HSP (Hoog Sensitieve Personen)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 apr 2006 23:29

Hm, eigenlijk vind ik dat jij nu vrij overtrokken reageert, om maar even niet van shit te spreken.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 05 apr 2006 23:31

Aragorn schreef:Hm, eigenlijk vind ik dat jij nu vrij overtrokken reageert, om maar even niet van shit te spreken.

Klopt, maar ik zat ff te balen...
Het is een vrij normaal onderwerp maar vind het jammer dat er zo op gezeken wordt!

SorrY!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 apr 2006 23:42

Welja, ik ben niet boos hoor. :wink:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 apr 2006 09:36

essieee schreef:PFFFFFF degene die het het hardst roepen niet te zijn voelen zich wel zo verantwoordelijk om hier aanwezig te zijn dat ze de meest overtrokken shit spuien....!!! :x

zo, je zegt wat ik denk...al is het niet zo netjes uitgedrukt :wink:

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 06 apr 2006 10:42

Laten we iedereen met respect behandelen.... De mensen die het 'etiketje' hooggevoeligheid onzin vinden, probeer dat niet zo hard te roepen. Ik denk dat Marina als topicstartster dit onderwerp op een andere manier besproken wil zien en niet als een welles-nietes-spelletje. Laten we daarom vanaf nu op een respectvolle manier reageren. Zo niet, dan halen we de reacties eruit. Bedankt!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 06 apr 2006 12:27

Het zou daarom beslist geen verkeerde zaak zijn als de topicstarter aangeeft wat hij/zij met het topic wil. :wink:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 apr 2006 13:25

Charlotte schreef:Het zou daarom beslist geen verkeerde zaak zijn als de topicstarter aangeeft wat hij/zij met het topic wil. :wink:

ooo..dat heb ik zeker nog niet aangegeven... *sarcastisch stemmetje*

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 06 apr 2006 13:28

marina87 schreef:
Charlotte schreef:Het zou daarom beslist geen verkeerde zaak zijn als de topicstarter aangeeft wat hij/zij met het topic wil. :wink:

Aan het begin van het topic, welteverstaan. :wink:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 06 apr 2006 13:31

Charlotte schreef:
marina87 schreef:

Aan het begin van het topic, welteverstaan. :wink:

Kej, nu snap ik je. Dat komt zo, mensen gingen in een ander topic op HSP praten terwijl dat topic er niet echt direct over ging. Vandaar dat ik even een nieuw topic had gestart om daar verder te praten.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 apr 2006 10:35

Volgens mij is het wel belangrijk om te weten dat iemand HSP is. Je kunt je namelijk snel afgewezen voelen als zo iemand je vraagt om even je mond te houden of wegloopt om even alleen te zijn. Als je dan weet waardoor het komt, kan je leren om je daardoor niet gekwetst te voelen en die persoon inderdaad even met rust te laten in plaats van boos terug gaan doen. Ik ben van plan om hier een boek over te gaan lezen, in de hoop er meer van te begrijpen, want ik ben absoluut niet HSP ;) Maar begin het al wel een beetje te snappen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 apr 2006 11:58

Overigens heeft HSP weinig te maken met hoe sociaal en hoe invoelend je zou zijn. Er zijn mensen die lijken te denken dat niet HSP-ers toch maar net een stukje botter zouden zijn dan HSP-ers, terwijl dat in principe niets met elkaar te maken heeft.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 10 apr 2006 12:09

Aragorn schreef:Overigens heeft HSP weinig te maken met hoe sociaal en hoe invoelend je zou zijn. Er zijn mensen die lijken te denken dat niet HSP-ers toch maar net een stukje botter zouden zijn dan HSP-ers, terwijl dat in principe niets met elkaar te maken heeft.

Tuurlijk niet. Er zullen ook heel wat on-sociale HSP'ers zijn hoor. Ik bedoel met on-sociaal, mensen die weinig sociale vaardigheden hebben. Niet a-sociaal dus.

Er zijn zat sociale, invoelende niet-HSP'ers.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

André

Berichtdoor André » 10 apr 2006 12:20

Aragorn schreef:Overigens heeft HSP weinig te maken met hoe sociaal en hoe invoelend je zou zijn. Er zijn mensen die lijken te denken dat niet HSP-ers toch maar net een stukje botter zouden zijn dan HSP-ers, terwijl dat in principe niets met elkaar te maken heeft.
Klopt, alleen dat ze soms bot reageren kan de reden hebben die Lalage omschrijft, zegmaar even niet weg kunnen lopen bij de 'prikkels'.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 apr 2006 11:39

Zijn er onder jullie ook HSP'ers die ontzettend driftig kunnen worden als er een klein dingetje misgaat?

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 23 apr 2006 22:57

Jepz en heeel driftig ook, net als vanavond ik kwam thuis, het regende maar kreeg de sleutel niet in het slot, (hij is btje krom nl.) dus toen viel mn fietsje om, daar werd ik echt zoooo kwaad om, niet normaal dan ga ik ok helemaal schelden enzo, best wel stom, want je raapt m op en t is weer klaar :mrgreen:
" O, Lord we need forgiveness, we've wandered far away "

Terug naar “Archief”