Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 20 jun 2008 18:18

goshen schreef:- Er zijn in het verleden verschillende onderzoeken gedaan naar de hersenen van misdadigers. Krijgen we straks voor de rechter advocaten (de broer van Rahman?) die beweren dat hun client er ook niks aan kan doen omdat hij nou eenmaal zou in de baarmoeder gevorms is?
Hoe bedoel je, appels met peren vergelijken?

"Een leugen heeft de kans om de halve aarde rond te reizen voordat de waarheid zijn broek heeft aangetrokken", het is afwachten op het eerste onderzoek dat de hooggespannen verwachtingen uit de gay-community zal temperen. Er zal vast een kern van waarheid inzitten maar de conclusies die uit dit onderzoek getrokken worden zijn geen vrijbrief.
Dit is niet het enige onderzoek wat gedaan is.

meboy

Berichtdoor meboy » 20 jun 2008 18:36

Harm-J schreef:
Zareb schreef:ken jij iemand die als trotse homo met een relatie door het refo-landschap wandelt?

Ja, wat te denken van Me-boy, daarbij ken ik ook nog wel iemand die met zulk een relatie door het Gereformeerde vrijgemaakte landschap wandeldt. :mrgreen:

Het zijn er m.i. te weinig, omdat de meerderheid door de bomen het bos niet meer ziet. Die raken verstrikt in het oerwoud van stemmen. Het effect van eenlingen is nihil. Er is niet op te boksen tegen het traditionele standpunt en de genezingsdenkers. Niet specifiek op basis van krachtige standpunten maar op basis van getal. Ik ben nog nooit in de omstandigheid geweest op argumenten een discussie aan te gaan met different-gelovers, ik zou dat debat wel willen/durven voeren.

Het refo-landschap komt ook steeds verder van me af te staan. Uit zelfbescherming. Laatst kreeg ik een zeer raak pb-tje waarin iemand, die ik persoonlijk ken, dat proces constateerde. Ik laat me in het echt niet meer hechten. Mijn ziel leg ik slechts virtueel (= is relatief anoniem) nog af en toe bloot. Jezelf blootgeven is jezelf kwetsbaar maken. Jezelf kwetsbaar maken is in het refolandschap wat ik ken, hetzelfde als gegarandeerd een tik krijgen. Met als gevolg dat niemand zich-, laat ik voor mezelf spreken, ik me niet meer blootgeef. Ik ren weg en wordt slechts ingehaald door degenen die besluiten me heel hard achterna te rennen. En dat achterna rennen is de pure naasteliefde die Harm-J zo mooi omschrijft.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 20 jun 2008 20:13

Harm-J schreef: De ene omdat die een afsplisting is van Refoanders en zich bedient van een team van mensen die zich weer bedienen van vele dubbelaccounts
. Het regenboogforum is beslist geen afsplitsing van RefoAnders. Ik ben er zelf nauw bij betrokken.
En wat de dubbelaccounts betreft: om de zaken zuiver te houden gaan de beheerders nooit inhoudelijk op een onderwerp in. Dat doen zij als privépersoon.

Harm-J schreef:Ik zou persoonlijk iemand met een vraag over homosekualiteit, eerder verwijzen naar Contrario.

Contrario is een goeie club en er is goed overleg tussen het Regenboogforum en Contrario. Maar het ene is een forum en dus anoniem en veel laagdrempeliger!

Harm-J schreef:Ook door te lezen op refoweb, kunnen die mensen lezen dat zij niet de enige zijn, ongeacht de keuze die ze (willen) maken aangaande hun seksualiteit, en of het wel of geen relatie aan gaan.
Tja, maar dat is ook vooral te danken aan christenhomo's die hun nek uitsteken hier!! Als je de vaak zeer negatieve en veroordelende reacties leest, wordt een jonge homo daar ook niet echt vrolijk van!
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 20 jun 2008 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 20 jun 2008 20:16

MarinusCopy schreef:Ik ben alleen de kerk uitgehobbeld voor de ellende echt begon. Heeft prima voor me gewerkt

Gáááp.... dat weten we nu wel Marinus!

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 20 jun 2008 20:34

Denkertje21 schreef:
MarinusCopy schreef:Ik ben alleen de kerk uitgehobbeld voor de ellende echt begon. Heeft prima voor me gewerkt

Gáááp.... dat weten we nu wel Marinus!

Joh, je laat je wel kennen. :lol: :lol: :lol:

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 20 jun 2008 21:47

Denkertje21 schreef: Het regenboogforum is beslist geen afsplitsing van RefoAnders. Ik ben er zelf nauw bij betrokken.
En wat de dubbelaccounts betreft: om de zaken zuiver te houden gaan de beheerders nooit inhoudelijk op een onderwerp in. Dat doen zij als privépersoon.

Het is wel een afsplitsing, daar JW na troebels met Johan Q, Het Regenboog heeft overgenomen, dan wel opgestart samen met Sebastiaan. Wat betreft de dubbelaccounts, jij weet net zo goed als ik, dat J-W zich van veel accounts bedient, o.a. de neuzenaccounts om maar eens wat te noemen, dan heb ik het nog niet over de beheersaccount waar hij toegang tot heeft en daar indien nodig ook gebruikt van maakt.

Een ander punt is het schenden van het copyright en het niet vermelden van een bron, Vele stukken op het forum worden rechtstreeks van site's zoals elsevier, de gaykrant, en nog wat christelijk site's geplukt zonder dat er een bronvermelding bij gegeven wordt. Als er (weer) veel gedoe over onstaat, zie je soms tijdelijk een bronvermelding verschijnen. Zodra de commotie inzakt zie je ook de bronvermeldings weer verwijnen.

Een ander punt is het doen laten doen uitschijnen dat collums die door (laat ik het een poster noemen) die het stuk post, het stuk vaak zo vervormt dat het, het doet uitschijnen als het een collum van eigen hand is, dit terwijl ze vaak gekopieerd worden van de site's : 'geen stijl' e.d. Dat is dus de reden dat ik daar iemand niet snel heen zal sturen met een vraag over homoseksualiteit.

Dus Denkertje trek nu geen rookgordijn op aub, wees eerlijk of zwijg verder over de gang van zaken daar. Verder wil er niet op doorgaan!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

meboy

Berichtdoor meboy » 20 jun 2008 22:03

Jongens doe dit lekker ergens anders, En bij voorkeur wanneer er geen kindersterfte, hongersnood en armoede in de wereld meer is. Iets met hoofdzaken en bijzaken 8)

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 20 jun 2008 22:09

meboy schreef:Jongens doe dit lekker ergens anders, En bij voorkeur wanneer er geen kindersterfte, hongersnood en armoede in de wereld meer is. Iets met hoofdzaken en bijzaken 8)

Neemt bovenstaande ter harte! 8)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 21 jun 2008 08:42

De synode van de GKV heeft dit besluit genomen:

http://www.nd.nl/Document.aspx?document ... &id=116271

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 21 jun 2008 11:04

Maar ff serieus: deze avatar is zo enorm passend voor mij: Het kruis staat midden in de wolken van ons bestaan en reikt tot in de hemel en Gods regenboog speelt daar doorheen. Diezelfde regenboog die ook de veelkleurigheid van Gods schepselen aangeeft!

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 22 jun 2008 09:47

meboy schreef:
Het refo-landschap komt ook steeds verder van me af te staan. Uit zelfbescherming.

Dat herken ik ook wel.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 22 jun 2008 12:18

meboy schreef:Het refo-landschap komt ook steeds verder van me af te staan. Uit zelfbescherming.

Zolang ik het op kan brengen, blijf ik. Ik voel me thuis onder de verkondiging. Ik heb begrip voor hun onbegerip. Ik struikel vaak over harde en wettische oordelen.

Maar ik ga pas weg als het écht niet meer gaat. Dat is gebeurd in de Gereformeerde Gemeente. Daar droogde in aan alle kanten op. Maar m'n liefde en vooral medeleven met de GG is gebleven.

Het valt ook niet mee om je mening bij te stellen over zaken zoals homoseksualiteit. Er is je immers jarenlang het zelfde voorgehouden?!

Het heeft ook wel even geduurd voordat men met de auto naar de kerk ging, zich in liet enten, zich ging verzekeren en ga zo maar door!

Maar het komt wel goed met die homoseksualiteit binnen de refokerken!

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 22 jun 2008 12:45

Denkertje21 schreef:

Tja dat hoopte ik 20 jaar geleden ook nog

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 22 jun 2008 13:42

Zareb schreef:
Denkertje21 schreef:

Tja dat hoopte ik 20 jaar geleden ook nog

Ik laat het niet bij hopen. Ik wil me er binnen de kerk ook actief voor inzetten. Niet eens zozeer voor mezelf, maar voor al die anderen die wat kwetsbaarder zijn

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 22 jun 2008 16:46

Denkertje21 schreef:Ik laat het niet bij hopen. Ik wil me er binnen de kerk ook actief voor inzetten. Niet eens zozeer voor mezelf, maar voor al die anderen die wat kwetsbaarder zijn

Wat wil jij gaan doen enof pogen te bereiken?

Het laat zijn eigen nu uitlezen alsof een hele kerkgemeenschap moet buigen voor acceptatie van homoseksualiteit, althans de homoseksualteit mogen beleven in homoseksuele monogame relatie. Misschien bedoel jij het anders, dat kan natuurlijk.

Mocht het wel zo zijn, dan vraag ik mij af: waarom niet zoeken naar punten waarop je wel in gesprek met elkaar kunt gaan of blijven. Je gaat toch in de eerste plaats voor Christus naar de kerk! Is het nu zo moeilijk om elkaar standpunten te respecteren?

Ik denk dat je wel ruimte mag vragen voor homo's in de kerk, maar er moet wel ruimte over blijven voor elkaars standpunten.

Terug naar “Archief”