Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Sophie77 » 20 mei 2011 12:03

Gelukkig dat er niks ernstigs aan de hand is, ajl!

Bij mij hielp borstvoeding geven ook niet om af te vallen; de meeste keren waren (bijna) alle kilo's er binnen de kraamtijd af, maar kwamen er na die tijd -dus tijdens de bv-periode- weer een stuk of 10 kilo's bij :( . En om die er af te krijgen :roll: ...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 mei 2011 12:43

Het schijnt idd te verschillen per persoon, of borstvoeding veel helpt. Daarom probeer ik nu nog steeds wat op te letten, dan hoeft er minder af. Maar dat is nu al een stuk beter, bij Jurian zat ik nu ongeveer op 22 kilo erbij, op dit moment zit ik op +14. Voor mijn doen dus netjes.
Ik hoef nog maar 1 dienst te werken, en een middagje roosteren. het komt wel dichtbij nu. En ik kan nu wel eindelijk zeggen dat ik eraan toe ben. Niet dat het lichamelijk niet meer lukt, maar ik wil gewoon nog zoveel, van alles opruimen, poetsen, naaien, afmaken. En als ik 3 dagen in de week werk, dan gaat het goed om mijn huishouden de overige dagen te doen, maar niet echt alle extra dingen die allemaal nog 'moeten'. Dus daarvoor is verlof toch wel lekker.
En mijn man zei gister opeens dat hij met hemelvaart en de dag erna vrij is, dus dat is alweer 1 week die ik niet helemaal alleen ben, en me niet zo snel zal vervelen. Hij is zelfs van plan de voortuin aan te gaan leggen, zodat dat ook nog afkomt, dus da's helemaal mooi :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 mei 2011 12:43

Ben voor de echo geweest en het kindje was idd aan de kleine kant. Vooral het buikje liep 2 weken achter. Ze schatte het gewicht nu op 2200 gram ongeveer, en ik moet nog 4 weken. Werd net door de dokter gebeld dat ik een week eerder terug moet voor het zw. spreekuur, en rust moet nemen. Nou, dat kan bijna, want in huis is bijna alles klaar..

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 mei 2011 14:50

@ajl: gelukkig niets ernstigs!

@jamillah: is bij jou de ha ook de vk? 2200 is wel klein ja. hoeveel groeit een kindje eigenlijk op het laatst nog? probeer lekker je rust te nemen...

hier vanmorgen een halve stad afgesjouwd voor een leuke positie-spijkerrok, maar niks kunnen vinden... balen. ik had een goede van esprit, maar ben ik in de vorige zw.schap ergens achter blijven hangen dus daar zit een grote winkelhaak in.. heb van noppies aangehad, mamma-licious, c&a, miss etam, het zit allemaal nét niet.. iemand nog goede tips?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 20 mei 2011 15:03

vpk, het is dat ik een zwschaps spijkerrokje echt miste want anders had ik er ook geen gekocht. Vind/vond ze allemaal ook net niet. Heb er uiteindelijk één van Noppies en nu zit 'ie heel lekker. Maar model vind ik verder niet heel geweldig.

Jamillah, apart zo'n kleintje als je zulke grote kinders gewend bent!

Afvallen van borstvoeding komt eigenlijk pas vanaf 6 mnd voeden.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 mei 2011 15:15

ajl: vervelend zeg! Hopelijk knap je snel op zodat je je wat fitter voelt.

Jamillah: Doe rustig aan! Is soms wel moeilijk hé, maar hoop dat de kleine lekker groeit deze laatste weken. Wel apart ja, als je grote kinders verwacht dat het nu opeens heel klein lijkt. Maar het kan nog hard groeien deze laatste weken.... :)

ik heb een spijkerrokje via mp gekocht vorige zwschap, draag het nu nog steeds met plezier. weet niet welk merk ofzo, maar als je er al zoveel aan hebt gehad zou ik mp niet aandurven :wink:

afvallen met bv is heel verschillend, ik begin na de bevalling af te vallen en na ongeveer 6 maanden sta ik juist stil. Meer moet er dan ook niet vanaf want dan zou ik moeten stoppen met de bv. en wil het nu ook weer minimaal 1 jaar volhouden als het goed gaat eigenlijk!

