Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Natuurlijk niet, maar het moet altijd zorgen baren als er mensen wel bekeerd zijn en niet aangaan. Dan gaan er dingen niet zoals ze moeten gaan.
Valt het je ook op dat je hier dingen zegt die alleen God kan weten?Joepie Meloen schreef:Als je bekeerd bent hoor je inderdaad aan te gaan. Toch kan God ook wel eens zegenen als iemand niet aan het Avondmaal gaat. Maar inderdaad, dat zijn uitzonderingen.
Even een kleine zijweg. Het is wel een feit dat we van nature geneigd zijn God en onze naaste te haten.Vonkie schreef:Soms krijg ik het idee inderdaad dat ongeloof "hoort" bij een kind van God, terwijl dat helemaal niet waar is. Ook al twijfel je aan je eigen zwakheid toch ben je geroepen en moet je gaan uit gehoorzaamheid.
Vraag 5: Kunt u dit alles volbrengen?
Antwoord: Nee1, want naar mijn aard ben ik erop uit om God en mijn naaste te haten2.
1 Rom. 3:10, 20, 23; 1Joh. 1:8, 10. 2 Gen. 6:5; 8:21; Jer. 17:9; Rom. 7:23; 8:7; Ef. 2:3; Tit. 3:3.
Joepie Meloen schreef:Als je bekeerd bent hoor je inderdaad aan te gaan. Toch kan God ook wel eens zegenen als iemand niet aan het Avondmaal gaat. Maar inderdaad, dat zijn uitzonderingen.
Joepie Meloen schreef:Als je bekeerd bent hoor je inderdaad aan te gaan. Toch kan God ook wel eens zegenen als iemand niet aan het Avondmaal gaat. Maar inderdaad, dat zijn uitzonderingen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten