Het verval van de kerk is naar mijn mening te wijten aan het feit dat de Kerk in de loop der eeuwen zo ver is afgedwaald van de oorspronkelijke invulling van het geloof in Yeshua ha Mashiach. Jullie hebben de meeste dingen al genoemd..... en als ik dan kijk naar wat er overblijft van het Godsbeeld van YHWH de Schepper van het heelal en wat de bedoeling is geweest van Zijn plan , zie ik er weinig meer van terug in het wereldwijde kerkgebeuren. de replacement theorieeen en de dogmas .
te oubakken of zo modern dat alles door de liefde kan worden bedekt , en dat alles mag en dat er zelfs verhalen de ronde doen over de sexuele geaardheid van David of de Messias , walgelijk hoe alles uit z'n verband wordt gerukt .... en dan die predestinatie, waar ik het nu pas over hoorde !!! sjonge, je zou er de moed bij verliezen; en dan de texten die er bij worden genoemd om het verhaaltje kloppend te maken, dus of je gelooft en je wordt zalig , of niet en dan ga je naar de hel , want daartoe bn je in feite zelf door Gods wil toe verdoemd. ....??????.
ERG ERG ERG
Op deze wijze is het geloof daar echt op een laag pitje , of het komt voort uit angst, dat je wordt aangepraat !!!!
Ik denk dat je eerlijke antwoorden op je vragen antwoorden niet zult krijgen in een" kerk."
Dan komen ze dan met allerlei regeltjes vraag en antwoorden die je uit je hoofd moet leren. en als je dat allemaal "weet" dan " mag je erbij horen."
@smurffie Nou ik denk niet dat je dan in je hart zon behoefte voelt om daarbij te mogen horen;??????
Waar blijft dan de Genade, de Vrije wil ????Het kunnen kiezen .
de Verloren zoon kende zijn vaders genade en wilde weer terug! en Zijn vader had al die jaren op hem gewacht !
Yeshua zei zelf, dat Hij is gekomen om de Wet en de Profeten te vervullen.
Wat was de Wet wat zeiden de profeten,
Waarom is Hij de Messias
Vanwege de replacement theorie wordt er al geen eeuwen meer aandacht bersteed aan het woord "Verbond" = Covenant, (Brit )
maar alles wat met de relatie van YHWH en de mensen te maken heeft gebeurd door middel van Zijn Verbond.
en door
de Engel van Zijn Aangezicht=Malach Panei YHWH
de Engel van Zijn Verbond=Malach ha brit
de Persoon van YHWH die voor mensen zichtbaar werd om contact mee te hebben en die later als Yeshua-t- YHWH= de Redder ,verlosser YHWH
werd geboren om de verzoening tot stand te brengen en het Nieuwe Verbond tot stand te brengen !!! FOR ALL MANKIND, voor de hele mensheid, maar je moet het wel bereid zijn aan te nemen dan is dit het wat je vrijkoopt van de Eeuwige duisternis!!!
Want de mensen hadden het duister meer lief dan het Licht
Yeshua-t- YHWH = Het Licht der Wereld.
=
Het Symbool van de Menorah dat voor de Ark met Shechinah stond in de Tempel.
Wie legt jullie nu nog uit
Hoe alle symbolen in Yeshua werden waargemaakt, ....
waarom de Tijden van YHWH niet mogen worden veranderd
helaas
mensen hebben geeen kennis meer !
Ons Pesach offer het bleod van dhet Lam dat de dood buiten de deur hield.
Yeshua - Ha Tzafun
de Tamir Sterke en de Neelam , de verborgene
Zoek en je zult vinden !!
Hij klopt , laat Hem binnen in je hart,
dan gaat de rest vanzelf, de Heilige Geest zal je doen veranderen ! Je denkt dat je dan jezelf kwijt raakt . en het een saaie boel gaat worden , Integendeel !!!!
Je leven zal een prachtige invulling krijgen!
laat je niet ontmoedigen door allerlei regels gemaakt door mensen.
Het is geen reliegie het is een relatie, een verbond.!!!!
Als je alle passages leest uit de HS waar het woord "verbond" in staat naleest zul je misschien weten wat er van de meeste kansel wordt gepreekt met een andere nuance gebeurd ,dan Yeshua het oorspronkelijk had gewild.
Als je dit zult beseffen en je dan je wedergeboorte een kans geeft, zal Je verder groeien en de volle vreugde proeven in wat je hebt ontdekt.!!!!!
Geloof me deze zekerheid zal je zovel vreugde geven dat je zult vragen waarom kon ik dit niet eerder zien !
>>>>>>>
Om op zoek te gaan is het makkelijk verbanden te zien wanneer je een concordance gebruikt en zelf op zoek gaan . Want JIJ moet op zoek gaan en het niet door anderen laten voorkauwen !
http://www.biblegateway.com/keyword/?se ... chtype=all
Mattheüs 26:28
"Drink er allemaal uit", zei Hij. "Dit is mijn bloed, waarmee het nieuwe verbond wordt bezegeld. Het zal vloeien om vergeving van de zonden te bewerken.
Mattheüs 26:27-29 (in Context) Mattheüs 26 (Whole Chapter) Markus 14:24
"Dit is mijn bloed, dat voor vele mensen zal vloeien", zei Hij. "Het bezegelt het nieuwe verbond tussen God en de mens.
Markus 14:23-25 (in Context) Markus 14 (Whole Chapter)
* IVM predestinatie denk ik dat je het zo kunt uitleggen , dat YHWH ieder hart kent en ieder karakter, zodoende weet Hij ook wie er ook waarlijk naar Hem op zoek gaat. er zijn gewoon mensen die vinden al het spirituele niet belangrijk , die leven in het materiele en , daarvoor zal er ook weinig te beleven zijn wanneer straks al het stoffelijke voor hun op houdt zij hebben hun beloning hier al gehad !
May you be blessed with ears to hear and with eyes to see The Glory and The Salvation of YHWH!!!!