan te kaarten, wat volgt is emotionele chantage in de vorm van " flippen en huilen " want het gezag van de matriarch zou eens ondermijnd worden ...

Eens een persoonlijke vraag als dat mag ... waarom uitgerekend Nietzsche qouten als onderschrift daar wij hij de uitvinder is van het " nihilisme " en hij én inspirator was voor de nazi wetenschappers maar meer nog van de gedachte én uitspraak als zou God dood zijn ...

ben erg benieuwd wat jou zo in deze " wetenschapper " aantrekt ?

Ixus

Ixus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ixus » 08 dec 2008 21:34

bron wikipedia ...

Zijn gecompliceerde verhouding met het nihilisme blijkt onder meer uit zijn bewering dat "waarheden illusies (zijn), waarvan we vergeten zijn dat ze het zijn", en zijn stelling dat het christendom de ultieme vorm van nihilisme zou zijn.

Volgens Nietzsche wordt het nihilisme gekenmerkt door:

Ongeldigheid van moraal, in de zin dat morele waarden geen absolute geldigheid hebben; moraal is subjectief.
Ongeldigheid van waarheid: objectieve eeuwige waarheden zijn niet kenbaar; waarheid is subjectief.
Er is geen god: een eeuwige macht bestaat niet; de mens staat alleen.
Eeuwige herhaling: de geschiedenis heeft geen doel.

enne hoop dat men niet gelijk gaat emmeren over off topic, want wie is wie uiteindelijk zou Nietzsche roepen ;)
Zowaar zowaar de Here is opgestaan én Leeft

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 09 dec 2008 00:28

Trouw-ma :mrgreen: , heerlijke weurdspeling.
Maarrrrr, zonder je schoonloeder had je nooit de liefde van je leven gevonden, dus helaas... dat verplichte bakkie pleur zal toch gedronken moeten worden 8)
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 09 dec 2008 06:59

Snap nu dus waar het woord trauma vandaan komt! 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 dec 2008 11:30

Toen ik dat tegen m'n leraar wiskunde zei over de voorzitster van de Tweede Kamer (Jeltje o.i.d.?) toen we daar waren, rolde hij bijna van de roltrap.. 8)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 dec 2008 16:14

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Trouw-ma :mrgreen: , heerlijke weurdspeling.
Maarrrrr, zonder je schoonloeder had je nooit de liefde van je leven gevonden, dus helaas... dat verplichte bakkie pleur zal toch gedronken moeten worden 8)
nou weet ik waarom jij vrijgezel bent. Je schoonmoeder kon geen kinderen krijgen 8)

mijn schoonmoeder is heel lief, zorgzaam en bezorgd. Je kan ook altijd bij haar tereht, en al helemaal met geloofsvragen. Dus daar ben ik wel blij om :D
ik heb niet het idee dat ik een trauma heb 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 29 jan 2009 20:13

Ik wil niet klagen over de ouders van mijn vriend, maar laats gebeurde iets wat ik eigenlijk niet zo leuk vond. De ouders van mijn vriend hebben tegen hem gezegd dat ze mij niet zo goed kennen en volgens hen komt het doordat ik niet open genoeg ben. Dit ben ik gewoon wel! Ik vertel gewoon over mezelf, niet té veel natuurlijk :wink: En ik houd van gezelligheid en klets lekker mee. Soms heb ik even niets te zeggen, wanneer er bijvoorbeeld gepraat wordt over het kopen van een huis. Dat is ook niet gek, want ik heb geen ervaring met huizen kopen.

Nou, laatst zeiden ze tegen mij toen mijn vriend weg was dat ik niet open genoeg ben. Ze kunnen geen hoogte van mij krijgen en dat hoort niet bij een kleuterjuf zeiden ze. (Maar ik ben helemaal geen kleuterjuf!) En sindsdien wordt er bij het noemen van een plaatsnaam aan mij gevraagd of ik weet waar dit ligt. En meer van dit soort dingen die met mijn beroep te maken hebben.

Dit vind ik niet eerlijk en best irritant! Ik doe mijn best om leuk en aardig te zijn als ik bij hen ben en laat duidelijk merken dat ik respect heb voor de ouders van mijn vriend. Ik baal er gewoon van dat dit dan zo beantwoord wordt!

Hoe zouden jullie reageren op opmerkingen die ik te horen kreeg? Ik ben wel nieuwsgierig, want ik weet even niet wat ik er mee moet.
Dus, dat.

Terug naar “Archief”