gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 feb 2008 19:31

Ben net de koelkast in de schuur aan het schoonmaken geweest. Die heeft vanaf november niet meer aangestaan. Het is een schimmelbroeikasje geworden :roll:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 feb 2008 19:32

Bleek is slecht voor het milieu... zoek maar na op internet....

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 feb 2008 19:48

Acire schreef:Bleek is slecht voor het milieu... zoek maar na op internet....

normaal schoonmaak middel ook,

roken ook

auto verbruik ook

gebruik van electriciteit ook (dus tv, internet)

en ga zo maar door...

Of gaan jullie dan altijd op de fiets, gebruiken jullie alleen water, internetten jullie niet nutteloos (wat doe je dan op refoweb) en gaan jullie nooit naar een zwembad bijvoorbeeld?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 feb 2008 19:55

Inderdaad. Bijna alles wat we doen is slecht voor het milieu!!!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 feb 2008 19:58

Galateia schreef:Inderdaad. Bijna alles wat we doen is slecht voor het milieu!!!

dus daarom maar lekker (veel) bleek en andere schoonmaaktroep gaan gebruiken.

En met bleek tast je het glazuur van je toilet harstikke aan!

Ik werk met ecologische schoonmaakmiddelen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 12 feb 2008 20:14

Pff, ben een dagje aan het werk geweest lees ik hier 5 pagina's over wel of geen bleek gebruiken :lol:

Huishouden is zó vervelend! Ik moet ook elke dag de wc doen en stoffen en zuigen. Het is niet anders met kinderen. Net als elke week de bedden verschonen en elke week de badkamer..

Ik gebruik trouwens regelmatig jif, is dat ook zo slecht voor het milieu acire?

Verder ben ik blij dat ik met 2 of 3 wassen per dag de wasmand een beetje leeg krijg steeds en dat ik zo nu en dan ook nog eens tijd heb voor een beetje opvoeding.

Nee wat ben ik dan blij met mn moeder die af en toe voorbij schuift om een raam te zemen en de keukenkastjes eens 'goed' te doen 8)

En refowebberen is voor mij een stukje ontspanning dus daar neem ik ook wel de tijd voor trouwens
:mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 feb 2008 20:42

Zou jouw moeder mij willen adopteren, Jamillah?

*zou ook af en toe wel een schoonmaakhulp willen/kunnen gebruiken*

anderzijds ben ik ook weer te verwaand om hulp aan te nemen.

@Galateia: er zijn toch vaak zat studentes die een bijbaantje zoeken of what ever? Misschien kun je die vragen als huishoudelijk medewerkster cq interieurverzorgster. Eigenlijk vind ik werkster beetje deningrerend klinken :oops:

enne misschien is bleek slecht voor het milieu maar er zijn vele dingen slecht voor het milieu. Heb nog nooit gemerkt dat mijn pleepot het glazuur aangetast had. Mijn moeder mag geen bleek gebruiken ivm septictank maar mijn wc ziet er wel stukkie schoner uit als die van haar. Gewoon omdat je met bleek de vlekken veel beter weg kan werken. Gebruiken de anti-blekers ook geen wasmiddel voor de witte was?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 feb 2008 20:44

ai love bleek!! ik smeer overal die zooi in en op!! heerlijk! dus ik ben slecht voor et milleu... ach aan de andere kant doe ik alles lopend en op de fiest.. dus dat compenseerd elkaar weer toch?

verder poets ik met groene zeep.. lekkere klodder en kleddernatte sopdoek.. mjummie t ruikt dan snel schoon!!

hier net de hele tokozooi al weer gedaan.. morgenvroeg visite.. dus kan ik lekker relaxt andoen morgenvroeg!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 feb 2008 20:54

*Annet* schreef:Gebruiken de anti-blekers ook geen wasmiddel voor de witte was?

Moet zeggen dat ik geen bleekmiddel in mn wasmiddel wil hebben want ik gooi ook gekleurde spullen in de witte was (lichte kleuren) en de handdoekenwas ed zijn ook gekleurd dusja, die bleekvlekken zijn niet mooi 8)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 feb 2008 20:59

ik heb hier gebleekte theedoeken!! k ben altijd te lui om een oude doek te pakken :oops: :oops: maar k heb zo mega stapel van die theedoeken.. dus doek et daar altijd maar mee :oops:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 feb 2008 21:00

Hahaha! Ok, we zoeken een interieurverzorgster. Enne... even voor de duidelijkheid: ik vind interieurverzorgsters fanatastisch! Niks denigrerends aan! Zij kunnen iets, wat ik zelf nooit voor elkaar krijg. Geweldig toch!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 feb 2008 21:03

laat ons nog es lache en post nog es een van je wanhoopsverhalen over je huishoudkwaliteiten? Staat me iets bij dat je ooit eens een verhaal had, ik weet niet meer waarover, maar zelfs mijn kerel lag in een deuk!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 feb 2008 22:30

Zóveel pagina's erbij over huishouden ... van de weeromstuit ben ik net m'n wasmachine maar weer 'ns aan gaan zetten :mrgreen:. Op dit moment heb ik het nogal druk met werken, stage en scripties en dus komt er zeer weinig van huishouden. Nu is 't bij mij ook maar klein en aangezien ik veel weg ben maak ik het ook niet vies natuurlijk, al doen mijn parkieten dat dan weer wel :( :wink:.

Hoe dan ook, 't is sowieso niet mijn ding en ergens vind ik dat ook helemaal niet erg ... ik ben gewoon weer goed in andere dingen. 'k Heb dat ook niet van een vreemde, mijn vader noemt mijn moeder soms (liefkozend) een 'poetje' - dialect voor iemand die maar 'n beetje aanrommelt in 't huishouden. Ze heeft ook zoveel andere dingen te doen... vind het ook veel belangrijker dat 't gezellig is dan dat alles echt superschoon is. Haha, mijn vriend had dat ook al snel door: hij zei zelf dat ik 't niet van een vreemde had, want dat mijn moeder ook niet superschoon is en dat 'r namelijk een spinnenweb in de wc hing :lol:. Nu zijn spinnenwebben natuurlijk niet onhygiënisch en bovendien zien wij die niet hangen omdat wij nooit voor de wc-pot staan, dus de boel altijd van de andere kant bekijken :wink:.

Nee hoor, gezelligheid is wat mij betreft belangrijker dan steriliteit :).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 13 feb 2008 01:01

We hebben hier in het studenten huis 2 wc's en 2 douches die worden ieder eens in de week schoongemaakt, maar als ik dat hier zo lees klinkt dat wel erg weinig.
Geloof me: voor een studentenhuis is dat voor-beel-dig. Hier gebeurt het af en toe maar eens in de maand, en met vijf mensen is dat echt superranzig. Jeg.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 13 feb 2008 07:08

windekind schreef:
We hebben hier in het studenten huis 2 wc's en 2 douches die worden ieder eens in de week schoongemaakt, maar als ik dat hier zo lees klinkt dat wel erg weinig.
Geloof me: voor een studentenhuis is dat voor-beel-dig. Hier gebeurt het af en toe maar eens in de maand, en met vijf mensen is dat echt superranzig. Jeg.

Heb ook wel eens de smaakpolitie gekeken, nou brrrr :mrgreen:

Terug naar “Archief”