Michael schreef:Ik denk dat ze zelf vinden dat het moet. In ieder geval moeten die mensen voor wie het leger werkt. Hun ouders familie en vrienden de waarheid weten vinden ze... Dat lijkt me de meest basale loyaliteit. Of zweert de israelische soldaat trouw aan de generaal? Ik denk dat als een overheid liegt tegen het volk. Soldaten juist extreem veel kunnen berijken door de stilte te verbreken. Wie gaat hen geloven? Kijk naar ze, en oordeel zelf.
Ik zeg ook nergens dat het niet goed is dat ze misstanden aan de kaak willen stellen. Als die soldaten hetzelf niet doen, wie doet het dan?
Maar zoiets maakt ze natuurlijk niet populair in de eigen gelederen ben ik bang.
Denk je overigens dat de Nederlandse overheid ons alles eerlijk verteld wat er in uitzendingsgebieden gebeurd? Die proberen ons wijs te maken dat Afhganistan een opbouw missie is, terwijl het mij veelmeer een vechtmissie lijkt.
Sorry? Zijn er alleen joodse soldaten? Of is een joodse soldaat fundamenteel anders dan bijvoorbeeld christelijke soldaten?
Je leest dingen die ik niet zeg. Ik vraag enkel of je Joods bent, simpelweg omdat soldaten in het IDF over het algemeen Joods zijn. En als ze dat niet zijn vaak christelijke druzen. Zo raar is mijn vraag toch niet? Ik was gewoon benieuwd naar je achtergrond. Nee een soldaat in het Israelische leger vertegenwoordigt Israel. Dus het maakt niet uit of je dan Joods of christelijk of moslim bent. Daarbij als je familie en vrienden in Israel hebt wonen zou ik toch wat meer begrip verwachten.
Spreekt het niet voor zich? Een willekeurig bombardement. Op een willekeurig gebouw waar willekeurige lange afstands raketten in opgeslagen zouden zijn.... Alsof dat past...
Ja wanneer gebeurde dat, ik ben gewoon benieuwd met welke gebeurtenis dat filmpje verband houd?
Toen tijdens de laatste Libanon oorlog; je moet niet vergeten wat voor vuile oorlog Hezbollah toen voerde. Bv. Hezbollahstrijders die verkleed waren in Israelische uniformen, Israel beschoten vanuit burgergebieden. Zonder aanzien des persoons het Noorden van Israel beschoten. Het is niet te hopen dat zich zoiets opnieuw voordoet. Voor zowel Israel als voor de Libanese bevolking. (Die hebben nl. zwaar geleden door de oorlogshandelingen).
Oh deed ik dat niet voldoende naar je zin? Dit is een algemene verklaring. En geldt voor Joden Palestijnen en elke gelovige die aan een oorlog meedoet.
Nee. Anders had ik dat niet gezegt.
Werkelijk? Waarom doen ze er dan niets aan?
Je bent nogal cynisch. Wat doen de Palestijnen volgens jouw dan?
Ik zie alleen maar Israelische mensenrechtenorganisaties die hun eigen regering op de vingers tikken. Andersom zie ik dat niet.
Het werkt niet, verzet en leiding zijn twee totaal verschillende zaken. Maar dat ze er zo'n bende van maken komt wel mooi uit voor Israel denk je niet?
Terrorisme bedoel je. Ik denk dat Israel helemaal niet gebaat is met een terreurstaat in Gaza. Tot nu toe toont Israel mi. erg zwak tov. de beschietingen.
Wie niet? Ik vind dat altijd zo'n slap argument.. "Wij onderhandelen niet met terroristen"... Slappe retoriek.
Dat is jouw uitleg van hetgeen ik niet zei.
Feit is dat Israel niet wil onderhandelen met Hamas. Andersom is het de vraag of Hamas met Israel wil praten. Kijk jij mag het een slap iets vinden maar het is wel de realiteit daar.