Gebedsgenezing

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anoniem_89

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 11 apr 2014 17:43

Boerin schreef:Thorben Söndergaard
Wow. This guy in a shop just got healed and took off his bandage and then he called others who came and got healed and I could kickstart the one who invited us.

Altijd mooi zulke verhalen, maar ik heb heel veel nagelezen over valse leraren en profeten.
Daardoor ben ik nu heel erg gefocust op of iets bijbels is en/of van God komt.

Ik zie het als een gave zoals beschreven in 1 Korintiërs 12:10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is.

Wat ook wel een mooie tekst is over gebedsgenezing;

Handelingen 9:
32 Toen Petrus door het land reisde, kwam hij ook bij de heiligen die in Lydda woonden. 33 Hij trof daar een man aan die Eneas heette en al acht jaar verlamd op bed lag. 34 Petrus zei tegen hem: ‘Eneas, Jezus Christus geneest u! Sta op en breng nu zelf uw bed in orde.’ Onmiddellijk stond hij op. 35 Alle inwoners van Lydda en van de Saronvlakte zagen wat er gebeurd was en bekeerden zich tot de Heer.
36 In Joppe woonde een leerlinge die Tabita heette, in onze taal is dat Dorkas. Ze deed veel goeds voor anderen en gaf vaak aalmoezen. 37 Maar juist in die tijd werd ze ziek en stierf. Ze werd gewassen en in het bovenvertrek opgebaard. 38 Omdat Lydda dicht bij Joppe ligt, stuurden de leerlingen, die gehoord hadden dat Petrus daar was, twee mannen naar hem toe met het dringende verzoek om direct bij hen te komen. 39 Petrus ging meteen met hen mee. Na zijn aankomst werd hij naar het bovenvertrek gebracht, waar de weduwen om hem heen kwamen staan en hem huilend de tunica’s en mantels lieten zien die Dorkas nog maar pas gemaakt had. 40 Petrus stuurde iedereen weg, waarna hij knielde om te bidden. Na het gebed draaide hij zich om naar het lichaam en zei: ‘Tabita, sta op!’ Ze opende haar ogen, en toen ze Petrus zag ging ze rechtop zitten. 41 Hij nam haar bij de hand en hielp haar overeind, en toen hij de heiligen en de weduwen weer binnengeroepen had, liet hij hun zien dat ze weer leefde. 42 Dit voorval werd in heel Joppe bekend en velen gingen in de Heer geloven.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 11 apr 2014 17:54

Anoniem_89 schreef:
Altijd mooi zulke verhalen, maar ik heb heel veel nagelezen over valse leraren en profeten.
Daardoor ben ik nu heel erg gefocust op of iets bijbels is en/of van God komt.

Ik zie het als een gave zoals beschreven in 1 Korintiërs 12:10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is.

Ik kijk altijd naar de vrucht en onderscheiding van geesten inderdaad. Heb ook wel in een dienst met zo'n dwaalleraar gezeten, maar dat merk je gelijk. Ik wilde gelijk weg. Leer deugde ook niet.
Zat dwaalleraren inderdaad met wonderen, maar hij is kosjer. Hij zit op Facebook, hij heeft continu van zulke dingen. In mei komt ie weer naar Nederland. Hij leert gelovigen om zelf uit te stappen in genezing op straat.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 apr 2014 23:40

Boerin schreef:Heb ook wel in een dienst met zo'n dwaalleraar gezeten, maar dat merk je gelijk. Ik wilde gelijk weg. Leer deugde ook niet.

Als je het gelijk merkte, waarom ben je dan meegegaan?

Wanneer er dingen gezegd worden waardoor je weg wilt, dan betekent het dat de woorden indruk op je hebben gemaakt. Indien je kwam om wonderen te zien en die wonderen uitbleven, dan begrijp ik waarom je het pand verliet :clown:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 11 apr 2014 23:57

mohamed schreef:Als je het gelijk merkte, waarom ben je dan meegegaan?