Weet niet meer wie de mutsy4 rider gaat bekijken morgen, maar die hebben wij ook ja. Mijn zus en schoonzus hebben hem ook (nieuw) en ik vond hem erg lekker rijden. Wilde er perse eentje die ook omgekeerd kon zitten en niet van die hele kleine banden voor heeft. Bugaboo rijdt ook erg lekker maar vind hem echt niet mooi.... en daarnaast is de mutsy net wat goedkoper!
Kan niet wachten tot ik hem echt mag gaan gebruiken! hij staat maar te staan op zolder :lol:

Vandaag nog even snel de vensterbank 1 keer gegrondverfd, we schieten aardig op, maar het rolluik komt maar niet. Had het deze week toch wel verwacht, blijkbaar hebben ze het nogal druk, jammer.
hier ook onwijs pijn in mn bekken, maar op mn werk gaat het (heel vreemd) over het algemeen onwijs goed. Vanavond weer werken, volgende week nog 2 diensten en die week erna nog 1. Ben echt aan het aftellen :mrgreen:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 mei 2011 15:32

@vpk: oei, dat wordt moeilijk dan! ik heb er wel één van de MissEtam en die vind ik heerlijk zitten! en het is ene erg leuk model, vind ik zelf!

Wat hebben jullie vk aangeraden om waar te bevallen? Mijne raadde thuis aan, maar had zelf meer een idee bij een ziekenhuisbevalling. De vk zei ook dat als je uitgaat van een zkbevalling het opeens tegen kan vallen, omdat als je belt en je schijnt al 8cm ontsluiting te hebben, je dan niet meer naar het zk gaat en als je belt en je hebt nog maar 2cm ontsluiting, kan je als je dat wil, op dat moment rustig naar het zk met de vk.
Nu had ik net mn oude oppas op visite en die werkt in de kraamsuites van een ziekenhuis, en die vertelde me dat je met 8cm gewoon rustig naar het ziekenhuis kan komen, ze komen zelfs met volledige ontsluiting. Toch nog maar eens overleggen met de vk dan! Vind het beetje vreemd dat ze dat zo vertelde als het gewoon geen probleem schijnt te zijn. Ook zei ze dat je met 2cm echt nog niet naar het ziekenhuis komt en je moet wachten tot je meer ontsluiting hebt...
Ik ga denk een keer kijken bij haar, ben toh wel benieuwd! :D En als ik kom kijken, maakt ze gelijk even een echo, yeah!! :D
Afbeelding

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 20 mei 2011 15:47

volgens mijn raden ze hier niet specifiek iets aan. is je eigen keuze, je moet doen waar je je goed bij voelt!
wij gingen met 9cm nog naar het z'huis (maar dan met loeiende sirenes, dus das iets anders dan op eigen gelegenheid :wink: )

nou het probleem is bij mij dat ik best dikke bovenbenen heb en vind ze er dan te strak omheen zitten. en die ik nu heb valt als ik sta precies op de knie, dat vind ik een mooie lengte. die ik aan heb gehad vallen allemaal een stukje boven je knie als je staat en met mijn dikke knieën vind ik dat geen gezicht met in de zomer blote benen eronder :oops:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 mei 2011 15:50

Okee! Ja, die van mij valt ook wel net boven mn knie, maar heb dan ook erg vaka een legging aan :wink:
Succes met zoeken dan!! :)
Afbeelding

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 20 mei 2011 15:52

VPK, ik heb een spijkerrokje van miss etam, maar toch nog iets ingenomen omdat het niet zat. Hoe dikker ik wordt, hoe beter het zit. Ik vond het verder ook tegenvallen. Bij mij valt hij wel korter, ik heb er daarom ook altijd een legging onder.
Ik heb ook een miskoop opgedaan via Marktplaats, dus zou dat zeker niet doen.
Dippie, ik heb aangegeven thuis te willen bevallen. Dit vond ze prima, maar ze nemen geen enkel risico. Dus als ze het niet zien zitten, ga ik alsnog naar het ziekenhuis. Ze heeft geen advies gegeven, ze vond dat ieder moet kiezen wat zij prettig vindt. We zullen het zien...
Ik heb de baby gelukkig sinds dinsdag elke dag gevoeld (wat de vk had gezegd) Ik neem er nu de tijd voor, het werkt dus wel! :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 mei 2011 17:11

Mijn vlk laat de keuze ook bij de vrouw liggen, ze geven wel voorlichting over de voor- en nadelen. Ik ga absoluut in het ziekenhuis bevallen. Ik peins er niet over om het thuis te proberen. Bij mij hebben beide bevallingen halverwege een medische indicatie gekregen wegens het ontbreken van persweeën en bij de tweede zette de ontsluitingsweeën onvoldoende door.

Vervelend Jamilliah! Hoeveel weken moet je nog?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 20 mei 2011 17:20

Fijn, ajl dat er niks ernstigs is! Wel vervelend dat je nog buikpijnklachten houdt... Kijk maar goed uit! Vindt de vk het geen reden om extra in de gaten te houden?

