Hoe ver mag je gaan om kinderen te krijgen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 21 mar 2003 11:25

Hijwel schreef:
Voor mij blijft het nog een opdracht. maar heb nog niet echt een duidelijke opdracht gevonden op die in genesis na dan.
Ik hoop van harte dat ik nog wat vindt.

haha,je houdt van kinderen begrijp ik????

die tekst in psalm 127 heb ik gelezen. Kinderen zijn een geschenk van GOd, ja daar ben ik het wel mee eens natuurlijk. Hij beloont u met een nageslacht. Ik denk ook dat je deze tekst kunt lezen in het kader van die tijd: iedere zoon kon de Here Jezus zijn!!!! dus in die zin wilde iedereen ook graag nageslacht.

Maar de opdracht heb ik nog niet gevonden. Staat er in het nieuwe testament iets over kinderne krijgen?
Iik heb geen onlinebijbel meer en geen concordantie, dan zou ik het handig kunnen opzoeken.
Geloof het niet.

Torenspits
Mineur
Mineur

Berichtdoor Torenspits » 21 mar 2003 16:29

Elsa,

Als jij mij uitlegt waarom ik van jou deze leesopdracht meekreeg,
leg ik jou uit waarom jij van mij deze leesopdracht meekreeg.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 21 mar 2003 18:55

Ja ik hou zeker wel van kinderen. Vooral om dat ze zo open een eerlijk zijn. Heerlijk.

Maareee. ik denk dat je me redelijk overtuigt hebt dat het geen duidelijke opdracht van god is. Maar het lijkt me niet verkeert om de beloning die god je geeft aan te nemen. Maar dit hoeft natuurlijk niet persee kinderen te zijn. God geeft meer zegeningen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 21 mar 2003 18:57

he kijk, dat is nou leuk! je gaat zelfs een stap verder dan ik, haha!!!!
Tel uw zegeningen, te ze een voor een!!!!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 21 mar 2003 19:01

Ja grapig he...

Tel uw zegeningen, te ze een voor een!!!!? Ik snap alleen je opmerking niet helemaal.

joris

Berichtdoor joris » 21 mar 2003 19:05

ik ookniet. of toch, ik bedoel gewoon: er zijn zoveel zegeningen! ik vond het een leuk antwoord van jou: er zijn meer zegeningen dan alleen de kinderen!
En toen dacht ik stiekum, maar dat is beetje banaal: dan moet je niet teveel kinderne krijgen als je ze een voor een moet tellen er er geen mag vergeten. maar zoveel kkinderen zit er bij ons mensen meestal niet in. We hebben tien vingers entien tenen, dus tot twintig tellen moet in ieder geval lukken.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 21 mar 2003 19:10

Naar al deze jaren dat de aarde bestaat zijn er natuurlijk ook nog meer mogelijkheden om de zegeningen bij te houden. Wat denk je van een rekenmachine of een telraam.

Maar zelfs dit is niet genoeg voor alle zegeningen die god geeft

joris

Berichtdoor joris » 21 mar 2003 19:12

ja je hebt gelijk ik dacht ook. Als je twintig kinderen zou hebben, dan kan je dus al tot twintig x twintig tellen + de twintig van jezelf en natuurlijk ook nog de twintig van je vrouw.

nu discrimineer ik iedereen met 11 tenen en 9 vingers. maar goed, tis nu toch allemaal onzin.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 21 mar 2003 19:18

Owke..

Hierbij is voor mij de discursie wel gesloten... Of iemand is het er heelmaal niet mee eens. dan hoor ik het wel.
enee ik wardeer ook jouwn manier van discursie voeren.
Hopen dat wel nog veel aan elkaars mening hebben.

Enne om niet te vergeten als ik wat vind wat het tegedeel bewijst dan hoor je het zo snel mogelijk. En ik vertrouw er op dat ik het ook van jou hoor als je wat vindt.

Gr.

joris

Berichtdoor joris » 21 mar 2003 19:19

yep allright, maar nu moet je de rest nog overtuigen he!!!!!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 21 mar 2003 19:21

Waarvan?

Of het verantwoordelijk gebruik van voorbehoedsmiddelen kan verantwoorden voor God?

joris

Berichtdoor joris » 21 mar 2003 20:14

dit ws jouw topic helemaaln iet, dan kan je hem toch niet sluiten!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 21 mar 2003 20:16

joris schreef:dit ws jouw topic helemaaln iet, dan kan je hem toch niet sluiten!

Oke... :) :o :lol: :mrgreen:
heb je nog een leerzame rubriek voor me

Elsa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Elsa » 22 mar 2003 00:36

Elsa schreef:
Torenspits schreef:Kan ongewenste kinderloosheid in sommige gevallen ook gezien worden als een terechte straf? Om een stel dat jarenlang fijn heeft liggen seksen, zonder daarvoor de gevolgen te aanvaarden, en vervolgens op commando kinderen wenst, een flinke les te leren?
Lees dit eens!
Joh. 9: 1 En voorbijgaande, zag Hij een mens, blind van de geboorte af.
2 En Zijn discipelen vraagden Hem, zeggende: Rabbi, wie heeft er gezondigd, deze, of zijn ouders, dat hij blind zou geboren worden?
3 Jezus antwoordde: Noch deze heeft gezondigd, noch zijn ouders, maar [dit is geschied], opdat de werken Gods in hem zouden geopenbaard worden.

