Jo'tje schreef:Wat is nou waarheid over epileren? De één jubelt erover, de ander vindt het verschrikkelijk. Voor de één is het een fluitje van een cent, de ander valt om van de pijn.
Nou is dat vast 'voor iedereen persoonlijk' en dat soort dingen, maar ik hoor er altijd wel erg verschillende reacties over.
Wie o wie?

De enige waarheid is: het is per persoon verschillend.
Kijk, epileren doet gewoon pijn. Al die mooie praatjes en reclames over pijnverzachters... het doet gewoon pijn. Zeker de eerste paar keren. Maar... tanden op elkaar... en hoppa, weg met die haartjes. Ik ben er inmiddels al heel erg aan gewend en pijn, ach, wat is pijn? Ik kan zelfs mijn oksels en bikinilijn moeiteloos epileren. Ik voel het wel, maar het is gaan wennen. Alleen bovenbenen en bovenarmen doe ik niet, dat is echt TE pijnlijk en daar zijn de haren toch heel blond, dus daar begin ik niet aan.
Verder is het ook een fabeltje dat je meteen daarna een supergladde zachte huid hebt. Nee, je huid (in elk geval de mijne) ziet er dan niet uit! Allemaal rode plekjes en erg gevoelig. Goed scrubben, goed insmeren, en een halve tot hele dag later krijg je pas die mooie huid. Maar dat kan per persoon denk ik langer of korter duren.
Dan is er nog iets wat je je goed moet realiseren: je moet je huid regelmatig goed scrubben om ingegroeide haartjes te voorkomen. Dat is echt wel belangrijk. Daar ga ik zelf soms nog wel eens de fout in.
Verder is het een fabeltje dat haartjes wel 4 weken wegblijven: per persoon is de haargroei verschillend. Bij mij zit er na anderhalve week weer gewoon haar. Maar het is echt beter dan elke dag scheren met dit weer: dan maar elke week de epilator eroverheen. Mijn haren groeien gewoon megahard (ook op mn hoofd, dat is dan wel weer een voordeel).
Dus: je zou het zelf moeten uitproberen om te kijken wat voor jou werkt. ik vind het heerlijk, het gaat snel en makkelijk en scheelt me een hoop benengescheer.