verkering: Mag je vriend/vriendin met een ander uit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 02 nov 2005 08:35

Aragorn schreef:Ah, en jouw nickname is daar weer een anti-reactie op? :mrgreen:

Hahaha, nu je het zegt: nee hoor, mijn nickname is ouder dan mijn relatie. Het voorbeeld was volledig willekeurig gekozen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 nov 2005 09:12

Ik heb dit zelf ook gehad, je moet jezelf gewoon af gaan vragen waarom je niet wilt dat je vriend/vriendin met iemand anders dan jij uitgaat (als in een biertje pakken in een cafe, of een keer naar de bios), misschien ga je te erg van jezelf uit.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen problemen mee heb gehad, een keer slechts dat was eigenlijk aan het begin van onze verkering, we zouden altijd nog een keer ergens wat gaan eten maar ja dat vond zij niet echt wat (logisch wel om bepaalde redenen). Er was echter een andere jongen die ook een oogje op haar had en die wilde eens met haar wat eten (als in een broodje bij de bart), ik wilde dat toen niet hebben, gewoon om het idee..

Achteraf gezien heb ik het veel te erg opgeblazen, wat zei toen op het moment ook al aan gaf, dat het echt niets betekende en dat niet echt uit-eten-gaan was. Maar ja als je nog nooit eerder verkering hebt, en het niet zo lang hebt en ook nog eens net uit de put van een depressie van een jaar bent gekropen deed dat erg pijn.

Wat mensen hier ook zeggen (windekind en mystery bijvoorbeeld) dat je met angst en pijn voorzichtig moet omgaan, daar sta ik opzich achter, maar je moet die angst niet in de watten gaan leggen of daar aan toe geven. Als jij in het begin van je relatie als bang bent dat hij of zij bij het uitgaan met een vriendin, jou in de steek zal laten (ik ken dat gevoel) hoe is dat dan als je man later en secretaresse heeft (zie je dat dan als speeltje van de baas?).

Je moet eerlijk met elkaar om gaan, dat is elkaar angsten kennen, er goed mee omgaan maar ze niet proberen te voeden (dat kan door lekker wel te gaan stappen) maar dat kan ook door helemaal niets meer te ondernemen met andere vrouwelijke mensen, en je helemaal te claimen. Als er dan wat gebeurd, dat hij een keer uitgaat dan doet dat nog meer pijn.

Je moet angst wegnemen niet de gevolgen, haal die oorzaken weg.. Ja van mij is het allemaal achteraf geouwehoer, ik heb anderhalf jaar een relatie gehad, je zou mij dus kunnen zien als iemand met realtionele ervaringen, ik weet wat mensen voelen, ik weet ook dat het frustrerend is, maar probeer er echt samen aan te werken in je relatie anders ga je je heel erg binden aan elkaar.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Claire
Mineur
Mineur

Berichtdoor Claire » 02 nov 2005 11:13

ja, mijn vriend gaat gewoon met zijn vriend en vriendinnen op vakantie heb ik geen problemen mee! En hij gaat daar ook wel eens mee uit. Maar wel altijd met een groep, niet met iemand speciaal!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 nov 2005 12:18

Tja, misschien heb ik het al gezegd, maar ketura's vriend die een heel weekend met een ander meisje weggaat.... dat zou ik dus echt niet leuk vinden! Een dagje kan wel en misschien blijven slapen als het tever is om terug te reizen, maar m'n vriend met een andere meid in een hotel... ik ben over het algemeen helemaal niet jaloers, maar dat gaat me toch echt veel te ver.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 nov 2005 12:32

Mij ook hoor.. zoenen vind ik eigenlijk al te ver, maar te vergeven.. ik vind dat je echt niet egoistisch bent als je jouzelf op de eerste plaats in je relatie wilt zetten. Denk eens aan later, dan kun je beter nu zeggen dat het moet veranderen dan dat het later verkeerd ziet gaan..

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 02 nov 2005 12:36

Raido schreef:Denk eens aan later, dan kun je beter nu zeggen dat het moet veranderen dan dat het later verkeerd ziet gaan..

Juist, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald (of hoe ging die precies?).
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 nov 2005 12:39

Debor@ schreef:
Raido schreef:Denk eens aan later, dan kun je beter nu zeggen dat het moet veranderen dan dat het later verkeerd ziet gaan..

Juist, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald (of hoe ging die precies?).
helemaal goed.. en dan kan je relatie toch best goed om zijn, maar dan kan het toch zo zijn dat het beter is om zonder elkaar verder te gaan..

en dat doet eerst intens pijn.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 02 nov 2005 12:43

Je moet in bv het geval van Ketura gewoon eens een goed gesprek aangaan over het feit dat hij dan uitgaat en zij alleen zit. Als hij daar boos om wordt of zo... Het zal idd intens pijn doen, maar ik persoonlijk zou er mee kappen als hij op die manier doorgaat. Je mag elkaar best vrijheden geven, daar ben ik zelfs een enorme voorstander van, maar dit zou me echt tever gaan.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 02 nov 2005 12:52

en trouwens, niet alleen uitgaan en eenzaam, die lange weekenden in een hotel met een vriendinnetje...

André

Berichtdoor André » 02 nov 2005 13:20

MrSokkie schreef:
André schreef:In de trant van, ga nu niet 'expres' iemand in de gelegenheid brengen om jaloerse gedachten te creëren.

Dat is wel heel erg de omgekeerde wereld he? Ik zou niks meer mogen omdat dan mijn partner wel eens jaloers zou kunnen worden. Wel een beetje een typische reactie van iemand die erg snel jaloers wordt (waarmee ik niet wil zeggen dat jij, andré, per sé een jaloers type bent). Ik ben het wel met je eens dat je niet met een ander op stap moet met als doel je partner jaloers te maken. Maar gewoon wat gaan drinken of naar de film als vrienden... geen enkel probleem mee, en als mijn partner jaloersig wil gaan doen is het aan haar om te veranderen, niet aan mij.
Idd ik ben van geen kant jaloers op whatever wie of wat.
Maar oke, dan gaan we over naar het belangrijkste 'gebod' heb uw naaste lief als uw zelf, m.a.w. als jij niet wilt dat er situaties worden gecreëerd waardooor jij jaloers zou kunnen worden, doe dat dan ook niet bij een ander.
Dus ik betwijfel het sterk dat de 'wederhelft' degene is die iets moet wijzigen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 nov 2005 13:23

Als dat niet zo zou zijn, betekent dat dat jij het 'slachtoffer' van zijn of haar angsten wordt en dan wordt je 'een baar der zee gelijk'. :wink: Lijkt me niet de bedoeling.

André

Berichtdoor André » 02 nov 2005 13:41

Aragorn schreef:Als dat niet zo zou zijn, betekent dat dat jij het 'slachtoffer' van zijn of haar angsten wordt en dan wordt je 'een baar der zee gelijk'. :wink: Lijkt me niet de bedoeling.
Ik denk dat je sowieso niet moet willen dat je 'slachtoffer' zou kunnen zijn in je relatie.
En ik betwijfel het ook ernstig dat jaloers zijn een angst is.
Want dat zou betekenen dat iedere man/vrouw een potentiele kandidaat zou kunnen zijn, om je relatie 'op te zeggen'
Het word wsl niet voor niets expliciet genoemd in de 10 geboden?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 02 nov 2005 15:01

Nog heel ff een reactie op Ketura: misschien komt het omdat mijn ouders gescheiden zijn ofzo, maar ik zou echt uitermate wantrouwend worden als mijn partner dergelijk gedrag vertoonde... heb zelf 3 jaar een relatie gehad en daarin nooit zulke dingen meegemaakt, maar dit is wel uiterst absurd...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

ketura

Berichtdoor ketura » 02 nov 2005 16:23

Funlover schreef:[ Probeer te vragen of je zijn vriendinnen beter mag leren kennen en er leuke dingen mee te doen...

Ja, dat heb ik ook gedaan, maar de meesten doen niet zo leuk tegen mij, die willen alleen met hem te maken hebben en niet met mij. Een meisje doet wel aardig ,maar voelt zich niet vrij als ik ook mee ga.
Ik word er vaak een beetje verdrietig van. Soms zit ik te denken om te kijken hoe hij zal doen als ik met een andere jongen ergens heen zal gaan. Alleen durf ik dat niet zo goed. Het is ook niet wat ik wil. Mijn vriend is gewoon heel erg geliefd, en ik woon bij zijn ouders ook in huis, dus ik weet ook geen uitweg. Ik durf er ook niet echt met zijn moeder over te praten. Zijn moeder heeft wel eens gezegd dat zij wil dat hij alleen met mij weggaat en niet met die andere meisjes. Dus ik durf er niet meer over te praten, want hij heeft het mij heel erg kwalijk genoemn dat ik er tegen zijn moder over begonnen was. Zij staat wel aan mijn kant. Misschien ga ik hier wel weg, nar ander familie van mij of zo.

ketura

Berichtdoor ketura » 02 nov 2005 16:29

mystery schreef: Ketura, wil jouw vriend dat je meegaat? Mag je mee van hem? Als hij hierover bedenkelijk reageert, lijkt het mij dat het niet goed zit. Hoe eerlijk hij ook praat of lijkt te praten, jullie hebben samen een relatie en dat betekent dat je er samen voor zorgt dat je je fijn voelt in je relatie. Jij voelt je niet gelukkig met deze situatie, probeer het heel duidelijk aan te geven. Het is niet de bedoeling dat jij vereenzaamt in jullie relatie. Je vriend heeft voor jou gekozen, en dan moet hij er ook voor jou zijn. Sterkte ermee!

Dank je wel. Hij wil wel dat ik soms meega, maar dan doen die meisjes de hele avond zo stom tegen mij, dat ik mij buitengesloten voel. Net of zij hem beter kennen dan ik hem ken. Dat zei een meisje eerst ook. Dat is helemaal niet waar. Ik woon nu bij zijn ouders in huis. Dus ik ken hem het beste en hij heeft voor mij gekozen en hij wil ook trouwen. Maar als ik meega, verpest ik de hele avond met mijn aanwezigheid. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Waar ik vandaan kom, daar is het normaal dat mannen met andere vrouwen uitgaan, maar dan zitten alle vrouwen bij elkaar, hier niet. Die meiden zullen nooit MIJN vriendinnen zijn. ik ga ook wel eens met een vriendin weg, en dan kom ik hem tegen met zo'n meisje, en dan kijkt ze mij heel kwaad aan, net of ik ze achtervolg of zo.

Terug naar “Archief”