Torenspits schreef:Elsa,

Als jij mij uitlegt waarom ik van jou deze leesopdracht meekreeg,
leg ik jou uit waarom jij van mij deze leesopdracht meekreeg
.
Mijn antwoord Torenspits,
wat ik bedoelde met het aandragen van deze tekst is het volgende: De Heere Jezus maakt hier duidelijk dat het niet aan ons, mensen, is om te beoordelen of iets een straf van God is, of een beproeving, o.i.d. Het is dus onbelangrijk te weten of iets een straf is voor iemand. God wil helemaal niet dat wij daar over nadenken. "Wij hebben allen gezondigd en derven de heerlijkheid Gods".

Nu jij :wink:
Woorden zijn de struikelstenen voor iedere toenadering.
- Louis Paul Boon

Torenspits
Mineur
Mineur

Berichtdoor Torenspits » 22 mar 2003 11:09

Ten eerste zou ik willen opmerken dat jij ervoor moet oppassen de regel van 1 Tim.2:12 niet te overtreden. Het komt jou niet toe als het ware tussen God en een broeder te gaan staan en hem voor te schrijven wat God bedoelt. Net zo goed komt het een broeder niet toe de Heer voor te schrijven hoe de leer is. 1 Kor.11:3 werkt 2 kanten uit.
De opstelling van een zuster dient bescheidener te zijn. Je kan zeggen wat jij ervan vindt, en jouw mening is zeer belangrijk, maar jij hebt niet de autoriteit jouw mening dwingend op te leggen aan een broeder.
Ook al ben je het er niet mee eens, ik zal er niet aan meewerken dat jij 1 Tim.2:12 jegens mij overtreedt.

Op deze wijze bescherm ik mezelf op belangrijke wijze tegen dwaalleren (zie 1 Tim.2:14). Het religieuze leven in Nederland wordt beheerst door dwaalleren en ik heb het er al moeilijk genoeg mee daar doorheen te laveren.

De uitleg van jouw leesopdracht geeft blijk van een onjuist begrip.

De Heere Jezus maakt hier duidelijk dat het niet aan ons, mensen, is om te beoordelen of iets een straf van God is, of een beproeving, o.i.d.

Volgens mij maakt de Heer dat helemaal niet duidelijk. Hij zegt slechts dat niet ieder lichamelijk defect of onvolkomenheid het gevolg is van zonde. (De vragenstellers lieten Jezus niet de keuze voor een andere mogelijkheid dan dat zonde de oorzaak zou zijn. Daarmee gingen zij bijv. in tegen 1.Kor.11:3, aangezien zij Jezus hun antwoorden voorschreven.) Sommige van die gevallen bestaan slechts opdat een dienaar Gods hen kan genezen. Maar dus ook weer niet direct alle gevallen. Je hoort mij niet zeggen dat alle gevallen van kinderloosheid een straf zijn en evenmin, dat kinderloosheid altijd bedoeld is om de werken Gods in dit stel te openbaren zonder dat hun zonden ervoor de oorzaak zou zijn.
Begrijpelijkerwijs kijkt een kinderloos stel het liefst naar de laatste mogelijkheid, maar misschien kan het helpen die oogkleppen af te doen.
In de meeste gevallen is tandbederf het gevolg van snoepen, zijn geslachtsziekten het gevolg van bandeloosheid. Dat wil niet zeggen dat er niet andere oorzaken kunnen zijn.
Waar de medische wetenschap soms niet in staat is afdoende verklaringen voor een afwijking te geven zou de Bijbel uitleg kunnen geven. Oorzaken voor homofilie staan bijv. in Rom.1, de oorzaak voor plagen staat bijv. in Deut.28:58.

Hand.13:
11 En nu zie, de hand des Heeren [is] tegen u, en gij zult blind zijn, en de zon niet zien voor een tijd. En van stonde aan viel op hem donkerheid en duisternis:

Uit het voorafgaande vers blijkt dat het verdraaien van de rechte wegen des Heren de oorzaak van deze blindheid is.
Had hij dat niet gedaan was hij waarschijnlijk niet voor straf blind gemaakt. Nu hij blind is kan hij de opheffing daarvan misschien bewerkstelligen door God welgezind te zijn en te stoppen met het verdraaien van Zijn rechte wegen.
Als hij hardnekkig vasthoud aan zijn gedragingen en dingen roept als zou God niet zo sadistisch straffen bestaat de mogelijkheid dat hij blind sterft.

Is poep van wilde eenden de oorzaak van de huidige vogelpest of sijpelt de wraak van God weg naar een volk wat Hem provoceert (Num.14:11-12)? Is de oplossing alle kippen binnenhouden of dient ons volk het homohuwelijk, de euthanasiewet e.d. ongedaan te maken?

Het is dus onbelangrijk te weten of iets een straf is voor iemand. God wil helemaal niet dat wij daar over nadenken.

NEE. Het is van cruciaal belang je gangen na te gaan en vast te stellen of je niet van het nauwe rechte pad bent afgeweken en op een ravijn afloopt.

Kl.3:
40 Laat ons onze wegen onderzoeken en doorzoeken, en laat ons wederkeren tot den HEERE.

Terug naar “Archief”