vlila voor de armen en stof voor ieder reptiel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 06 apr 2006 17:56

Niet gespeend van enig zieltogend triomfisme pringelde het langharige wezen zich eens stevig over de kastreuven, of wat daarvoor door moest gaan, iets wat in het kader van de verzuiling niet geheel onwaarschijnlijk genoemd mocht worden. Hij voelde hoe de gnaken zich zacht krioelend in zijn ziel voortbewogen en wenste te zijn als hen, fantomabel zum boten. O, de wending!
PIRASTO! kreet hij uitzinnig van gelatenheid, en tegelijkertijd vond 316 kilometer verderop de wisseling van de wacht plaats onder het keuvelend gekir van een tamme hazewindhond.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 07 apr 2006 09:09

Na drie uur doorzakken in de plaatselijke bioscoop kwam Herman wel erg vreemd naar buiten. De voorbijgangers leken trollen en orken en die balrog zou hij nu aan de paaltjes rijgen. Niemand maakt hem meer wat wijs. Hij Gandalf de grijze.
Terwijl het leven lanngzaam uit hem wegstroomde omdat de balrog gewapend bleek te zijn met een stiletto en baseballcap en ook nog mediterane vrienden bleek te bezitten dacht hij aan de Havens waar hij eerdaags zou inschepen.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 07 apr 2006 09:12

Lalalapna, ik ga op zoek naar lerp, daar waar het zweeft hoog in de beduimelde lucht, in een ijl verschiet, tussen de sterren. Laat ik het vinden, voor het heelal nog verder uitdijt en het nooit meer te vinden zal zijn.

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 07 apr 2006 09:33

Hevig gravend stuitte de Wroeter op een grote steen. Maar dit was geen probleem. Zijn scherpe nagels raspten de steen aan diggels, en zijn tanden hielpen mee. Na een kwartiertje zat de Wroeter heerlijk warm een kilometertje of wat verwjderd van de kern van de aarde. Daar bleef hij voor een paar millennia, genietend van de hitte, zacht tevreden. Toen het zijn tijd was (en wie weet wanneer dat was?) kwam hij weer voorzichtig naar boven, om te ontdekken dat het boven koud was. Een puinhoop, bestaande uit lijken die allen een lange doodsweg achter de rug hadden (en wel precies achter het midden), aangevuld met kadavers van allerlei snit. Hij huilde zijn haren eraf en ging 2 jaar kaal door het leven. Het onvermijdelijke gebeurde op een woensdagmiddag, toen hij zonodig de planten van een zeer arm gezin moest kapot wroeten. Hij huilde om alles wat hij deed en was gedoemd uiteindelijk te verdrinken in zijn eigen tranen.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 07 apr 2006 11:33

‘Dit gaat mijn verstand ver te boven’ sprak de dwerg met een cynische ondertoon terwijl hij bladerend in de encyclopedie van het heelal en zijn hemellichamen over het hazenpad slofte die hij even tevoren, zij het niet van ganser harte, gekozen had.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Collateral

Berichtdoor Collateral » 07 apr 2006 11:33

Lobelia snapte van dit alles niets meer en trok twee haren uit. Voor de ene haar was dit geen groot probleem; hij zou anders de volgende dag toch uitgevallen zijn. De andere haar belandde tegen wil en dank op de rug van een bijna toevallig passerende geit. 'Dubieus,' mompelde de geit, die - ook al tegen wil en dank - Rob heette.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 07 apr 2006 13:11

'Maar Mathilde', sprak de professor met zijn zo vertrouwde maar weerzinwekkende nasale stem. 'Voel je dan helemaal niets voor mij'?' Op datzelfde moment vloog, volkomen onverwachts, een koolmeesje tegen het raam dat met oorverdovend gekletter in duizend stukken uiteenbarstte, waardoor verder spreken in feite onmogelijk was.

