Sabra schreef:Ik vind het apart te lezen dat dé vertegenwoordiger van het Rooms-Katholieke systeem hier zoveel steun krijgt.
Dat de Paus goede dingen heeft gedaan is niet belangrijk. Hij vertegenwoordigt een systeem van o.a. Mariaverering, een zeer oud heidens gebruik. Dit is afkomstig uit Mesopotamië waar men Isis aanbad, de vrouwelijke god, of oermoeder.
De Rooms-Katholieke kerk en haar leer staan haaks op de leer van de reformatie. Waar in de Rooms-Katholieke kerk goede werken een optie bieden om in de hemel te komen zegt de Reformatie dat het slechts door genade kan.
Het bevreemd mij dan dat mensen hier zich achter de Paus scharen en alle overige verschillen niet zien of niet willen zien. Blijkbaar komt dit voort uit ontwetenheid of gewoon uit domheid. Jullie houding is nogal post-modern en leidt enkel tot een bepaalde oecemene. Er is maar één fundament, één waarheid en dat is Christus. Lees anders 1 Korinthiërs 3: 5-15 nog eens na. Mariaverering past niet in dat plaatje.
Ik sluit me helemaal bij jou aan. Ik ben ook zeer verbaasd over de sympathie voor Rome hier.