Boekenlezer schreef: Alsjeblieft zeg, moet dat hier nou?!
(Het is niet de eerste keer dat ik dit constateer, maar nu wil ik er toch wat van gaan zeggen.)Refoweb was dacht ik bedoeld als refomatorisch forum. Een beetje respect voor de reformatorische opvattingen m.b.t. seksualiteit vind ik dan wel op zijn plaats. En daar past niet het zomaar op iedere plek anderen confronteren (opdringen) met je homofiele levensstijl bij, op een manier waar duidelijk een niet-reformatorische opvatting uit spreekt, en alsof het over de normaalste zaak gaat. Ik zou het een bedenkelijke zaak vinden, als we op een reformatorisch forum niet meer gewoon naar reformatorische normen en in reformatorische sfeer over zaken m.b.t. relaties zouden kunnen praten.
Waar ik nou moeite mee heb, is dat jij jouw persoonlijke reformatorische opvattingen oplegt aan mij! Jij ontzegt me dus me te uiten, hoewel ik van mijzelf vind dat ik voluit reformatorisch ben, van binnen en van buiten. Je weet wel, hoedjeskerk, hele noten, nog net geen tussenzang, wet & evangelie...
Maar ook binnen die kerken zijn verschillende opvattingen. Ik ken inmiddels de jouwe, maar ontzeg me de mijne hier niet!