Christian Culture only?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 dec 2006 17:54

Aragorn schreef:Ik moet overigens zeggen dat ik het positief vind dat er nu een inhoudelijke discussie gaande is tussen mods, beheer en gebruikers over dit beleid en dat het erop lijkt dat er nu serieus over nagedacht wordt. Dat is weleens anders geweest. :)

Van harte mee eens..en ik denk dat we Klaas ook dankbaar moeten zijn voor zijn enorme bijdragen hierin :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 dec 2006 17:57

Toen is de discussie op dit forum gestart ja. Maar dat wil niet zeggen dat er niet over gedacht en gesproken is. Zoals gezegd zijn sommige zaken me al langer een doorn in het oog.
Ik ga overigens geen concrete dingen noemen want dan hebben we het ook meteen over concrete gebruikers.

Ik denk dat je best concrete dingen kunt noemen. Vermoedelijk doel je op gebruikers die zich ook in deze discussie mengen en ik denk persoonlijk dat je het in het kader van deze discussie best kunt maken. Althans, als het over mij gaat, gooi het asjeblieft in de groep..nu wordt er goed gediscusseerd :)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 dec 2006 17:57

henkie schreef:
Wullimpie schreef:Ik denk dat als je kijkt vanuit de reformatorische visie op muziek, er hier al heel veel ruimte wordt geboden om over muziek kunst enz enz te praten in het KCM forum, ik snap dan ook niet waarom er steeds maar weer naar de grenzen wordt gezocht, en als die dan door een MOD worden getrokken er weer een storm van protest losbarst.

Je bent hier op een refo forum, accepteer dat en respecteer dat, en houdt er dus rekening mee dat een grote groep gebruikers deze muziek afkeurd.

In mijn zoektocht om alle mening nog eens door te lezen, kwam ik dit tegen en dat speelt een grote rol, mijns inziens.
Er wordt steeds meer het randje opgezocht. Waar is dat nu weer voor nodig? Je weet toch dat het gevoelig ligt? Waarom kan er nu wel een topic komen met verantwoorde films?
Onnodig om het zo ver te laten komen volgens mij. :(
Weetje.. een dominee in opleiding heeft mij laatst benaderd over refoweb hij begreep niet dat wij over zulke tere dingen durfden te spreken alsof het gaat over het weer..

Uitverkiezing? Avondmaalsgang? Psalm- en Bijbelvertalingen? Verbondsleer? Allerlei verderfelijke wind van leer was er te vinden. Ook hiervan kun je gezien de achterban zeggen:

e weet toch dat het gevoelig ligt? Waarom moet er dan een topic komen? --> Omdat het leeft?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lijntjuh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lijntjuh » 18 dec 2006 18:21

parsifal schreef:
Aragorn schreef:Opwekking, M.W. Smith, Kees Kraayenoord, Barlow Girl, een echte refo moet daar weinig van hebben. Wil je dan een echt refoweb zijn of algemeen christelijk?

Ik denk dat de gemiddelde refo weinig inhoudelijk tegen M.W. Smith en Kees Kraayenoord hebben. Barlow Girl ken ik niet zo goed en opwekking is me wat te algemeen. De vorm is een ander verhaal.

Van mij mag je 'niet-refo' muziek/films etc bespreken :-({|= . Mijn reactie ging meer over de reacties op mijn kritische noot.
De weg van de minste weerstand is alleen aan het begin geasfalteerd

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 dec 2006 18:28

Daar ben ik het mee eens, ook ik erger mij wel eens aan dingen die schijnbaar gewoon mooi hebt te vinden om mee te mogen praten in KCM. Toch moet ik eerlijk zeggen dat er schijnbaar weinig behoefte is aan topics over reformatorische muziek aangezien ze er niet zijn, of een kort leven beschoren zijn.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 dec 2006 18:33

Raido schreef:Daar ben ik het mee eens, ook ik erger mij wel eens aan dingen die schijnbaar gewoon mooi hebt te vinden om mee te mogen praten in KCM.

Wat dan bijvoorbeeld?

Collateral

Berichtdoor Collateral » 18 dec 2006 18:37

Ja, ik ben ook wel benieuwd eigenlijk.

henkie schreef:Ik ga overigens geen concrete dingen noemen want dan hebben we het ook meteen over concrete gebruikers.

Mocht ik een keer iets 'concreets' hebben geroepen, dan wil ik dat toch wel graag horen. En ik denk dat de meeste 'concrete gebruikers' daar eveneens weinig moeite mee hebben. :)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 dec 2006 18:40

Radiohead 8), nee ergens (het is al tijden geleden hoor) weet ik mij nog wat te herinneren over iemand die een aantal films postte die hij of zij mooi vond die werd daarop goed afgebrand door de KCMisten omdat dat toch allemaal commeriële pulp was, waarna men aankomst met films als The Godfather of The Big Lebowski, dat waren waarachtige films..

Kijk ik weet dat 'we' wel eens graag wat elitair overkomen, vaak onbewust (ik scherm ook graag met mijn toch wel redelijke muziekkennis en brede muzieksmaak). Maar misschien is het soms goed om ook mensen die niet zo van allerlei freaky filmverhalen houden te laten posten (niet iedereen vind Eternal Sunshine leuk ;))

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 dec 2006 19:01

Oja, ik herinner het me volgens mij wel ja. :) Enerzijds heb je een punt dat dat inderdaad niet nodig is om iedereen met een andere smaak direct af te branden, anderzijds staat het natuurlijk iedereen vrij om mij weer een elitaire snob te vinden en dat ook te vermelden. No offence. :)

Maargoed, dit is dan weer niet zo erg ontopic. En btw, wie nog niet tot de geheimenissen van Radiohead ingeleid heeft mogen worden is idd niet true. 8)

Collateral

Berichtdoor Collateral » 18 dec 2006 19:03

Niets meer aan toe te voegen. :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 dec 2006 19:07

nee ergens (het is al tijden geleden hoor) weet ik mij nog wat te herinneren over iemand die een aantal films postte die hij of zij mooi vond die werd daarop goed afgebrand door de KCMisten omdat dat toch allemaal commeriële pulp was, waarna men aankomst met films als The Godfather of The Big Lebowski, dat waren waarachtige films..

Wel..dat zegt men dan idd. maar je hoeft je er toch niets van aan te trekken? Ik ook best te spreken over The Truman Show. Wel, je had sommigen moeten horen..
Wat kan mij dat schelen. Als ik het een leuke film vind, dan vínd ik dat gewoon en daar doen goed beargumenteerde reacties helemaal níets vanaf. Is het dan zo erg om voor je eigen mening op te moeten komen?

Sommige mensen kunnen ook de aandacht op zich vestigen door zielig te gaan doen over het feit dat ze zich niet meer durven laten horen. Het spijt me, maar ik adviseer een andere dokter die je ruggengraat nakijkt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 dec 2006 19:14

Tsja, hoevaak wij Smurffie's wansmaak al niet afgezeken hebben.. :mrgreen:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 dec 2006 19:19

Aragorn schreef:Tsja, hoevaak wij Smurffie's wansmaak al niet afgezeken hebben.. :mrgreen:

Precies..en dankzij jullie is mijn ruggengraat nu onbreekbaar 8)

Edit; Over smaak valt niet te twisten..wel te discusseren

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 dec 2006 20:42

Maar over vaste overtuigingen? religieuze dogma's? of seculiere cultuur?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 dec 2006 21:11

Raido schreef:Maar over vaste overtuigingen? religieuze dogma's? of seculiere cultuur?

Blijkbaar, anders had je het forum allang kunnen opdoeken..

Terug naar “Archief”