Wanneer er dingen gezegd worden waardoor je weg wilt, dan betekent het dat de woorden indruk op je hebben gemaakt. Indien je kwam om wonderen te zien en die wonderen uitbleven, dan begrijp ik waarom je het pand verliet :clown:

Ik ging met twee anderen mee, had het nog bij iemand anders nagevraagd: Ja is goed hoor. De zangdienst was geweldig en ik ken die kerk, heel vaak geweest, ze hebben vaak gastsprekers, nooit vreemde lui ertussen, maar toen kwam hij het podium op en in plaats van Jezus aanbidden moesten ze de hele tijd lalala lalala zingen en dan de preek: we konden teruggaan in de tijd, ja, dat stond in de Bijbel en waar precies dat stond op z'n cd die je dan moest kopen en echt extreem vreemde wonderen, zijn zoontje kwam een getuigenis geven dat ie op vakantie op een rots had geslagen en er kwam water uit en hij bad tegen rimpels, hielp niet overigens. :D Ik ben nog wel een tijd blijven zitten, kon niet weg, enge zooi man. Later vroeg ik het na op dat Amerikaanse forum en die zeiden allemaal dat het zo'n charismatische dwaalleraar was. Nou heb ik ook weer van geleerd, nooit meer zomaar naar een conferentie gaan van iemand die je niet eerst uitgespit hebt.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 apr 2014 00:31

Gelukkig was het een vrolijke en makkelijke tekst. Tralalalala lijkt me verder geen kwalijke boodschap in zich te hebben, maar dan zou ik het eerst achteruit moeten horen. :-oo

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 12 apr 2014 01:05

mohamed schreef:Gelukkig was het een vrolijke en makkelijke tekst. Tralalalala lijkt me verder geen kwalijke boodschap in zich te hebben, maar dan zou ik het eerst achteruit moeten horen. :-oo

Joshua Mills was het, hij heeft allemaal tralala wonderen ook. Ik ben niet heel snel skeptisch, maar in dit geval ligt het er wel erg dik bovenop. Het allerergste was dat al die mensen daar, evangelischen, het was een vrij bekende kerk in Aalsmeer, het slikten als zoete koek.
Zodra ze over engelenveren en dergelijke nonsens beginnen zijn ze niet kosher in ieder geval, maar ja, ik denk dat de gemiddelde refo hier sowieso niet instinkt.

Outrageous Claim # 7 – Joshua Mills angler’s tale of the fish wearing new designer sunglasses [you gotta hear this one!]

“Sid: I know I am stretching some of you right now I might as well stretch you all the way, you see in the Arctic area you need sunglasses because the glare could blind you, and so there was a woman out, was she fishing or?

Joshua: She was going out on the water to go fishing, and she had these sunglasses on to keep her direction and when she went out into the water God began blessing her with such a wonderful catch of fish she just continued to pull them in, she was pulling up this big fish Sid, and as she leaned over the boat the glasses fell off her head into the water.

Sid: So this was dangerous, she could loose her eyesight.

Joshua: It was a big situation for her, but instead of being worried, she just knew that she served a miracle working

God and that He would take care of all the problems that she might have, and so she just continued fishing, just continued bringing in the wonderful catch of fish, she was ready to go back, she was pulling in the last catch of the day and as she was pulling in this big fish, she looked down on the fish, here he was wearing a pair of sunglasses on his face.

Joshua: The fish was wearing sunglasses.

Sid: I have never seen a fish with sunglasses, have you?

Joshua: The wonderful part about this testimony is that it wasn’t the same pair of sunglasses that she lost, but it was a brand new pair, a better pair of sunglasses than the ones she lost.

Sid: So are you really seeing these very strange signs and wonders in the Arctic?

Joshua: We are seeing so many unusual signs and wonders, not just in the Arctic, but all over the world.”
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 apr 2014 01:26

mohamed schreef:Gelukkig was het een vrolijke en makkelijke tekst. Tralalalala lijkt me verder geen kwalijke boodschap in zich te hebben, maar dan zou ik het eerst achteruit moeten horen. :-oo

Boerin schreef:Joshua Mills was het, hij heeft allemaal tralala wonderen ook. Ik ben niet heel snel skeptisch, maar in dit geval ligt het er wel erg dik bovenop.

No comment. :-$
Boerin schreef:Het allerergste was dat al die mensen daar, evangelischen, het was een vrij bekende kerk in Aalsmeer, het slikten als zoete koek.

Apart is dat, waarom zouden mensen zichzelf voor de gek houden?
Boerin schreef:Zodra ze over engelenveren en dergelijke nonsens beginnen zijn ze niet kosher in ieder geval, maar ja, ik denk dat de gemiddelde refo hier sowieso niet instinkt.

