Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Chaya » 07 mei 2015 15:52

Laatst ging het hier over kinderen alleen thuis laten. Zo'n bericht op Telegraaf.nl bevestigt eigenlijk weer dat dit niet wijs is.
ENSCHEDE -
Vier kinderen zijn donderdagmiddag door twee omstanders gered uit een brandende woning in Enschede. Dat meldt de brandweer. In het rijtjeshuis zijn meerdere spuitbussen ontploft.

Naar omstandigheden gaat het goed met hen. Wel hebben ze veel rook ingeademd. Het lijkt erop dat de kinderen alleen thuis waren.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2015 16:24

ajl schreef:
Hoe gaat het met iedereen? Ik ben eigenlijk wel klaar met die vakantie. Gelukkig bijna twee weken erop, nog 1 te gaan 8-[ Ik leef behoorlijk in een spagaat momenteel qua werk en thuis. Manlief en ik zijn om de beurt thuis. Voor het werk ook niet zo lekker. Thuis rommelt alles wel door. J slaapt bijna niet meer nu hij niet afgemat wordt door ons normale leven. Hij slaapt pas tegen 21 uur, komt 's nachts een paar keer zijn bed uit, omdat hij zijn knuffels kwijt is en zit om 5 uur zingend op de wc om daarna te willen ontbijten. Volgende week kan hij gelukkig weer naar het kdv.

Hm volgens mij lijkt J. erg veel op onze S.

Ik was afgelopen week drie dagen vrij. Blij dat ik vandaag weer mocht werken. :oops:
Maar binnen kort wel vakantie, maar dan gaan we ook weg.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 07 mei 2015 22:32

@TJ
Sterkte, moeilijk hoor.

Even input nodig van een "frisse blik".
Onze bijna peuter is al ruim een half jaar poepzindelijk.
Zonder enige aanmoediging onzerzijds, besloot ze van de een op de andere dag, op 't toilet (wc verkleiner) te willen poepen.
En sindsdien eigenlijk nooit ongelukjes, een hevige buikgriep daargelaten.
Sinds kort wil ze ook op toilet plassen, maar dit levert hele drama's op.
Op de één of andere manier voelt ze wel aan ,dat ze plassen moet, maar weet ze niet zo goed hoe ze 't moet ophouden.
En door HG, BI en andere zaken, ben ik momenteel niet "de vlotste".
Dus eer we maillot naar beneden, romper los, (wasbare) luier uit, wc verkleiner etc. hebben gehad... is 't mis.

En daar kan ze werkelijk een half uur overstuur van zijn.
Heel gek, want geen van ons heeft ooit "bah" aan luiers gekoppeld of aan toiletgang, maar als ze dus in haar luier plast, terwijl ze op toilet wilde plassen, wijst ze dramatisch naar haar luier, hard huilen (tot in Groingen toe ofzo), "bah bah bah", slaat zichzelf en is buitensporig verdrietig.
Wat ik nu doe, is haar troosten. Haar prijzen omdat ze 't goed heeft aangevoeld dat ze moest plassen, benadrukken dat het prima is om de luier te plassen (daar is dat ding immers voor) en haar proberen af te leiden. Maar ondertussen merk ik dat plassen echt een issue voor haar gaat worden.

In haar blote billen lopen (wat op zich qua temp. best te doen is) wil madame niet. Iets met aangeboren preutsheid ofzo :-oo
Ik heb oefenbroekjes besteld,die zijn "on the way", dus hoop een beetje dat dit gaat schelen.
Potje wil ze niet op.

Maar tips zouden zeer welkom zijn :mrgreen:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 mei 2015 06:40

En als je haar in een onderbroekje laat lopen? Evt met of zonder maillot? Dan scheelt het al dat je geen luier hebt en ik vond zelf in die periode hemd en onderbroek altijd makkelijker dan een romper.
Ze is er wel vlot mee, is ze al 2? Wel fijn op zich!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 08 mei 2015 08:05

geen romper idd maar een onderbroekje over haar luier. En van boven een hemd aan.
En geen ingewikkelde maillotjes of jurkjes die weer naar beneden vallen maar lekker een joggingbroekje

Wc verkleiner standaard op de wc laten , kan ze er al zelf op?, anders even een opstapje voor de wc laten staan.

dan kan ze helemaal 'zelluf' .

