VERWIJDERD

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 okt 2006 10:52

marina87 schreef:Het gaat in zijn post toch niet over sexualiteit? Hij heeft het gewoon over z'n relatie in het algemeen.

Verandert dat iets? Ik heb het ook niet over het seksuele. Ik gebruik dat woord ook niet.
Uitingen van homofiele belangstelling, in een sfeer alsof het iets is wat moet kunnen, passen hier ook niet.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

toutvabien
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor toutvabien » 23 okt 2006 10:53

Waarom passen die hier niet???

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 okt 2006 10:53

Maar hier gaat het over leeftijdsverschil en homofilie wordt besproken in deel 3 van het topic homofilie :wink:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 okt 2006 10:55

toutvabien schreef:Waarom passen die hier niet???

Dat heb ik reeds gezegd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

toutvabien
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor toutvabien » 23 okt 2006 11:01

Erg gemakkelijk je verschuilen achter reformatorische normen. (Zijn normen er niet om bediscussieerd te worden?) De tragiek van iemand wordt dus ondergeschikt gemaakt aan de letter van de wet in die zin dus zo staat het er en dus mag het niet. Die houding is wel typerend voor een deel van de refo´s. Maar besef wel dat je middenin het leven staat. Je kan je niet afsluiten van broeders en zusters die nu niet toevallig die gevoelens hebben die overeenkomen met het "ideaal". En die kille en superieure houding van de heteroseksuele refo verdrukt wel die mensen die zich anders voelen. Is dat naastenliefde? Of het krampachtig, letterlijk, interpreteren van bijbelteksten?

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 23 okt 2006 11:01

Boekenlezer schreef: Een beetje respect voor de reformatorische opvattingen m.b.t. seksualiteit vind ik dan wel op zijn plaats. En daar past niet het zomaar op iedere plek anderen confronteren (opdringen) met je homofiele levensstijl bij.

Wel waar, dat heb je wel gebuikt.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 okt 2006 11:03

Gerdien B. schreef:Maar hier gaat het over leeftijdsverschil en homofilie wordt besproken in deel 3 van het topic homofilie :wink:

Leeftijdsverschil kan in ieder soort relatie voorkomen, moeten daar dan meerdere topic's over komen?

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 okt 2006 11:04

toutvabien schreef:Erg gemakkelijk je verschuilen achter reformatorische normen. (Zijn normen er niet om bediscussieerd te worden?) De tragiek van iemand wordt dus ondergeschikt gemaakt aan de letter van de wet in die zin dus zo staat het er en dus mag het niet. Die houding is wel typerend voor een deel van de refo´s. Maar besef wel dat je middenin het leven staat. Je kan je niet afsluiten van broeders en zusters die nu niet toevallig die gevoelens hebben die overeenkomen met het "ideaal". En die kille en superieure houding van de heteroseksuele refo verdrukt wel die mensen die zich anders voelen. Is dat naastenliefde? Of het krampachtig, letterlijk, interpreteren van bijbelteksten?

Zoals al gezegd: daar is een andere discussie voor. Dáár is de ruimte ervoor. Verder ga ik hier nu niet op in, omdat deze discussie ergens ander over gaat.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 okt 2006 11:04

DIT IS NIET HET TOPIC: HOMOFILIE!!!!!

ga even in het andere topic hier over verder

@ Cisca.. als het gaat of homofilie op Refoweb besproken meot kunnen worden valt niet over leeftijdsverschil ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 okt 2006 11:05

Dat klopt Gerdien :wink:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 okt 2006 13:42

Boekenlezer schreef: Alsjeblieft zeg, moet dat hier nou?! :shock:
(Het is niet de eerste keer dat ik dit constateer, maar nu wil ik er toch wat van gaan zeggen.)
Refoweb was dacht ik bedoeld als refomatorisch forum. Een beetje respect voor de reformatorische opvattingen m.b.t. seksualiteit vind ik dan wel op zijn plaats. En daar past niet het zomaar op iedere plek anderen confronteren (opdringen) met je homofiele levensstijl bij, op een manier waar duidelijk een niet-reformatorische opvatting uit spreekt, en alsof het over de normaalste zaak gaat. Ik zou het een bedenkelijke zaak vinden, als we op een reformatorisch forum niet meer gewoon naar reformatorische normen en in reformatorische sfeer over zaken m.b.t. relaties zouden kunnen praten.

Waar ik nou moeite mee heb, is dat jij jouw persoonlijke reformatorische opvattingen oplegt aan mij! Jij ontzegt me dus me te uiten, hoewel ik van mijzelf vind dat ik voluit reformatorisch ben, van binnen en van buiten. Je weet wel, hoedjeskerk, hele noten, nog net geen tussenzang, wet & evangelie...
Maar ook binnen die kerken zijn verschillende opvattingen. Ik ken inmiddels de jouwe, maar ontzeg me de mijne hier niet!
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 23 okt 2006 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 okt 2006 13:47

zo, en nu weer over het leeftijdsverschil!

beatrix scheeld eook mega veel met haat man Claus. Maar ze is nu wel mooi alleen. Da's toch wel een vervelende bijkomstigheid...

Als ik 60 ben, is mijn vriend 86... Gek idee...

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 23 okt 2006 14:04

Dat is idd een vervelende bijkomstigheid, maar dat komt vaker voor.
Mannen schijnen eerder te sterven dan vrouwen.

Al zou ik zelf niet aan 'n groot leeftijdsverschil moeten denken.

Een nicht van me is vorig jaar getrouwd met een 10 jaar jongere man.
Zij is 30 en hij is 20. En ja, ze zullen vast wel gelukkig met elkaar zijn.
Maar..ik zou er niet aan moeten denken. Vreselijk lijkt me dat, zo'n broekie als man.
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

toutvabien
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor toutvabien » 23 okt 2006 14:18

Denkertje21 schreef:zo, en nu weer over het leeftijdsverschil!

beatrix scheeld eook mega veel met haat man Claus. Maar ze is nu wel mooi alleen. Da's toch wel een vervelende bijkomstigheid...

Hmm, het leeftijdsverschil wordt ook steeds kleiner. Gisteren was het nog 28 jaar. Vandaag 26 jaar. Is je vriend niet gewoon 26? :wink:
En, wat spreekt je dan aan als jonge knul in een oude man?

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 okt 2006 14:44

toutvabien schreef:
Denkertje21 schreef:zo, en nu weer over het leeftijdsverschil!

beatrix scheel de ook mega veel met haar man Claus. Maar ze is nu wel mooi alleen. Da's toch wel een vervelende bijkomstigheid...

Hmm, het leeftijdsverschil wordt ook steeds kleiner. Gisteren was het nog 28 jaar. Vandaag 26 jaar. Is je vriend niet gewoon 26? :wink:
En, wat spreekt je dan aan als jonge knul in een oude man?

Verkeerd gerekend. Hij is 52, ik 24... Dus gewoon 28 jaar...
Enne, ik heb hem nooit als oude man gezien. Niemadn eigenlijk. Ik kan niet zo goed uit de voeten met een jong ventje met weinig tekst en weinig levenservaring. Hij is fitter dan ik, in mind & body!

Terug naar “Archief”