Outrageous Claim # 7 – Joshua Mills angler’s tale of the fish wearing new designer sunglasses [you gotta hear this one!]

“Sid: I know I am stretching some of you right now I might as well stretch you all the way, you see in the Arctic area you need sunglasses because the glare could blind you, and so there was a woman out, was she fishing or?

Joshua: She was going out on the water to go fishing, and she had these sunglasses on to keep her direction and when she went out into the water God began blessing her with such a wonderful catch of fish she just continued to pull them in, she was pulling up this big fish Sid, and as she leaned over the boat the glasses fell off her head into the water.

Sid: So this was dangerous, she could loose her eyesight.

Joshua: It was a big situation for her, but instead of being worried, she just knew that she served a miracle working

God and that He would take care of all the problems that she might have, and so she just continued fishing, just continued bringing in the wonderful catch of fish, she was ready to go back, she was pulling in the last catch of the day and as she was pulling in this big fish, she looked down on the fish, here he was wearing a pair of sunglasses on his face.

Joshua: The fish was wearing sunglasses.

Sid: I have never seen a fish with sunglasses, have you?

Joshua: The wonderful part about this testimony is that it wasn’t the same pair of sunglasses that she lost, but it was a brand new pair, a better pair of sunglasses than the ones she lost.

Sid: So are you really seeing these very strange signs and wonders in the Arctic?

Joshua: We are seeing so many unusual signs and wonders, not just in the Arctic, but all over the world.”

Nou ja, Petrus had wel een vis met een munt in z'n bek trouwens.

Haha inderdaad ja, wat voor munt zou het geweest zijn denk je? :mrgreen:

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 12 apr 2014 14:06

Boerin schreef:
.... en dan de preek: we konden teruggaan in de tijd..

Daar heb ik nog een Youtube video van!
Zo bijzonder dat! En het kan echt!! :^o :^o

Video staat hierzo.
Om mijn eigen identiteit te beschermen is het een video die iemand anders al eerder geüpload had dan mij.

#Ohja, het is een beetje een rare video, dus niet geschikt voor mensen die gevoelig zijn om hardop te lachen, al valt er niks te lachen want ze zijn serieus. :jaknikken:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 12 apr 2014 15:13

[quote="Anoniem_89"]
Patricia King, daar ben ik ook weleens geweest. Hele goeie dienst vond ik het, niks raars, alleen later zag ik wat voor rare zooi ze allemaal leert, daar had ze het alleen toen in die dienst niet over.
Al gehoord van de glory cloud van Bill Johnson?
Zach91

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 12 apr 2014 21:00

Boerin schreef:Patricia King, daar ben ik ook weleens geweest. Hele goeie dienst vond ik het, niks raars, alleen later zag ik wat voor rare zooi ze allemaal leert, daar had ze het alleen toen in die dienst niet over.
Al gehoord van de glory cloud van Bill Johnson?

Ja dat dacht ik ook het begin..
Tot ik alles ging onderzoeken.
Tientallen (zo niet richting de 100) uren gelezen, gekeken, getoetst te hebben kwam ik erachter dat het inderdaad een veel groter probleem is dan veel mensen denken.

glory cloud ken ik niet.
Allemaal heel vreemd!
Zie net een paar video's op internet en ook van die Johnson.

Bill Johnson ken ik dus ook.
Ik ben 2 of 3 keer naar Eldad geweest in Ede.
Daar gingen ook mensen van die gemeente (50 leden had die kerk) naar Bethel naar de school van Bill Johnson.
Nou de dienst was nogal vaag.
Preek stelde weinig voor. Weinig 'Jezus' naam gehoord.
Mensen gingen de hele dienst op de grond liggen om maar wat van 'de Geest' op te nemen naar eigen zeggen.
Het aparte is nog nota bene dat Reni en Elisa Krijgsman daar lid van die gemeente zijn, ik heb ze daar ook gezien.

Waren wel hele warme mensen. Ze stapten echt op je af en je werd heel hartelijk ontvangen.

Toch waren we (ik en mijn vrouw) het niet eens met de leer, dus met pijn in ons hart (deed echt zeer) gingen we weer op zoek naar een andere gemeente.
Als ze 'normaal' waren zou ik zo teruggegaan zijn.