@jamillah, oei, dat is inderdaad wel klein! Gaan ze je nu echt streng in de gaten houden? Ik zou echt maar rustig aan doen...
Floris was met 32 weken al 2500 gram. :-oo

@dippie apart dat je vk je daar in adviseert! Doe gewoon wat je zelf prettig vindt... En: wat je nu opgeeft, daar kan je tijdens de bevalling nog volledig van afwijken... Laat je gewoon goed adviseren over voor/nadelen en neem over een poosje een kijkje bij een ziekenhuis of ziekenhuizen bij je in de buurt.
Ik wilde in het ziekenhuis bevallen, maar 't ziekenhuis van m'n voorkeur is het niet geworden omdat daar niet snel genoeg plek was toen ik medisch werd. Achteraf gezien ben ik daar heel blij mee, en, als er ooit een volgende zou komen, zou ik absoluut weer naar 't zelfde ziekenhuis gaan als nu. Ik vond de zorg echt een dikke 10!

ik geef overigens echt geen borstvoeding voor het afvallen hoor. Puur omdat ik borstvoeding (als de situatie het toestaat) het beste vindt voor een kind. Ga ook zeker niet door tegen heug en meug, maar hoop wel dat het goed gaat lopen allemaal! En afvallen lukt vast hopelijk ook wel op een andere manier (ik hou het bij Weight Watchers :))

Spannend hoor dat het nu ook al weer op gaat schieten voor zoveel meiden! Succes met alle laatste loodjes!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 mei 2011 17:25

Volgens mij krijgen de vlk meer geld voor thuisbevallingen ( maar dat weet ik niet zeker). Een van onze vlk ( wij hebben er 4) drukt de thuisbevallingen er ook meer door. De andere laten het meer bij de eigen keus.

@ Jannoek Fijn dat alles goed gaat. Ik ben beide keren na mn bevallingen ook weer afgevallen met de WW. Ze hebben zelfs een bv programma ( mocht je heel lang bv geven en toch af willen vallen)

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 20 mei 2011 17:32

@ dippie; apart hoor dat de verloskundige dat aanraadde. Bij ons vroeg ze het vorige week ook en ik gaf aan dat ik het ziekenhuis wilde. Prima, als ik me daar goed bij voelde! Volgens mij is het ook zo ja dat de verloskundigen meer geld krijgen als het een thuisbevalling wordt.

Hier ook een simpel spijkerrokje van de Miss Etam.
@VPK; ook al bij prenantal wezen kijken voor spijkerrokje? Of vallen die ook iets te kort. Zag ze gisteren daar wel hangen maar verder niet naar gekeken hoelang ofzo.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 mei 2011 18:25

Ik heb een spijkerrokje van Prenatal gekocht, die ontzettend lekker zit, maar die is wel aardig kort.
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in Italie een spijkerrokje gekocht van Benneton, ik weet niet eens of Benneton in Nederland wel een positielijn heeft, maar daar dus wel. En die komt tot op mijn knie. Nu vind ik hem eigenlijk een beetje ouderwets, toen was dat nog wat meer in ;) Nadeel daaraan vind ik dat de buikband niet zo hoog is, dus hij zakt een beetje onder mijn buik, wat nu niet meer lekker zit.

Jamillah, wat een ukkie zeg! Want je bent volgens mij een week verder als ik ofzo? 36 weken? Dan mag het kindje dus over een week normaal gesproken al komen, maar dan zou het echt klein zijn. wel leuk, dat mini, denk ik :D Hopelijk groeit hij/zij nog lekker even door!

Dippie, hier vraagt de vk gewoon aan mijzelf en mijn man wat wij willen qua bevalling. Bij Jurian was ik al overtuigd van het thuis willen bevallen. Ik ben niet ziek, heb weinig te zoeken in het ziekenhuis, en mijn eigen omgeving leek me het prettigst. Omdat hij uiteindelijk wel in het zkh is geboren ben ik er wel een beetje van teruggekomen dat ik zkh niks zou vinden, want het was prima. Maar toch ga ik weer voor lekker thuis. gewoon mijn ding kunnen doen thuis, niet aan infusen enzo liggen of CTG, erop vertrouwen dat mijn lichaam echt wel doet wat nodig is. En zo niet, dan is alsnog ziekenhuis ook geen ramp, omdat ik nu wel weet dat het ook best is. Maar als de verhalen hoor van mijn vriendin en moeder die thuis zijn bevallen, dan denk ik dat ik toch wel een sterke voorkeur daarvoor heb :D

Sowieso zijn mijn verloskundigen erg gericht op wat ik fijn vind. Dat was bij Jurian al zo, en nu weer. Ze vinden niks raar, overdreven, stom ofzo. Alles is bespreekbaar. Nu zitten er ook wel 2 bij die echt rotten in het vak zijn en volgens mij echt alles al meegemaakt hebben, en dat vind ik wel prettig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”