Cybercurse schreef:Aragorn schreef:Als zij samengaan zal ik me wel bedonderd voelen als ik op het CDA gestemd heb. Ik doe dat namelijk niet om alsnog de PvdA in de regering te zien treden, al willen analisten vaak doen geloven dat het volk wil dat ze samen regeren omdat ze samen de grootste twee zijn.
Helemaal mee eens.
Dat analisten willen doen geloven dat "het volk" wil dat CDA en PvdA samen moeten regeren is idd kwats op zolder.
Er is een zgn. twee-rivierenland ontstaan in Nld. waar we ons maar naar "moeten schikken". Heel langzaam schuiven we op naar een verkapt twee-partijen stelsel, waar twee grote partijen tot elkaar veroordeeld zijn om samen te regeren, hoe ze ook van elkaar verschillen qua ethiek en economische opvattingen. Goed, er mag dan een kleinere partij aanschuiven voor het democratische gehalte, of puur om een meerderheid in de Kamer te hebben, maar meer dan cosmetisch is het toch ook niet.
Maar aan een "monsterverbond" tussen CDA-PvdA-VVD moet ik al helemaal niet denken zeg..............dat wordt een pure dictatuur van de gevestigde orde, zeg maar "de bovenklasse"
Er mag dan met recht gevrees worden voor de bestaanszekerheid van ieder die beneden modaal zit, en met name de uitkeringsgerechtigden die echt niet kunnen werken op basis van gezondheid of leeftijd.