single....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 mei 2006 19:56

Eh, met open-deuren-intrappende vragenlijsten waaruit blijkt dat iedereen een erg hoge seksuele intelligentiequotiënt heeft zodat elke loser met een IQ van onder de 80 zich toch nog goed kan voelen?

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 22 mei 2006 19:59

Het is mij alles weer klaar en duidelijk...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 mei 2006 20:06

Mooi! 8)

Collateral

Berichtdoor Collateral » 22 mei 2006 22:52

O tempora! O mores! 8)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 23 mei 2006 09:25

Aragorn schreef:
spacy schreef:en was het daarnaast niet zo, gezien jullie ook EQ noemen, dat mensen met erg hoge IQ's weer een matig ontwikkeld EQ heeft ?
of is dat een broodje aap wat inmiddels al door onderzoek is weersproken ?

Ja, het is. :)

Waarschijnlijk door onderzoekers met een hoog IQ 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mei 2006 11:23

Ja, want onderzoekers met een hoog EQ zouden deze gegevens nooit naar buiten hebben gebracht omdat mensen met een laag IQ dan niet meer vergenoegd kunnen opmerken dat mensen met een hoog IQ sociaal achtergebleven figuren zijn en dat je dat helemaal niet moet willen, zodat ze zich ook nog een beetje goed kunnen voelen. 8)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 23 mei 2006 13:02

Ja maar waren onderzoekers met een hoog EQ en laag IQ tot dezelfde resultaten gekomen of houden de onderzoekers met hoog IQ ons voor de gek 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mei 2006 14:05

Eh, die zouden vast niet in staat zijn geweest om de resultaten op de juiste wijze te analyseren. 8)

Zenk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zenk » 23 mei 2006 15:44

Wie zegt dat dit de juiste wijze is? 8)
vergeet het korreltje zout niet

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 mei 2006 18:04

Aragorn schreef:
Boekenlezer schreef:Interessant verhaal. Maar bij het lezen had ik wel even een paar kritische gedachten. Eén daarvan heb ik bewaard.

6. Als het eigenlijk niet meer hoeft. Als je je compleetheid in God hebt ervaren. Ik ben compleet, heel in mijzelf. Ik heb geen relatie nodig om gelukkig te zijn/ tot heelheid te komen. Mijn heelheid is in Christus. God zegt: ik vul die leegte, ik ga voorzien in het tekort. Dan krijgt God de gelegenheid iemand op jouw pad te brengen.
7. Als je geleerd hebt alleen te zijn. Mensen die dat geleerd hebben, bloeien ongeacht of ze alleen zijn of niet. Ze stralen iets uit. Gezonde zelfliefde komt omdat God mij ook aanvaard. Spreek het uit in je leven: ik hou van mezelf.

En Adam dan? Volgens deze criteria was hij nog niet zo ver, want hij ging een gemis voelen toen hij zag dat alle dieren partners hadden. Hij voelde zich niet compleet. Als dat God tegenhoudt om een mens een partner te geven, hoe kan het dan dat Hij zo goed was om voor Adam een vrouw te scheppen? Blijkbaar is God helemaal niet afhankelijk van voorwaarde 6!

Inderdaad.. bovendien krijg ik vaak al snel de kriebels bij dit soort motiverende (Emile Ratelband-achtige) verhalen, op de een of andere manier lijkt daar namelijk toch de gedachte dat single zijn een bijzondere afwijking is aan ten grondslag te liggen.