Wat helemaal absurd is; dat is gravesucking, ken je dat?
Dankzij scherpe site Goedgelovig kwam ik erachter, had er al eerder van gehoord maar nooit zo erg als nu..
http://goedgelovig.wordpress.com/2013/1 ... e-zalving/

Soms schijnen mensen heel normaal te zijn en goede diensten te houden, maar als je ze goed googled dan kom je erachter wat voor idioten het zijn (excuses maar ik heb er geen fatsoenlijk woord voor).

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 12 apr 2014 21:59

Anoniem_89 schreef:Ja dat dacht ik ook het begin..
Tot ik alles ging onderzoeken.
Tientallen (zo niet richting de 100) uren gelezen, gekeken, getoetst te hebben kwam ik erachter dat het inderdaad een veel groter probleem is dan veel mensen denken.

glory cloud ken ik niet.
Allemaal heel vreemd!
Zie net een paar video's op internet en ook van die Johnson.

Bill Johnson ken ik dus ook.
Ik ben 2 of 3 keer naar Eldad geweest in Ede.
Daar gingen ook mensen van die gemeente (50 leden had die kerk) naar Bethel naar de school van Bill Johnson.
Nou de dienst was nogal vaag.
Preek stelde weinig voor. Weinig 'Jezus' naam gehoord.
Mensen gingen de hele dienst op de grond liggen om maar wat van 'de Geest' op te nemen naar eigen zeggen.
Het aparte is nog nota bene dat Reni en Elisa Krijgsman daar lid van die gemeente zijn, ik heb ze daar ook gezien.

Waren wel hele warme mensen. Ze stapten echt op je af en je werd heel hartelijk ontvangen.

Toch waren we (ik en mijn vrouw) het niet eens met de leer, dus met pijn in ons hart (deed echt zeer) gingen we weer op zoek naar een andere gemeente.
Als ze 'normaal' waren zou ik zo teruggegaan zijn.

Wat helemaal absurd is; dat is gravesucking, ken je dat?
Dankzij scherpe site Goedgelovig kwam ik erachter, had er al eerder van gehoord maar nooit zo erg als nu..
http://goedgelovig.wordpress.com/2013/1 ... e-zalving/

Soms schijnen mensen heel normaal te zijn en goede diensten te houden, maar als je ze goed googled dan kom je erachter wat voor idioten het zijn (excuses maar ik heb er geen fatsoenlijk woord voor).

Ik ben het na die dienst ook allemaal uit gaan zoeken. Het probleem is behoorlijk groot ja. Reni en Elisa Krijgsman zijn er ook lid? Dat snap ik niet, dat er van die leiders zijn die zelf goed bezig zijn, maar dan niet het verschil zien. Die Bill Johnson had een glory cloud in z'n kerk, goudstof in de lucht en al die mensen gingen uit hun dak, met camera's alles filmen: Wow, een glory cloud!!
Ik zag dat in zijn kerk de engelenveren kwamen in '99 nadat Rick Joyner er was geweest, die openlijk toegeeft op z'n website dat ie bij de Knights of Malta zat. Gruene had er een rapport over geschreven, over de Kansas city prophets. De New Apostolic Reformation is ook gevaarlijk. Derek Prince waarschuwde destijds al voor mixture bij Toronto, er werd ook aangemoedigd vooral niks te testen.
http://ischristsoontoreturn.blogspot.nl ... derek.html

Grave sucking had ik ook gezien ja, bizar.
Bill Johnson (vriend van Todd Bentley en Rick Joyner):
associates with the ministry of john crowder/ new mystics - the wives of Bill johnson & john crowder have ministered together so this is not just a one off acquaintance

* held a Jesus culture event in a freemasonry building - either they got the rent free or reduced because of "connections" or they paid up front - thus funding & supporting the furtherance of freemasonry - take your pick as to which is worse.

* visit mind body spirit/psychic fairs to promote healing & prophecy - thus reducing the gospel message & Gods goodness to the same level as all that spiritual trash

* concur with Bill johnson's teaching that Jesus operated as a man & not as God when he ministered on the earth & therefore - the full deity of Jesus as a man is questioned... Bill Johnson teaches that Jesus laid his Divinty aside
Zach91

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 13 apr 2014 21:15

Boerin schreef:Ik ben het na die dienst ook allemaal uit gaan zoeken. Het probleem is behoorlijk groot ja. Reni en Elisa Krijgsman zijn er ook lid? Dat snap ik niet, dat er van die leiders zijn die zelf goed bezig zijn, maar dan niet het verschil zien. Die Bill Johnson had een glory cloud in z'n kerk, goudstof in de lucht en al die mensen gingen uit hun dak, met camera's alles filmen: Wow, een glory cloud!!
Ik zag dat in zijn kerk de engelenveren kwamen in '99 nadat Rick Joyner er was geweest, die openlijk toegeeft op z'n website dat ie bij de Knights of Malta zat. Gruene had er een rapport over geschreven, over de Kansas city prophets. De New Apostolic Reformation is ook gevaarlijk. Derek Prince waarschuwde destijds al voor mixture bij Toronto, er werd ook aangemoedigd vooral niks te testen.
http://ischristsoontoreturn.blogspot.nl ... derek.html

Grave sucking had ik ook gezien ja, bizar.
Bill Johnson (vriend van Todd Bentley en Rick Joyner):
associates with the ministry of john crowder/ new mystics - the wives of Bill johnson & john crowder have ministered together so this is not just a one off acquaintance

* held a Jesus culture event in a freemasonry building - either they got the rent free or reduced because of "connections" or they paid up front - thus funding & supporting the furtherance of freemasonry - take your pick as to which is worse.

* visit mind body spirit/psychic fairs to promote healing & prophecy - thus reducing the gospel message & Gods goodness to the same level as all that spiritual trash

* concur with Bill johnson's teaching that Jesus operated as a man & not as God when he ministered on the earth & therefore - the full deity of Jesus as a man is questioned... Bill Johnson teaches that Jesus laid his Divinty aside

Weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen.
Behalve dat ik 3 kwart van de dingen die je noemt me bekend voorkomen.
Ook alle betrokken personen.

Snap niet dat mensen zo dom kunnen zijn om alles maar voor waarheid aan te nemen.. :?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 13 apr 2014 22:37

Anoniem_89 schreef:Snap niet dat mensen zo dom kunnen zijn om alles maar voor waarheid aan te nemen.. :?

Ik snap niet hoe ik zelf ooit zo dom heb kunnen zijn. Ik liep helemaal weg met Todd Bentley. Als je daar wat over opzoekt, ieeeek. Hij had een geestuittreding toen ie de engel van William Branham, ook zo'n figuur van vroeger, ontmoette, contact met doden, lekker fris allemaal. Hij zei een keer: Ja eh nu hebben we wel genoeg over Jezus gepraat, nu gaan we het over engelen hebben en het bovennatuurlijke.
Zach91

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 apr 2014 00:28

Thorben Söndergaard, getuigenis:
https://www.youtube.com/watch?v=uXxMhmC ... load_owner
http://www.thelastreformation.com/
Deze is leuk:
Atheist falls away and starts to believe

It was another good day in Turkey. I want to share one really interesting experience with you. We were out on the street today when people got a kick-start and a lot of things happened. One time my son Sonni and I got lost and we were alone with no translator. So we were just wandering around and looked for somebody who spoke English. We then met a guy who did, so we asked if we could pray for him. He said no, he wasn`t sick and he was a atheist and did not believe in God. I then said what if you meet him will you then believe in him? He was so suprized and said, meet him, what do you mean? You cannot meet him! So I shared some testimonies with him. He didn`t believe it , but still wanted to see if that was true, so he became our translator. He then went around and stopped people for us. He found somebody who had pain and I prayed one time but nothing happened, and my atheist friend was smiling. I prayed again an notting happened, now he was smiling even more. I prayed the third time and again nothing happened and now he was smiling and laughing a little. You could see that he was thinking that this was crazy. I prayed one more time, and this time the man with the back got healed. You should have seen the face of our atheist friend. He started to talk with him about this and he got him to check it one more time if his really was healed. He wanted to be sure. When he saw that it was for real, he then said come we need more and went on with me to find more people! Later we saw a big group where five people got healed. He ended up asking me "what can I do to get this?" I shared the gospel with him, and he was truly not an atheist anymore because now he had seen it with his own eyes. He wanted to follow us back to the church but he could`t because he needed to go with his friend. But it was really amazing! He got some information and I now that God did something in him today! He did not get saved there, but he began to believe, and that's a good start.
Love what God is doing! Another time I need a translator I will do then same. Just go out and find an atheist!
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 apr 2014 13:57

Ik kende die man toevallig, hij is een week later helaas overreden door een bus....

Terug naar “Archief”