Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lenny
Luitenant
Luitenant

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Lenny » 10 mar 2011 13:31

@ Liefie: ik moet altijd zo lachen om jouw verhalen, volgens mij ben je echt een lekker bezig bijtje! :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mar 2011 15:42

Lenny schreef:@ Liefie: ik moet altijd zo lachen om jouw verhalen, volgens mij ben je echt een lekker bezig bijtje! :D

Ik kan ook dagen lang niks doen hoor :lol:
Maar nu gewoon zin om van alles te doen al zit ik dan geregeld even achter de pc of even lekker te lezen hoor.

Als mijn zwager vanavond komt zal ik een voor en na foto plaatsen ben zo benieuwd hoe netjes het wordt! (krijg net een mailtje van mijn man dat hij pas volgende week komt :( :wink: )

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 10 mar 2011 17:10

liefie schreef:@Stip ja het aftellen is begonnen hoor kan niet wachten tot de kleine er is :D jij lekker aan het genieten? Gaat het goed met jullie dochtertje?

Het gaat goed hier, het wordt steeds leuker. Ze rolt nu om, brabbelt al hele verhalen. Echt een gezellige meid!

Ik had me eigenlijk niet zo erg voorbereid op de bevalling. Bij de eerste weet je toch niet wat je te wachten staat. Achter af maar goed ook, want het liep compleet anders dan verwacht.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 mar 2011 17:14

Jammer liefie.. begrijp dat je je er op verheugd had!

Poe, ik heb het wel gehad met vandaag. Beetje te veel gedaan misschien.
Kwam er achter dat het wel slim was om raamfolie op een raam te plakken,
gezien ik in die kamer wil bevallen, maar geen extra toeschouwers wil hebben.
Arme krantenjongen anders. :clown:

Moet nog een kraambed regelen... Mag niet in mn eigen bed bevallen,
want op die verdieping is geen stromend water. :/

Zo heb ik nog een aantal dingen op een lijstje staan.
Maar goed, ik heb de tijd waarschijnlijk ook nog.
Ben pas over precies een maand uitgerekend. :)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 10 mar 2011 20:07

grappig missf, dat je je voor zou kunnen stellen om zolang in bad te liggen. ik vond het juist helemaal niks! heb er misschien een kwartiertje in gezeten maar kon niet echt een lekkere houding vinden daar.. ben er snel weer uit gegaan..

ik heb ook aangegeven dat ik wel een verticale bevalling zou willen proberen. had vorige x mijn stuitje gekneusd en had het gevoel dat dat door het harde persen kwam. ben benieuwd, kan het me alleen nog niet echt heel goed voorstellen..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 mar 2011 11:14

Gisterenavond lag ik in bed en ineens voelde ik een ritmisch getik in mijn buik een min of 10 lang volgens mij had Las de hik :lol:

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 11 mar 2011 11:56

Grappig dat de houding tijdens je bevalling voor iedereen weer anders ervaren wordt. Ik heb een aantal houdingen moeten doen, omdat Joëlle bleef steken (was een halve sterrenkijker, weet niet of daar ook een naam voor is :D ). Maar ook de baarkruk (en dus de zwaartekracht) hielp niet, hoor. Heb het ook nog op z'n Afrikaans moeten doen (met je voeten plat op de grond en dan in hurkhouding gaan zitten. Nou ja, uiteindelijk is ze gewoon op bed geboren... En dat vond ik toch het fijnst.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 11 mar 2011 12:58

Ik ben alle keren op bed bevallen. Wél ging ik altijd zo lang mogelijk in bad, maar moest eruit als de vliezen braken. Dat breken gebeurde 1x spontaan, de andere keren hielp de verloskundige of gynaecoloog een handje. Meestal werd het kind/de kinderen daarna snel geboren. Ik kon me in bad veel beter ontspannen en de weeën opvangen.

Alleen de laatste keer heb ik niet in bad gelegen; toen ging het zo snel dat er niet eens tijd was om het bad vol te laten lopen. Zittend opvangen ging gelukkig ook heel goed en ik vond het ook fijn om dat beneden te doen i.v.m. de andere kinderen die al dan niet slapend boven op bed lagen :wink:.

Bij dochterlief van 3 wilde het niet direct doorzetten nadat de vliezen gebroken waren; de verloskundige adviseerde toen om (staand) te douchen, omdat er nog een 'randje' zat. Dat douchen vond ik echt vreselijk; staand weeën opvangen lukt me echt niet. Ook ging ik zweten, werd duizelig etc. Gelukkig had ik de laatste keer geen last van zulke 'randjes', dus hoefde ik ook niet te gaan staan.