Vooral in refokringen kunnen ze daar denk ik nogal wat van. Kort geleden ook een GG-dominee gehoord in een huwelijksdienst, die het vrijgezel-zijn wat te veel problematiseerde, alsof dat toch vooral vervelend was. Over de voordelen ervan hoorde ik met geen woord.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 mei 2006 18:16

André schreef:
tweetietwee schreef:
Lalage schreef:heej Boekenlezer, even om je op te beuren: Mijn vader vroeg op een gegeven moment aan mij waarom ik altijd op hoogbegaafde jongens viel :oops: :mrgreen: Het is wel bekend dat vrouwen graag een iets intelligentere man willen. Daarom is het voor laag opgeleide mannen en hoog opgeleide vrouwen ook moeilijk om aan een partner te komen. Duzzz misschien kom je wel een hoog opgeleide vrouw tegen die je leuk vindt :)
(ik heb m'n slimme jochie al gevonden :D )

ja, ik wilde eerst niet persé een vriend die slimmer was dan ik (vond dat intelligentie niets te maken had met liefde), dat heb ik ff meegmaakt, maar dat was echt niks! (ik zal niet in details treden)
mn omgeving raadde ten zeerste aan om alleen iets te beginnen met iemand die en leuk en slimmer was. Achteraf ben ik er wel blij om, kan ik tenminste tegen mn man opkijken.
Op EQ 'sorteren' heeft ook wel iets trouwens. :P

Dat is misschien datgene wat de man meer aanspreekt. Ik merk i.i.g. wel dat het prettig is om met iemand van doen te hebben aan wie invoelendheid niet vreemd is. Iemand die over je gevoeligheden heenwalst brengt geen prettig gevoel op je over.

Maar IQ, EQ, en weet ik wat allemaal niet al... met dat soort termen gaat het wel een beetje de abstracte theoretische kant op, het rationele psychologiseren. En dat spreekt mij niet erg aan, moet ik zeggen. Ik verdiep me dan ook niet in het vak psychologie. (In het verleden kon ik het nog wel eens interessant vinden.) Sociale omgang is volgens mij meer een kwestie van praktisch handelen.
En bij dames kun je als man soms wel beter je IQ maar lekker met rust laten, want je krijgt daarmee toch geen vat op ze.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 mei 2006 18:23

En bij dames kun je als man soms wel beter je IQ maar lekker met rust laten, want je krijgt daarmee toch geen vat op ze.

Of je nu wil of niet; dat is best een wijze opmerking 8) :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 mei 2006 18:31

Vooral in refokringen kunnen ze daar denk ik nogal wat van.

Idd. Veel vriendinnen van mij zijn verloofd, of zelfs al getrouwd. Ze zijn gemiddeld 1 jaar ouder. Ik heb bijna geen contact meer met ze, omdat ze met totaal andere zaken bezig zijn dan mij. Als ik ze tegenkom is het eerste wat ze vragen; ''En? Nog steeds vrijgezel? Ik ben 20 :shock:

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 23 mei 2006 18:45

Smurffie schreef:...Als ik ze tegenkom is het eerste wat ze vragen; ''En? Nog steeds vrijgezel? Ik ben 20 :shock:

oef dat is serieus ernstig :?

Ik wil hier nog es proberen als ze me ooit zouden benaderen voor ouderling om te zeggen dat ik 'man moet zijn van minstens één vrouw' en dat dat nog wel even kan duren :mrgreen:
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 23 mei 2006 19:35

Smurffie schreef:
Vooral in refokringen kunnen ze daar denk ik nogal wat van.

Idd. Veel vriendinnen van mij zijn verloofd, of zelfs al getrouwd. Ze zijn gemiddeld 1 jaar ouder. Ik heb bijna geen contact meer met ze, omdat ze met totaal andere zaken bezig zijn dan mij. Als ik ze tegenkom is het eerste wat ze vragen; ''En? Nog steeds vrijgezel? Ik ben 20 :shock:
Aarch, dat vind ik altijd van die kansloze, tenenkrommende opmerkingen! Alsof het je doodsvonnis betekent! Alsof je ziel en zaligheid daar vanaf hangt! Alsof je eenzaam aan de rand der samenleving belandt en daar een eenzame dood gaat sterven, alsof er geen toekomst voor je is.

Mensen die nu na een dik half jaar vragen: 'En, nog geen nieuwe vriend?' Of: 'en, hoe is het nu met de liefde?'
Hoe het met de liefde is? Nou, erg goed, ik hou nog steeds veel van mijn vrijheid :wink:
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Terug naar “Archief”