Zonder gemeente ben je geen goed christen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 01 mar 2003 17:45

surfer schreef:Ik ervoer ook meer een krimp dan een groei van mijn geestelijke leven.

Ik vind liever zelf uit wie God is, dan dat een ander die vaak nog geeneens echt betrokken daarbij is, mij verteld hoe het allemaal in elkaar zit. Want dat is toch vaak de situatie.

Ik ben het met jullie eens dat veel gemeenten niet gezond meer zijn in Nederland... maar jullie kunnen moeilijk ontkennen dat je je verantwoordelijkheid ontloopt door je terug te trekken. Volmaakt wordt het hier niet... maar de schepping wacht op het openbaar worden van de Zonen van God. Jij bent een nieuwe schepping... in een nieuwe gemeente, waarvan het hoofd Christus is.

En er zijn echt wel gemeenten waarin het wel goed toeven is. Te kritisch is ook niet goed!!
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 04 mar 2003 00:25

Loop heen er weer; gij zult geen rust vinden, tenzij in nederige onderwerping aan het bestuur van een overste
Dromen van verplaatsing en verandering heeft velen op een dwaalspoor gebracht.
Het is waar, ieder handelt liefst naar eigen goeddunken, en voelt zich sterker getrokken tot wie het met hem eens zijn.
Maar zo God onder ons is, dan moeten wij bij wijlen ook ons eigen gevoelen laten varen om vredes wil.
Wie is zo verstandig dat hij alles ten volle kan weten?
Wil derhalve niet te vast op uw eigen mening vertrouwen; maar luister ook gaarne naar het gevoelen van anderen.
Indien uw inzicht juist is en gij er zelf dan uit liefde Gods aan verzaakt, om een ander te volgen, zult gij daar groter voordeel uit trekken.

citaat "De navolging van Christus" van Thomas a Kempis

Het is naar mijn mening zeker de moeite dat laatste eens te proberen!
sol lucet omnibus

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 04 mar 2003 15:44

Wijs citaat!!
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

Terug naar “Archief”