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 mei 2015 18:04

Leuk dat je t vraagt ajl! gaat goed! F is enorm aan school toe, maar dat mag hij ook bijna ;-) we zijn vorige week verhuisd en ik ben van de week met een nieuwe baan begonnen, vrij hectisch allemaal... ;-)
Kids vinden allebei het nieuwe huis fantastisch, dus helemaal geen problemen gehad wat dat betreft! Direct goed slapen etc!
J is al een paar weken aan t rommelen met verkoudheid, oogontsteking en enorme hoestbuien. Maar volgens mij begint t nu de goede kant weer op te gaan..
Denk trouwens dat het qua slapen aan de naam ligt ;-) J heeft ook super weinig slaap nodig, slaapt maar 1x op een dag een half uurtje en is ook altijd erg vroeg wakker.
Ach ja :)
Succes met het overleven van de vakantie! Dat lijkt mij ook steeds een hele puzzel met werk, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan..

@duschka lastig, succes!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 08 mei 2015 18:36

Veel succes met je nieuwe baan Jannoek! Klinkt als een hectische periode, maar hopelijk zijn jullie snel gesetteld op jullie nieuwe stek.

Hier ook vakantie....pfff, ik vind dat toch wel hectisch .... J is nogal dwars, maar heeft gelukkig veel te doen deze vakantie...Daarnaast is F in een fase dat ze alleen maar (letterlijk) aan mijn benen wil hangen ongeveer....zelf spelen ho maar ](*,) , en dat terwijl ze dat lange tijd zo heerlijk deed..., maar goed gaat ook weer over.
Volgende week voor het eerst sinds jaren een nachtje samen met mijn man weg! Lijkt me echt genieten! Kids gaan een nachtje naar opa en oma!
Ben benieuwd hoe dat gaat!

@ Duschka succes, lijkt me erg lastig!

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 08 mei 2015 22:55

vpk schreef:En als je haar in een onderbroekje laat lopen? Evt met of zonder maillot? Dan scheelt het al dat je geen luier hebt en ik vond zelf in die periode hemd en onderbroek altijd makkelijker dan een romper.
Ze is er wel vlot mee, is ze al 2? Wel fijn op zich!

Ze moet nog twee worden. Is nog net geen 23 maanden nu :wink:
De oefenbroekjes zijn gearriveerd, dus die vervangen de onderbroek, maar dan met meer absorbtievermogen.
Die gaan we in gebruik nemen.

Verkleiner standaard op wc laten zitten is geen optie (ik heb nogal sprint-braak-à-la-minute nood) :-oo .

Ik ben alleen heel erg zoekende naar hoe ik haar hier emotioneel in kan ondersteunen.
Ik merk dat het hele "toilet" gebeuren een item gaat worden. Dus ook het poepen, dat al een half jaar fluitend goedgaat, wordt nu ineens heel spannend.
Hebben nu een kind dat zekerheidshalve ofwel een half uur op toilet bivakkeert ofwel huilend niet meer naar toilet toe wil en dat gaat me wel aan 't hart.
Enerzijds denk ik dat ze fysiek nog niet zo aan plaszindelijk zijn toe is (spierbeheersing ed.) maar coginitief gezien is ze er dus wel heel hard aan toe.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 08 mei 2015 22:57

@Jannoek
Beterschap met de kindjes en succes met de nieuwe baan!

@Em
Alvast een fijne "trip" gewenst met ML. Zal wel ff wennen zijn?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 09 mei 2015 11:36

Duschka schreef:
Ze moet nog twee worden. Is nog net geen 23 maanden nu :wink:
De oefenbroekjes zijn gearriveerd, dus die vervangen de onderbroek, maar dan met meer absorbtievermogen.
Die gaan we in gebruik nemen.

Verkleiner standaard op wc laten zitten is geen optie (ik heb nogal sprint-braak-à-la-minute nood) :-oo .

Ik ben alleen heel erg zoekende naar hoe ik haar hier emotioneel in kan ondersteunen.
Ik merk dat het hele "toilet" gebeuren een item gaat worden. Dus ook het poepen, dat al een half jaar fluitend goedgaat, wordt nu ineens heel spannend.
Hebben nu een kind dat zekerheidshalve ofwel een half uur op toilet bivakkeert ofwel huilend niet meer naar toilet toe wil en dat gaat me wel aan 't hart.
Enerzijds denk ik dat ze fysiek nog niet zo aan plaszindelijk zijn toe is (spierbeheersing ed.) maar coginitief gezien is ze er dus wel heel hard aan toe.

Ik zou gewoon een potje in de huiskamer zetten en er verder niet op letten. Als je eerst de trap op moet duurt veel te lang. Als je zin hebt ga je er maar op. Lol maar ja die van mij waren met 4 pas zindelijk en jongens hebben niet van die onhandige maillots en zo. De oudste probeerde ik eerst met 3 zindelijk te krijgen. Wat een gedoe. We gingen een week op vakantie en hij holde gelijk naar de wc. Joh ze hebben hier nog meer leuks te doen hoor dan de hele dag op de wc zitten. Het was zo'n geëmmer geworden dat ik het maar even gelaten heb een jaar. Het werd ook een manier van aandacht trekken. Als z'n broertje de fles moest moest hij ineens een uur naar de wc.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 09 mei 2015 11:43

Duschka schreef:
In haar blote billen lopen (wat op zich qua temp. best te doen is) wil madame niet. Iets met aangeboren preutsheid ofzo :-oo
Ik heb oefenbroekjes besteld,die zijn "on the way", dus hoop een beetje dat dit gaat schelen.
Potje wil ze niet op.

Maar tips zouden zeer welkom zijn :mrgreen:

Mijn meisjespeuter huilde als ze zonder luier moest lopen. Ik heb zelfs haar urine wel eens weggebracht omdat ik dacht dat ze pijn had bij het plassen, ze huilde dan.
Je hebt misschien de neiging om te denken tijdens mooi-weer-dagen, nu zou het fijn zijn.
Maar als er iets niet af te dwingen is, is het wel zindelijkheid.
Je hebt nu eenmaal late en vroege kindjes, ik weet ook niet hoe dat komt, in één gezin kunnen al grote verschillen zijn.
En toen de kleuterschool in zicht kwam, liep ik wel eens te zuchten en zweten, want juf wil zindelijke kindjes.
Uiteindelijk gebeurde het dan toch, wel betrekkelijk laat, maar meteen ook dag EN nacht.
Misschien is er toch iets gebeurd met haar, tijdens een toiletbezoekje, ergens van geschrokken of hevige diarree, kan een kindje best van streek maken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 09 mei 2015 11:53

Chaya schreef:En toen de kleuterschool in zicht kwam, liep ik wel eens te zuchten en zweten, want juf wil zindelijke kindjes.
Uiteindelijk gebeurde het dan toch, wel betrekkelijk laat, maar meteen ook dag EN nacht.
Misschien is er toch iets gebeurd met haar, tijdens een toiletbezoekje, ergens van geschrokken of hevige diarree, kan een kindje best van streek maken.

Lol ja, eerste en derde waren net een week voor school begon zindelijk en de middelste alleen met plassen. De rest heeft de juf van het doorstroomklasje (groep 0) gedaan binnen twee weken. Ze zei ach breng 'm maar gewoon.
Zach91

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 mei 2015 20:53

pf.. heftig D! k heb eigenlijk geen tips.. zeer makkelijke kleding als een joggingbroekje voor in huis?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 09 mei 2015 22:32

Sorry dom advies een potje want daar wou ze niet op. Ik had eens een pot die een beetje op een wctje leek, net ietsje groter, van Winnie de Pooh, misschien vindt ze dat wat, met een muziekje van tadaa als er dan wat in viel. Die van mij vond het prachtig.
Zach91

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 10 mei 2015 12:38

Chaya schreef:Maar als er iets niet af te dwingen is, is het wel zindelijkheid.
.

Ik ben überhaupt niet van 't dwingen. Wij volgen in alles tempo van DL. Alleen denk ik nu dus dat haar "willen "en "kunnen" niet met elkaar in balans zijn en dat vindt ze dus heel moeilijk om te accepteren en wij dus heel moeilijk om te troosten.

Enfin, allen bedankt voor 't meedenken...

Ik laat 'r nu 't lekkerder weer aan 't worden is, gewoon in jurkje lopen met oefenbroekje. Dus ze hoeft alleen haar broekje maar uit te trekken, dat scheelt een hoop.
Eens kijken of het effect heeft en of ze daardoor minder gefrustreerd raakt. Ze vindt het in elk geval reuze interessant. En een oefenbroekje op je hoofd, als muts, is ook errug leuk. Daar passen namelijk precies je staartjes tussendoor :-oo

@Boerin
Als dit niet helpt, ga ik eens achter zo'n toilet/potjes/ding aan :D

Terug naar “Archief”