Je zegt het goed: sekte.
Een oom en tante van mij zijn zoals dat heet: midden uit de wereld gegrepen en gingen op zoek. Ze kwamen helaas bij de J.G. terecht. Het heeft hen 3 jaar gekost zich uit hun greep te bevrijden. Definitief dan! Want ze waren allang lid geworden van een reguliere kerkelijke gemeente, maar nog wekelijks kwamen hun exbroeders en zusters aan de deur. Er moest zelfs politie aan te pas komen, omdat ze heel brutaal in de tuin gingen zitten als er niemand thuis was, net zolang tot oom en tante thuiskwamen en ze hen wederom lastig vielen.
Ik bedoel te zeggen, je kunt er ongewild in terecht komen, maar als het echt is, zorgt de Heere wel dat je eruit komt. Want dan ga je op zoek naar de zuivere prediking!
Het doet me denken aan de maanden dat ik in de Bijbel zat te lezen, werd er ook aangebeld door de JG, ik heb ze binnen gelaten omdat ik zo graag over God wilde spreken, ze zijn een paar keer geweest voor een gesprek ik heb me zelfs over laten halen om eens mee te gaan naar hun dienst.
Ben er halverwege weggelopen, het leek wel een kleuterklas waar mensen verhoord werden op hun kennis.
Achteraf zie ik dat God mij al veel Licht heeft gegeven over Zijn waarheid, want ik had feilloos door dat ze de Here Jezus niet erkenden als verlosser, ondanks dat ze met de huisbezoeken daar omheen aan het draaien waren, en steeds over iets anders begonnen.
Hetzelfde heb ik ervaren in een gesprek met een pastoor uit de RK
Dus Bijbelstudie héél belangrijk!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.