Hoe vier je een verloving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 21 mei 2008 10:05

MissF schreef:ik ken wel zo iemand: mijn moeder.
Die heeft een bestekcasette met allemaal heel net bestek (ik vind het nu erg ouderwets, maar oke, toen was het modern). En in de keukenla heeft ze het gewone bestek. Net als mer borden. Ze heeft een wedgewood in de kast, en gewone borden in de keukenkasten. En dan nog moeten alle gewone borden en het gewone bestek bij elkaar passen, en alleen met een feestje ofzo komen de nette vorken en lepels en borden tevoorschijn :)

Heeft ook wel wat vind ik als bij feestelijke gelegenheden de speciale borden ed te voorschijn komen. Geeft er een extra tintje aan.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 mei 2008 10:42

Mijn moeder doet dat inderdaad ook. Maar dan ook wel echt áltijd als er visite is. Dus ook als we in het weekend met z'n allen eens thuis zijn etc. Of als er vrienden komen eten etc. Het heeft inderdaad wel wat. Maar ik geloof niet dat zoiets het eerste is waar ik m'n geld aan uit zou willen geven. Voor het dagelijks gebruik vind ik het ook leuk om een gezellig servies te hebben. Maar om de paar jaar switchen is ook wel leuk ;)
pobody's nerfect

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 01 jul 2008 09:17

Wanneer maak je eigenlijk bekend dat jullie gaan verloven? Hoeveel maanden van te voren?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 jul 2008 09:18

Verloven?
Dat is als je ten huwelijk vraagt/wordt gevraagd. Bij ons, bij mij, was dat geheim. Dat wist alleen m'n vriend :)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 jul 2008 09:20

Wij hebben het twee weken van te voren bekend gemaakt. Toen wisten we het zelf ook pas... :lol:
Ik ben half december jarig en eind november zei mijn man dat hij het best leuk zou vinden als we ons zouden verloven. Ik had al eerder aangegeven dat ik dat wel zou willen, maar mijn man hield (wegens eerdere nare ervaringen) de boot af.
We hebben ons toen op mijn verjaardag verloofd. Vantevoren heb ik zelf kaartjes gemaakt. De verloving hebben we bij mijn ouders thuis gevierd.
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 jul 2008 09:21

Acire schreef:Verloven?
Dat is als je ten huwelijk vraagt/wordt gevraagd. Bij ons, bij mij, was dat geheim. Dat wist alleen m'n vriend :)

Dan was ik wel héél laat verloofd: op de dag van de ondertrouw... 8)
Afbeelding

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 jul 2008 09:22

Jij bent gewoon 2 keer verloofd ofzo. Of 1,5 keer :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jul 2008 09:22

Ik vind verloving spontaan leuker. Voor mij hoeft verloven helemaal niet, ik zie er het nut nog steeds niet van in. Maar mijn vriendin is echt onverwacht ten huwelijk gevraagd. Toen gaven ze 3 weken later een feestje, waar ze hun trouwdatum bekend maakten. Een feestje bij haar ouders in de tuin.
Op zich best gezellig, maar een beetje nutteloos, vond ik. Het leek gewoon een verjaardag. Ik vind dat verloven, als je dat wilt doen, samen moet. Als man pltseling je vriendin ten huwelijk vragen, en dan voor mijn part kaartjes rondsturen dat je op die dag verloofd bent, En that's it
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 01 jul 2008 09:31

keessie schreef:Wanneer maak je eigenlijk bekend dat jullie gaan verloven? Hoeveel maanden van te voren?

Wij hebben helemaal niets bekend gemaakt. Wij wisten het al bijna 2 maanden van te voren. Bleek ook wel nodig te zijn qua bestellen van de ringen. Mijn schoonmoeder wist het en nog wat mensnen hadden het door, maar we hebben niets verteld. Op weg naar het restaurant heb ik de nabije familie op de hoogte gebracht en 'sochtends hadden we de kaarten op de bus gedaan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 jul 2008 09:31

Acire schreef:Verloven?
Hehe, same here. In feite ben ik dus wel verloofd, ook al vind ik dat onzin :P 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 jul 2008 09:31

Inderdaad. Helemaal mee eens. Wij hebben geeneens kaartjes gestuurd. Ik ben ten huwelijk gevraagd en daarna zijn we de bruiloft gaan regelen :)

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 01 jul 2008 09:44

MissF schreef:Ik vind verloving spontaan leuker.

Maar dan weet je ook niet of iedereen op je feestje kan zijn. En als je een feestje geeft omdat je verloofd vind ik het juist leuk dat iedereen erbij is die je uitnodigt.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 jul 2008 09:56

keessie schreef:
MissF schreef:Ik vind verloving spontaan leuker.

Maar dan weet je ook niet of iedereen op je feestje kan zijn. En als je een feestje geeft omdat je verloofd vind ik het juist leuk dat iedereen erbij is die je uitnodigt.
Ik denk dan ook dat MissF meer het (spontane, onverwachte) aanzoek zelf bedoelt dan een feestje eromheen. Want dat laatste ís natuurlijk ook niet de uiteindelijke/eigenlijke verloving...

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 01 jul 2008 09:58

Mij lijkt het ook superleuk om in het geheim te verloven! :lol: Alleen zou ik dan wel een feestje willen geven en dan zit je weer dat je op tijd je kaartjes moet sturen om mensen uit te nodigen!

Zelf vind ik het niet zo leuk als je een verlovingskaartje krijgt waarop staat dat ze op die en die dag gaan verloven en een feest geven op die en die datum. Dan weet iedereen dat jij op DIE dag gaat verloven... lijkt mij zelf minder. Dus in het geheim lijkt mij geweldig!

Iemand ervaring hoe je dat dan doet met als je toch een feestje wil geven?

:D
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 jul 2008 10:00

Niet zozeer ervaring, maar als je persé een feestje wilt geven kun je het toch gewoon zo aanpakken: je verlooft in het geheim (wellicht weet alleen je vriend ervan, heeft die alles stiekem voorbereid), vervolgens stuur je achteraf kaartjes met de mededeling dat jullie verloofd zijn en dat jullie dat graag willen vieren met iedereen die je lief en dierbaar is op die en die datum...

Terug naar “Archief”