Alcohol drinken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 mei 2006 22:25

Aragorn schreef:Ach, Jezus vindt het vast niet erg dat je alles zegt wat je denkt. :wink:

Ik vreesch van wel, wel als ik alles zeg wat ik denk 8)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 22 mei 2006 22:27

spacy schreef:Lalage ik denk dat je daar trotser op mag zijn, dan de tegenovergestelde scores, katers/braken/of de hoveelheid glazen/flesjes/blikjes

Markie, hier kennen we de TT-nacht(en), voor de jeugd (en vele anderen geweldig) ook ik heb er wel braaf aan mee gedaan, tot katers aan toe,
maar als ik er nu naar kijk of er tussen rondloop, 'als christen' ;) vind ik het een best wel zielige vertoning, zoveel laveloze, dronken, luidruchtige lui, een bierlucht dat zo ongeveer buiten de stad nog te ruiken is, en een volgende dag van schoonmaken met grof geweld, want de menselijke uitwerpselen liggen gewoon in de steegjes en portieken.
De mens is al zijn dierlijke aard

Ja kom es een avondje feesten in Assen rond de TT, nou ik zou zeggen kom liever een avondje eerder om het gewoon op een rsutige manier te kunnen beleven inplaats van tussen dergelijk bezopen volk rond te moeten lopen

Nee heb er geen behoefte aan, aan de TT nacht. Denk er wat dat betreft hetzelfde over dan jou :wink:

Drink al in geen jaren meer. Soms voor de gezelligheid wat maar is maar zelden.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 22 mei 2006 23:03

Lalage schreef:@spacy: ik snap dus wel dat je dingen wilt uitproberen, want dat deed ik toen ik 5 hertog Jan op had. Toen merkte ik dat m'n remming weg was, ik zei gewoon alles wat ik dacht (nog meer dan ik normaal doe, kan je nagaan :mrgreen: ) Maar nu denk ik wel: stel je voor dat Jezus net dan terug komt.... en ik weet nu wat er dan gebeurt. Dus na een speciaal biertje stop ik weer, want dan word ik al licht in m'n hoofd ;)

haha ik ken gelukkig mijn grenzen ook al, wel hardleers moeten leren die inmiddels 9 jaar geleden...
maar het was even een reactie over de gevolgen die overmatig alcohol heeft voor dit soort feestgedruis in steden of waar dan ook.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mei 2006 06:21

Aragorn schreef:Ach, Jezus vindt het vast niet erg dat je alles zegt wat je denkt. :wink:

Hmmm, soms strookt dat niet met 'je naaste liefhebben' ;)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 23 mei 2006 09:20

Zonde in je gedachten was toch net zo erg als de zonde bedrijven?

Overigens ga ik dit jaar voor het eerst naar de 'Nacht van Assen'.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mei 2006 09:23

rafaell schreef:

Dat bedacht ik vanochtend ook ;)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 mei 2006 09:25

Ik drink eigenlijk nooit. Heel soms op een verjaardag een mixje of zo (cola malibu, safari jus, pisang ambon jus of zo), maar verder echt nooit. Houd er ook niet echt van. Ben nog wel eens uit geweest met vriendinnen en dan dronk ik vaak een bacardi breezer, maar na 1 was ik al melig en licht in mn hoofd... 8) :lol:
Afbeelding

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 mei 2006 10:31

Ik heb tot mijn 21ste nooit gedronken, maar nu ik - na mijn 21ste verjaardag - de weddenschap met mijn zuster gewonnen heb, ben ik compleet los. De weddenschap hield in: geen drank, andere drugs en niet roken voor je 21ste en dan krijg je een (flink) geldbedrag.

Intussen kan ik zeggen dat ik heel soms rook, maar voornamelijk een sigaar bij een goed glas whiskey/whisky. Ik drink, maar niet zo heel veel. En eigenlijk alleen sterke drank. Ik houd niet van bier en wijn begin ik net een beetje te waarderen (alleen zoete, witte wijn overigens). Mixdrankjes vind ik eigenlijk zonde van mijn geld (dan koop ik liever limonade). Whiskey/whisky vind ik erg lekker, vooral Ierse (lees: Bushmills) waardeer ik zeer. Een glaasje cognac vind ik ook fijn.
Verder heel soms een joint, maar dat is tot nu toe beperkt gebleven tot een paar keer.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 23 mei 2006 10:36

rafaell schreef:

Overigens ga ik dit jaar voor het eerst naar de 'Nacht van Assen'.

donderdag op vrijdag dus ?
die is iig rustiger dan de tt-nacht, vrijdag op zaterdag :)
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mei 2006 10:40

kurt, dat had ik echt niet van jou verwacht. Hm ik weet ook niet wat ik wel had verwacht ;)
Misschien vind je speciaalbier wel lekker? Of een glaasje port? Dat is wat zoeter dan gewoon bier/wijn.

hananja
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor hananja » 23 mei 2006 14:17

Ik drink helemaal niet (op een slokje wijn bij het avondmaal na) omdat ik het niet lust. De eerste reactie van mensen is dan vaak: dan leer je het toch gewoon drinken? Ik vind dat eigenlijk niet nodig. Waarom zou je iets leren drinken wat je eigenlijk helemaal niet lekker vind en waarvan je weet dat het voornamelijk negatieve gevolgen heeft?
Het kan wel heel 'gezellig' zijn, maar ik kan ook zo zijn zonder drank. Misschien ligt dat aan mij, dat weet ik niet, maar ik vind het dus eigenlijk nergens voor nodig.
Laatst had ik tijdens mn werk (broodafdeling AH) een discussie met een klant die alcohol zelfs tot harddrugs verklaarde. Hij is zelf gastheer (lees: uitsmijter ;)) als bijbaantje en ziet dus genoeg mensen die drinken. Aan het einde van de discussie kon ik het bijna met hem eens zijn. Ik weet niet of ik het echt harddrugs vind, maar het is iig wel iets wat vreemdgenoeg algemeen geaccepteerd is. Sterker nog, zoals hier boven blijkt wordt er zelfs over opgeschept. Ik vraag me af waar dat vandaan komt. Wanneer is het begonnen? Hoe lang is het eigenlijk al geaccepteerd? Weet iemand dat hier?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mei 2006 14:24

Jezus dronk ook wijn...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mei 2006 14:30

Alcohol is inderdaad gewoon harddrugs. Maar het hele soft-/harddrugs onderscheid is al vrij arbitrair.

hananja
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor hananja » 23 mei 2006 15:03

Ik zeg ook niet dat het helemaal verboden moet worden ofzo, maar vind het gewoon opvallend dat er zo enorm veel misbruik van gemaakt wordt.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 mei 2006 15:18

Als ik lees dat iets van 30% van de Nederlandse bevolking rookt, ben ik ook altijd weer verbaasd.

Terug naar “Archief”