Moderator: Moderafo's
Johnny_Camaro schreef:Pim schreef:Dat heb ik nog nooit begrepen. Misschien een kwestie van traditie, misschien dat mensen 300 jaar geleden wel gewend waren ergens drie kwartier naar te luisteren? Ik weet het echt niet.
Ik heb wel eens begrepen dat preken vroeger soms uren duurden dus niet zomaar 1 of 2 uur
caprice schreef:Soms zegt de dominee na een uur: 'we gaan eindigen'.
Maar als de preek erg boeit, denk ik altijd: 'man, ga toch door!'
En preken van 15 minuten? Je hebt de dominee en dat kerkgebouw toch niet voor niks?
trijntjejohanna schreef:caprice schreef:Soms zegt de dominee na een uur: 'we gaan eindigen'.
En preken van 15 minuten? Je hebt de dominee en dat kerkgebouw toch niet voor niks?
de lengte van de preek zegt helemaal niets over de inhoud.. dus als je het alles in 20 minuten hebt gezegd... waarom moet je dan doorpraten.. omdat je het kerkgebouw nu eenmaal hebt?? nee dat is onzin.....
het gaat om de inhoud.. niet om de lengte/tijd
caprice schreef:trijntjejohanna schreef:caprice schreef:Soms zegt de dominee na een uur: 'we gaan eindigen'.
de lengte van de preek zegt helemaal niets over de inhoud.. dus als je het alles in 20 minuten hebt gezegd... waarom moet je dan doorpraten.. omdat je het kerkgebouw nu eenmaal hebt?? nee dat is onzin.....
Maar als het een goede preek mag zijn wil je toch graag dat de dominee langer doorgaat?
trijntjejohanna schreef:caprice schreef:trijntjejohanna schreef:caprice schreef:Soms zegt de dominee na een uur: 'we gaan eindigen'.
Maar als het een goede preek mag zijn wil je toch graag dat de dominee langer doorgaat?
ja tuurlijk wel... maar het heeft niks te maken met dat je anders de dominee en kerkgebouw voor niets hebt....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten