@TJ
Sterkte, moeilijk hoor.
Even input nodig van een "frisse blik".
Onze bijna peuter is al ruim een half jaar poepzindelijk.
Zonder enige aanmoediging onzerzijds, besloot ze van de een op de andere dag, op 't toilet (wc verkleiner) te willen poepen.
En sindsdien eigenlijk nooit ongelukjes, een hevige buikgriep daargelaten.
Sinds kort wil ze ook op toilet plassen, maar dit levert hele drama's op.
Op de één of andere manier voelt ze wel aan ,dat ze plassen moet, maar weet ze niet zo goed hoe ze 't moet ophouden.
En door HG, BI en andere zaken, ben ik momenteel niet "de vlotste".
Dus eer we maillot naar beneden, romper los, (wasbare) luier uit, wc verkleiner etc. hebben gehad... is 't mis.
En daar kan ze werkelijk een half uur overstuur van zijn.
Heel gek, want geen van ons heeft ooit "bah" aan luiers gekoppeld of aan toiletgang, maar als ze dus in haar luier plast, terwijl ze op toilet wilde plassen, wijst ze dramatisch naar haar luier, hard huilen (tot in Groingen toe ofzo), "bah bah bah", slaat zichzelf en is buitensporig verdrietig.
Wat ik nu doe, is haar troosten. Haar prijzen omdat ze 't goed heeft aangevoeld dat ze moest plassen, benadrukken dat het prima is om de luier te plassen (daar is dat ding immers voor) en haar proberen af te leiden. Maar ondertussen merk ik dat plassen echt een issue voor haar gaat worden.
In haar blote billen lopen (wat op zich qua temp. best te doen is) wil madame niet. Iets met aangeboren preutsheid ofzo
Ik heb oefenbroekjes besteld,die zijn "on the way", dus hoop een beetje dat dit gaat schelen.
Potje wil ze niet op.
Maar tips zouden zeer welkom zijn

Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...