Loempia's heb ik zelf wel eens gemaakt, is ook even een gedoetje, omdat die vellen makkelijk scheuren.
Heb jij deze aardappels weleens gemaakt of gegeten Marnix?
Dat is echt zo lekker.

Moderator: Moderafo's
mohamed schreef:Dan is er e.e.a. misgegaan met de temperatuur denk ik. Net tegen het kookpunt vind ik vaak ideaal. Frituren in iets anders dan een frituurpan is minder eenvoudig dan gedacht. Toen ik me daar voor het eerst aan waagde had ik het vet zo heet dat hetgeen ik er indeed binnen een paar seconden roetzwart was.
Chaya schreef:Nee joh, hij is traploos verstelbaar, hij stond ingesteld op 175 graden (180 was aanbevolen in het recept)
Maar gepaneerde en bebloemde etenswaren maken olie snel bruin, vanwege de restjes die er af vallen en in de olie gaan drijven.
Frites kun je ong. 6 keer in dezelfde olie bakken, maar zodra je bitterballen erbij gaat doen, mik ik de olie weg.
Na iedere frituurbeurt (van de kibbeling) stond ik met een schuimspaan de restjes er uit te scheppen, geeft dan weer vette druppels rondom de pan.
Dat bedoel ik nou, je hebt er zo'n natroep van.
Chaya schreef:Ik haal heel af en toe frikandel bij de keurslager, die kun je in de oven bakken of in een klein beetje boter in de pan.
Loempia's heb ik zelf wel eens gemaakt, is ook even een gedoetje, omdat die vellen makkelijk scheuren.
Dat is echt zo lekker.
Chaya schreef:Ik haal heel af en toe frikandel bij de keurslager, die kun je in de oven bakken of in een klein beetje boter in de pan.
Dat is echt zo lekker.
mohamed schreef:Tja, een pakje honig kippensoep heb je minder troep van in de keuken, maar des te meer in je maag. Een troep in de keuken is juist een goed teken, want waar gewerkt wordt vallen spaanders en wie niet werkt zal ook niet eten.
Chaya schreef: Als je na het eten nog een uur aan de slag moet om alles een beetje toonbaar te maken, dan vergalt het je verteringsproces.
Tijdens het koken was ik dus ook af.
mohamed schreef:Toen ik destijds een vriendin had wilde die de afwas nog wel eens laten staan, lees: ze had een pesthekel aan afwassen en liet mij er maar wat graag voor opdraaien. Heb je wel eens een pannetje afgewassen waar drie dagen geleden spaghettisaus in zat?
mohamed schreef:Toen ik destijds een vriendin had wilde die de afwas nog wel eens laten staan, lees: ze had een pesthekel aan afwassen en liet mij er maar wat graag voor opdraaien. Heb je wel eens een pannetje afgewassen waar drie dagen geleden spaghettisaus in zat?
Chaya schreef:Bleegh, ik denk dat ik het maar had weggegooid dan. Was het niet beschimmeld intussen?
Chaya schreef:Ik heb een tijdje geleden een ovalen braadpan gekocht, stond nog nieuw in de kast en heb die gisteravond maar eens ingewijd.
Een hele kip eerst aangebraden op de gaspit, toen wat water erbij, citroen in zijn buikje en daarna met pan en al in de oven gezet.
Af en toe even bedruipen, verder geen omkijken naar.
Daarbij een kruimige aardappel gekookt, en sperzieboontjes.
Als bijgerecht donkerrode stoofpeertjes.
Echt een ouderwets zondagsmenu.
mohamed schreef:
Ja, dat had ik beter kunnen doen en het was ook beschimmeld. De stank kan ik me nu nog zelfs voor de geest halen. Ik bespeur een kenner in je geloof ik.![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten