Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 mar 2008 12:14

Giovannino schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Ik heb eergisteren even het boek van Sonja Bakker doorgebladerd

Hippie, dat soort lectuur hoef jíj helemaal niet te lezen... 8)

Ik heb mijn allereerste vetribbel al ontdekt hoor! Alleen zegt CvdBerg dat het gewoon alleen huid is :mrgreen:

Maar nee, het boek lag bij mijn a.s. schoonfamilie en mijn a.s. schoonzusje was het aan het doorkijken en ik keek mee ;)
(grmpf, waarom verdedig ik mezelf nu... :P )

Marnix schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Ik heb eergisteren even het boek van Sonja Bakker doorgebladerd maar wat ik me nu afvraag: er staan voor elke dag weer nieuwe dingen op het menu.. maar wanneer je een eenspersoons-huishouden hebt, dan moet je dingen toch ook opmaken voor het bederft? Dus als er één keer een cracker met filé american op staat, gooi je het dan weg? Of eet je het dan alsnog op (en eet je dus eigenlijk teveel) of ruil je het in voor iets anders? Het lijkt mij maar ingewikkeld, maar ik heb dan ook wel makkelijk praten :)

Succes iig, iedereen die aan het lijnen is!

Je hebt hele kleine bakjes van dat spul in in de winkel :)

Maar het is net als met koken... je hoeft echt niet altijd precies te doen wat er op het pakje staat.

Dat zou voor mij een reden zijn om heel erg te gaan sjoemelen.. ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 mar 2008 12:16

Marnix schreef:hm ja... maar vroeger waren er wel een hoop meer ziekten, gingen mensen gemiddeld heel wat jaren eerder dood.... :)

Die ziektes kwamen eerder door slechte hygiëne en beperktere medische kennis dan door een ongezond eetpatroon. Anders zou iedereen constant scheurbuik gehad hebben.

Het is niet voor niets dat de uitvinding van het riool onlangs nog tot de grootste medische doorbraak ooit is uitgeroepen.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 26 mar 2008 12:41

Overigens weeg ik nu 68. Nog 2 kilo te gaan, dan zit ik op mijn streefgewicht.
Auf Wiedersehen!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 mar 2008 12:44

Muha..wij hadden gisterenavond nog niet gegeten dus zijn we om 00:00 nog door de Mac-drive gereden :mrgreen:

Ik wil ook weer een iets strakker buikje eigenlijk. Gewoon, zoals ie altijd geweest is. Over m'n bilpartij en benen hoef ik me geen zorgen te maken, volgens de koffieboer zijn die ''goed gevormd, héél goed!'' (Een Rotterdammer, geen fatsoen in z'n lijf, zegt alles wat ie denkt) :schaterlach:
Dat doet een mens weer goed 8)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 mar 2008 18:43

ik ben afgelopen woensdag begonnen met hardlopen gewoon om een beetje af te vallen en strakker in mijn vel te komen zitten. Mijn man gaat gelukkig mee. We gaan elke dag behalve zondag dan fietsen we een grote ronde.
Ben erg benieuwd hoe snel er iets af gaat (we hebben niet eens een weegschaal maar die hebben mijn clienten wel denk ik)
Ook ben ik de herbalife thee aan het drinken wie heeft hier ervaring mee?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 mar 2008 19:03

Bij mij gaat het niet verder dan -2,5. Irritant zeg. Maargoed, het zal er vast vanzelf meer af gaan als ik zo netjes blijf eten en bewegen.
Vandaag kon ik het niet laten om zo'n geweldige jurk aan te trekken, gewoon om even te passen. En jawel, maatje M was te groot. En ik was zo blij dat maatje S perfect paste, dat ik hem toch maar gekocht heb, zonder dat ik 63 weeg. Hoezo weinig discipline op dat gebied ;)
Het lastige vind ik wel, dat nu ik zo gezond eet en beweeg, ik dat wel vol moet blijven houden. Het is nu dus niet zo dat ik over een week of 10 weer lekker kan leven zeg maar, zoals ik een paar jaar geleden gewend was. Dat is even de knop om. Maar ook wel goed denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 29 mar 2008 19:19

-9

Ik had op -10 gehoopt maar heb een week ofzo niet gesport vanwege late dienst en te weinig op mijn eten gelet vanwege stress en gedoe. Komt goed. Ik ga denk ik toch maar door tot de -15. Zit nu op 86, en wil naar 80.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 apr 2008 09:21

hier inmiddels -15!!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 apr 2008 09:40

hoe doe je dat zo snel tj!
Respect hoor!

hier na een week -1,5. Echt weinig voor de eerste week vind ik, zeker omdat ik goed naar Sonja geluisterd heb... ;) Maar ja, gewoon doorgaan!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 apr 2008 09:45

volg sonja bakker.. eet elke dag 1-2 broodjes meer dan zij voorschrijft... drink veel water...

elke avond 45-60 minuten aerobic steps.. en elke avond buikspieroefeningen

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 01 apr 2008 10:21

trijntjejohanna schreef:volg sonja bakker.. eet elke dag 1-2 broodjes meer dan zij voorschrijft... drink veel water...

elke avond 45-60 minuten aerobic steps.. en elke avond buikspieroefeningen

Buikspieroefeningen zijn een beetje vreemd. Je buikspieren worden dikker dus krijg je een dikkere buik (als je het vetlaagje niet laat afnemen natuurlijk). Je kunt je buik wel langer inhouden als het nodig is. Ik doe ze verder wel gewoon natuurlijk.

Je kunt ook gewoon overdag oefeningen doen, op je werk ofzo, gewoon aanspannen en ontspannen. Kun je thuis 300 crunches maken, dan helpt het niet zo veel meer, het enige wat je dan doet is je spier-uithoudingsvermogen trainen. Probeer het dan eens met een flink gewicht op je borstkas.

En dagelijks/een paar keer per week cardio-training, (steps, spinning, oid) dat werkt heel erg goed als je serieus af wilt vallen. Dan kan je ook eten wat je wilt, je verbrandt het dan toch wel.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 01 apr 2008 10:26

- 6,5 :D Gaat lekker hier! Hoe ik 't doe vraag ik me nog steeds af!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 01 apr 2008 11:03

Jannoek schreef:hoe doe je dat zo snel tj!
Respect hoor!

hier na een week -1,5. Echt weinig voor de eerste week vind ik, zeker omdat ik goed naar Sonja geluisterd heb... ;) Maar ja, gewoon doorgaan!

Jannoek, dat is écht niet weinig hoor! Hartstikke netjes juist voor een eerste week. Het zou pas gek zijn als er in 1 week opeens 3 kilo vanaf zou gaan ofzo.
Stel je voor dat je alle weekmenu's doet, dan ben je heel wat kilo's kwijt hoor aan het eind. Het idee is juist dat het een gewoonte wordt en je daardoor op langere termijn stabiel blijft. Dat zou lastig worden als je ineens megaveel af gaat vallen.
Dusseh, niet opgeven, lekker doorgaan en gewoon genieten van ál die lekkere dingen en ideetjes :)
pobody's nerfect

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 01 apr 2008 11:09

MrSokkie schreef:Buikspieroefeningen zijn een beetje vreemd. Je buikspieren worden dikker dus krijg je een dikkere buik (als je het vetlaagje niet laat afnemen natuurlijk). Je kunt je buik wel langer inhouden als het nodig is. Ik doe ze verder wel gewoon natuurlijk.

Nemen die spieren dan geen vet op uit de hun omringende omgeving, zo vraag ik mij af?

Vanmorgen een dik kwartier touwtje gesprongen, opdrukken, met haltertjes bezig geweest en boksoefeningen gedaan...heerlijk.
Laatst gewijzigd door Giovannino op 01 apr 2008 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 apr 2008 11:21

Jo'tje schreef:
Jannoek schreef:hoe doe je dat zo snel tj!
Respect hoor!

Jannoek, dat is écht niet weinig hoor! Hartstikke netjes juist voor een eerste week. Het zou pas gek zijn als er in 1 week opeens 3 kilo vanaf zou gaan ofzo.
Stel je voor dat je alle weekmenu's doet, dan ben je heel wat kilo's kwijt hoor aan het eind. Het idee is juist dat het een gewoonte wordt en je daardoor op langere termijn stabiel blijft. Dat zou lastig worden als je ineens megaveel af gaat vallen.
Dusseh, niet opgeven, lekker doorgaan en gewoon genieten van ál die lekkere dingen en ideetjes :)

maar men zegt dat je in de eerste week veel vocht verliest en daarom wel meer kan afvallen ;) Maar goed, ik ga lekker door hoor :D

Terug naar “Archief”