Lalage schreef:joepie schreef:Bij ons mogen ze in huis en op het balkon niet roken.
Volgende maand gaat mijn dochter trouwen en ook daar mag de hele dag niet gerookt worden.
Hmz, ik hoop dat dat op mijn bruiloft ook kan. Maar de ouders van Borkdude roken helaas nogal veel

Dus hoe we dat gaan oplossen weet ik nog niet. Ze naar buiten sturen denk ik. In mijn huis wordt iig niet gerookt.
Gewoon op je kaartje zetten: wij verzoeken u deze dag niet te roken.
Het zou wel erg gek moeten zijn als mensen de wens van een bruidspaar op hun dag niet zouden respecteren.
Er is nog èèn ding wat me van het hart moet.
Jaren lang zijn de nietrokers in het verdomhoekje gezet.
Op onze reis door Amerika kwam ik tot de ontdekking dat het daar gewoon asociaal gevonden wordt als je rookt in het openbaar.
Je zal daar dus geen mensen met een sigaret aan buiten tegen komen.
Rokende Christenen is al helemaal niet denkbaar.
Zijn wij Nederlanders dan zo dom? Of denken wij dat we de ellende die roken ja bezorgt de baas te kunnen, en denken we dat het ons wel niet zal overkomen?
Als je niet rookte of niet wilde dat er bij jou gerookt werd dan hoorde je er niet bij. Dan was je een zeikerd.
Het is bij mij niet van de laatste jaren dat ik erop tegen ben.
Al zolang ik weet wat roken met je doet ben ik erop tegen.
En dat is dus ruim 30 jaar.
In die dertig jaar heb ik diverse mensen in mijn omgeving dood zien gaan ten gevolge van het roken. En ik heb in mijn omgeving mensen die ziek zijn door het roken. Mijn Vader stopte toendertijd met roken mijn oudste zus vond het maar onzin. Ondertussen is ze afhankelijk van zuurstof, heeft ze kleine aders die dicht zitten, en zijn er een aantal tenen afgezet, tengevolge van het roken.
Dat mensen ziek worden waar ze niets aan kunnen doen, is al erg genoeg, maar dat je ziek wordt omdat je zo nodig moet roken zou mij toch echt te ver gaan. Ik zou me daar enorm schuldig over voelen.
En dat je andere mensen om je heen ook ziek maakt doordat je moet roken vind ik eigenlijk nog erger.
Dat er vroeger sigaretten en sigaren op tafel werden gezet voor de ouderlingen en de visite wil nog niet zeggen dat het goed was. De mensen wisten niet beter. Tegenwordig weet men beter, en zul je dat ook niet meer tegenkomen. Zo wel dan ben je of ontzettend blind of ontzettend dom.