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 07 apr 2006 13:27

'Welk een vervelend voorval', mompelde de diepzeevis. Het abstracte begrip sneed hem de veters door. Nu was de situatie zeer kritiek. Hoewel de zwarte vlekjes van het grazend koetje zwart en verwarmend waren, moest zij het, helaas, met de dood bekopen. Langs de randen van de kaleidoscoop bracht hij nog een vage groet aan het edel gesternte, dat zich in een golvende beweging uitstrekte en weer introk. Het was goed zo.

Ness
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Ness » 07 apr 2006 15:07

ugh & howgh...
RPG!
music is the art of living

FV
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FV » 07 apr 2006 17:36

...sprak Zarathustra. De filosoof neeg zijn hoofd, zette zijn pet op en keerde zich al mompelend om. "Op de barrikaden!" was wat luid en duidelijk uit zijn mond kwam, maar door de luidspreker het afwezige publiek niet bereikte.
"De beste manier om een probleem op te lossen is de humor ervan te ontdekken."
- Arthur C. Clarke -

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 07 apr 2006 17:58

'Je mag het niet doorvertellen,' fluisterde de zeekoekoek. 'Anders zit mijn prullenbak straks vol met hagelsteentjes!'
'Nou, daar kun je rijk mee worden, man!' antwoordde de dwerg.
'Maar ach, klein zal ik altijd wel blijven.'

Collateral

Berichtdoor Collateral » 08 apr 2006 10:59

Toen - bij volle maan - zijn hond Brutus zich hijgend tegen hem keerde, kreeg de oude Egbert de onweerstaanbare neiging om weer kaas te gaan maken. 'De neiging tot het maken van kaas heb ik welbeschouwd jarenlang onderdrukt,' realiseerde Egbert zich verrast, 'ik mag Brutus wel bedanken.' Recht voor zijn raap als hij was verkocht hij Brutus een rotschop tussen diens achterpoten en stortte zich woedend op de kaasmakerij. Brutus, totaal verrast door het eigenaardige 'dankjewel', zong ter plekke op hoge toon de sopraanpartij van geïmproviseerde, maar daarom niet minder toepasselijke liederen. Het moet door zijn totale overgave tot stand zijn gekomen dat Helma, de eerste (en enige) vrouw van Egbert, na 27 jaar uit haar coma kwam en van schrik uit de bedstee rolde, waarbij ze haar nek brak en prompt opnieuw in coma raakte. 'Een gunstige breuk,' zou een optimistische arts, of wie dan ook, gezegd kunnen hebben, maar Egbert vond een arts, of wie dan ook, überhaupt niet nodig. Hij voorzag gouden tijden: hij had in de kaas een nieuwe levenskracht aangeboord en bovendien zou hij voortaan meer ruimte hebben in de bedstee.

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 08 apr 2006 15:28

'O wanhoop', zuchtte hij, 'het vleselijk begeren overstelpt mij dag ende nacht. Was ik Plato geweest, mijn ziel zou gelukkiger zijn dan al wat zich beweegt op aarde.'
'Ach, gekkie,' kirde zij en bood hem een boterham met kaas aan. Hij zette zijn tanden in het voedsel en begon met jammerlijke uithalen te huilen. Zij slurpte genoeglijk van haar thee.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 08 apr 2006 16:44

Met moeite onderdrukte hij de behoefte om opscheplepels te gooien naar Zusje die in een hoekje snode plannen aan het smeden was ten einde de praatzieke buurvrouw voorgoed het zwijgen op te leggen.
Ter afleiding besloot hij daarom de kat uit de boom te gaan kijken, een activiteit die door diezelfde kat niet met gejuig ontvangen werd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 08 apr 2006 23:57

'ha, verlichting gluurt weer', zei de kip, die zich ergerde aan de man die voor haar stond in de rij en een plasje kruimels vormde op de grond door aan zijn broodje shoarma te knagen

Terug naar “Archief”