goofy1978 schreef:Als je heel je leven hoort dat je je moet bekeren maar ook er gelijk bij vertellen dat het God is die je dat moet geven schiet het niet op.
Zelf in Jezus geloven is niet zo moeilijk maar met God eens worden verdoemd te worden gaat je zonder hulp van God niet lukken.
Waar staat dit dan in de Bijbel?
Ik lees nergens dat mensen die het evangelie kennen het met God eens moeten worden dat ze verdoemd worden, ik lees juist het tegenovergestelde. Daarom heb ik je hier ook al eens een leugenaar genoemd, je roept dit in iedere post zonder onderbouwing. Mensen die het evangelie kennen hoeven dat niet. Ze moeten erkennen dat ze uit zichzelf de hel hebben verdiend maar mogen zich tegelijkertijd beroepen op Christus en bidden om de Geest. En moeten zich bekeren. Dat is heel wat anders dan wat jij zegt, en je hebt er totaal geen onderbouwing voor. Je verdraait het evangelie!
Das de manier zo God een mens zn ziel redt anders hebben de bekeerde mensen die ik ken dezelfde psygose gehad en dat geloof ik niet.
Nog een mooie veroordeling. Je geeft zelf al aan dat niemand volmaakt wordt in dit leven. Ziekten, ook een psychose kunnen ook in het leven van gelovigen voorkomen, ik ken die mensen... Grof om dat te stellen dat die mensen dus niet echt bekeerd zijn. Dat doet me denken aan de farizeers die aan zich bij een blindgeboren man afvragen: Heeft hij gezondigd of zijn ouders, dat hij blind is. je gedraagt je niets wijzer als de farizeers van toen.
In Jezus geloven is niet veel enge poort aan,mee eens worden verdoemd te worden word al wat enger.
het is jou eigen gemaakte versmalde poortje, niet de Bijbelse. Het feit dat je geen bijbels bewijs hebt bewijst dat wel.
Jezus is ook op deze manier wederom geboren (tenzij iemand Hij was ook Iemand) zo de hogepriester op grote verzoendag de zonden van het volk op een lam legde,heeft de Vader in getsemane de zonden van de uitverkorenen op Het Lam Gods gelegd Jezus.
En moest Hij het eens worden in hun plaats verdoemd te worden,de Vader heeft Hem geperst tot Hij het er mee eens werd.
Hij werd door God verlaten zodat wij dat niet meer hoeven maar dankzij Hem gered kunnen worden. Jij geeft eigenlijk aan dat Jezus door God verlaten worden niet genoeg was en wij het ook nog eens een keer mogen. Een afzwakking van zijn lijden en sterven dus.
Hij zweete bloed van helleangst,als God Zn Zoon niet spaart zal Hij zeker een schuldig mens niet sparen in de wedergeboorte.
Wat beangste Jezus zo dat Hij bloed ging zweten? ik heb mn visie gegeven maar hoor graag wat een ander ervan maakt.
En jij snapt dan dus het hele evangelie niet. Als God zijn onschuldige Zoon niet spaart, zal Hij dan een schuldig mens sparen? Ja! Dat is juist het wonderlijke van het evangelie, voor Goofy een aanstoot en voor heidenen een ergernis. Jezus stierf in onze plaats en werd in plaats van ons verdoemd. Het Avondmaalsformulier zegt dit ook: Bij zijn lijden werd hem in de hof het bloedige zweet uitgeperst. Daar liet Hij zich boeien om ons in vrijheid te stellen. Jezus riep daar aan het kruis uit: Mijn God, mijn God, waarom hebt U mij verlaten?, opdat wij nooit meer door God verlaten zouden worden. Het door God verlaten worden beangstigde Hem in de hof ontzettend. Maar Hij deed dat zodat wij niet meer door God verlaten worden, als we ons op Zijn offer beroepen. Blijkbaar snap jij de term plaatsvervangend lijden niet, en als je dat niet snapt snap je het hele evangelie niet en heb je terecht een god waar je, zelfs als je gelooft in Jezus, nog bang voor moet zijn. Die God is echter niet de Vader van onze Heer en Heiland Jezus Christus.