En over bekkenproblemen tijdens de bevalling: hoewel ik vooral tijdens de zwangerschap van de tweeling ernstige bekkeninstabiliteit had (de laatste weken kon ik niet meer lopen en lag helemaal op bed), ben ik de bevalling redelijk doorgekomen. Wel moest ik soms tegen de verpleegkundigen zeggen wat ze wel en wat ze niet moesten doen om me te helpen, maar echt heel veel pijn heb ik niet gehad. Erna was het erger eigenlijk :mrgreen: ...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 mar 2011 13:05

Als ik al die bevallingsverhalen lees wil ik accuut geen kinderen.... maar tsja dat is opzich ook wel een egoistische gedachte van me :oops:

Hier merk ik dat enorm last krijg van m'n darmen, geen idee of dit komt door de zwangerschap (nu zit ik zeker twee op een dag op toilet voor grote boodschap). :oops:

Wat ik ook steeds zo leuk vindt zijn de reactie's van mensen in onze omgeving. Vandaag een goede kennis over de vloer gehad waar we het ook aan verteld hebben en die vondt het echt super leuk.

k Moet nog steeds aan het idee wennen dat er een kleintje in m'n buik rond zwemt. :oops: :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 mar 2011 14:05

@Evelien Je darmen kunnen flink van slag zijn door de zwangerschap ik heb er nu af en toe ook last van.
Daardoor zet je buik nu ook op want je kindje zit nog achter je schaambot.

Bevalling verhalen lees ik juist graag :oops: Zie er ook echt niet tegenop want heb er toch geen controle over we zien wel hoe het loopt als alles achter de rug is horen jullie mijn ervaring :lol:

Ze belden net dat 29 maart het kamertje,kinderwagen,maxicosi en box bezorgt worden :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 mar 2011 13:01

Fijn dat alles toch al zo snel komt liefie! :)

Ik zie wel tegen de bevalling op, maar probeer het ook maar over me heen te laten komen, inderdaad, omdat je toch niet weet hoe het gaat lopen... Nog een paar weken afwachten ;-)

Nesteldrang begint hier volgens mij echt toe te slaan, stond vanmorgen vroeg al alle ramen te zemen :mrgreen: Nu is alles weer op orde en kan ik gaan genieten van 't weekend :-oo

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 mar 2011 13:29

hier ook, maar of het nesteldrang is weet ik niet. Maar heb ook alle ramen buiten gelapt (was hard nodig want had drie keer schoon water nodig). De was is gevouwen en gestreken, opgeruimd en manlief is buiten bezig met tegelen daar is het ook heerlijk weer voor.

Hier had ik vannacht enorm last van buikpijn (pijn zoals je hebt bij een blaasontsteking, maar de pijn is nu afgezakt dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen).

Wij hopen volgende week een midweekje weg te gaan heb er helemaal zin in even een andere omgeving (lekker zwemmen, luieren, shoppen en wandelen).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 mar 2011 14:02

lekker zeg, een midweekje weg evelien!

hier gaat het met de pijn beter volgens mij. Gister heb ik lekker een uur gesport, klein poosje gewinkeld, en het ging nog best aardig met de pijn 's avonds. Vanmorgen op de fiets naar de dierentuin, daar anderhalf uur rondgelopen, teruggefietst, en boven alles gepoetst, en nu pas voel ik het weer als ik opsta en zit. Maar het is best te doen. Dus sowieso helpt het wel om wat minder te doen op een dag. Ze vroegen of ik morgen weer extra wil werken en over 2 weken een keer een avonddienst i.p.v. een vroege, maar morgen ga ik sowieso niet, ik heb nu net lekker 4 dagen vrij, en die late dienst heb ik gezegd dat ik sowieso niet weet of ik dan nog late diensten trek, dus als ik dan 'ja' zeg en ik moet me ziekmelden, da's helemaal vervelend voor hen. Maargoed, als het niet op te lossen is ga ik gewoon wel, en zien we 't wel.

Ik heb gisteren maar even bij mijn vriendin geinformeerd. Die heeft een zoon die in juli 2 wordt. Want ik heb geen flauw idee wat je een baby eigenlijk aantrekt in de zomer. Ik had een winterkindje, en dan lijkt het me logisch dat hij dikke kleding aan moet, 2 dekentjes, kruiken. Maar een zomerkindje, geen idee :D Zij had wel een heel dun jasje en ook wat shirtjes met lange mouwen, maar gewoon 1 dekentje, en kruiken waren niet nodig. Dat zal wel per kindje verschillen, maar als het echt zo warm is, is dat vast niet nodig.
We waren even bij mijn pas bevallen vriendin langsgeweest, en wat een droppie is dat knulletje zeg! Hij is al bijna 4 weken en weegt nu evenveel als Jurian bij zijn geboorte :D Zo'n lekker ukkie. En wat een zin heb ik dan in ons kindje! Pff, ik kan amper wachten als ik dat lieve kleine ventje in mijn armen heb. Al vond ik het wel eng :oops: 't is allemaal zo klein :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 12 mar 2011 16:36

MissF. Zeg je nu niet iets te veel in je post?? :D

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 12 mar 2011 16:42

hangt er vanaf hoe je het leest, ze kan ook het zoontje van haar vriendin bedoelen en dan ondertussen nadenken over hoe het is om haar eigen kindje vast te hebben :mrgreen:

Terug naar “Archief”