Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Boekenlezer schreef:Interessant verhaal. Maar bij het lezen had ik wel even een paar kritische gedachten. Eén daarvan heb ik bewaard.6. Als het eigenlijk niet meer hoeft. Als je je compleetheid in God hebt ervaren. Ik ben compleet, heel in mijzelf. Ik heb geen relatie nodig om gelukkig te zijn/ tot heelheid te komen. Mijn heelheid is in Christus. God zegt: ik vul die leegte, ik ga voorzien in het tekort. Dan krijgt God de gelegenheid iemand op jouw pad te brengen.
7. Als je geleerd hebt alleen te zijn. Mensen die dat geleerd hebben, bloeien ongeacht of ze alleen zijn of niet. Ze stralen iets uit. Gezonde zelfliefde komt omdat God mij ook aanvaard. Spreek het uit in je leven: ik hou van mezelf.
En Adam dan? Volgens deze criteria was hij nog niet zo ver, want hij ging een gemis voelen toen hij zag dat alle dieren partners hadden. Hij voelde zich niet compleet. Als dat God tegenhoudt om een mens een partner te geven, hoe kan het dan dat Hij zo goed was om voor Adam een vrouw te scheppen? Blijkbaar is God helemaal niet afhankelijk van voorwaarde 6!
Inderdaad.. bovendien krijg ik vaak al snel de kriebels bij dit soort motiverende (Emile Ratelband-achtige) verhalen, op de een of andere manier lijkt daar namelijk toch de gedachte dat single zijn een bijzondere afwijking is aan ten grondslag te liggen.
André schreef:Op EQ 'sorteren' heeft ook wel iets trouwens.tweetietwee schreef:Lalage schreef:heej Boekenlezer, even om je op te beuren: Mijn vader vroeg op een gegeven moment aan mij waarom ik altijd op hoogbegaafde jongens viel![]()
Het is wel bekend dat vrouwen graag een iets intelligentere man willen. Daarom is het voor laag opgeleide mannen en hoog opgeleide vrouwen ook moeilijk om aan een partner te komen. Duzzz misschien kom je wel een hoog opgeleide vrouw tegen die je leuk vindt
![]()
(ik heb m'n slimme jochie al gevonden)
ja, ik wilde eerst niet persé een vriend die slimmer was dan ik (vond dat intelligentie niets te maken had met liefde), dat heb ik ff meegmaakt, maar dat was echt niks! (ik zal niet in details treden)
mn omgeving raadde ten zeerste aan om alleen iets te beginnen met iemand die en leuk en slimmer was. Achteraf ben ik er wel blij om, kan ik tenminste tegen mn man opkijken.
Vooral in refokringen kunnen ze daar denk ik nogal wat van.
Smurffie schreef:...Als ik ze tegenkom is het eerste wat ze vragen; ''En? Nog steeds vrijgezel? Ik ben 20
Aarch, dat vind ik altijd van die kansloze, tenenkrommende opmerkingen! Alsof het je doodsvonnis betekent! Alsof je ziel en zaligheid daar vanaf hangt! Alsof je eenzaam aan de rand der samenleving belandt en daar een eenzame dood gaat sterven, alsof er geen toekomst voor je is.Smurffie schreef:Vooral in refokringen kunnen ze daar denk ik nogal wat van.
Idd. Veel vriendinnen van mij zijn verloofd, of zelfs al getrouwd. Ze zijn gemiddeld 1 jaar ouder. Ik heb bijna geen contact meer met ze, omdat ze met totaal andere zaken bezig zijn dan mij. Als ik ze tegenkom is het eerste wat ze vragen; ''En? Nog steeds vrijgezel? Ik ben 20
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten