Zwanger deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Re: Zwanger deel 8

Berichtdoor Sterretje » 21 aug 2010 16:21

Heerlijk om kleding te shoppen voor een meisje.. Kan ik helemaal van genieten;-) Heb het merk Emma ontdekt.. helemaal super.. dus TIP!!

voor jongens is het inderdaad veel moeilijker. Als ik een keer een kraamcadeau of zo moet kopen moet ik veel langer zoeken!

@PPM; prachtkindje hoor, lief koppie. (Jammer dat je al wegging.. maar jah.. werk he;-))
Time flies when you have none!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 21 aug 2010 16:38

Ik ga helemaal mee... :-$ off topique-smile Waar kun je het merk Emma krijgen Ster?
Heb er nooit van gehoord..wel ondergoed van Emma, maar geen kleding.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 aug 2010 16:49

Galateia schreef:Aangezien zij al zo lang als we op een wachtlijst stonden steeds aan me vroeg, of ik liever een jongen of een meisje wilde, viel die vraag wel degelijk helemaal verkeerd bij mij, hoor!

Er wordt aan ons ook wel gevraagd: de volgende keer zeker een meisje! Alsof we, alleen maar omdat we adopteren, opeens niet meer geloven dat de Heere al precies weet wie Hij aan ons wil geven....en alleen ons eigen ding willen doen. Wij staan dus ook deze keer weer voor alles open ;)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 aug 2010 21:12

Dat lijkt me bij adoptie geweldig moeilijk als je van te voren aan moet geven wat je zou willen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 aug 2010 21:15

Ja, er zijn veel keuzes die je moet maken. Maximale leeftijd van het kindje, sommige mensen willen een geslacht kiezen (maar daar willen veel bemiddelende instanties gelukkig vaak niet meer aan meewerken), de gezondheid van het kindje. Dat is erg raar. Bij een zwangerschap heb je namelijk helemaal niks te kiezen...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 aug 2010 21:30

Iets anders. @TJ: krimpt je buik al? Was laatst weer bij zuslief en we hebben de buik bestudeerd. Ze wordt gelukkig vrij snel weer normaal, ziet er al best goed uit. Helpt het nou echt om hele strakke kleren rondom je buik te dragen, zodat alles zo snel mogelijk weer in proportie is?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 aug 2010 22:20

Galateia schreef: Ze wordt gelukkig vrij snel weer normaal, ziet er al best goed uit. Helpt het nou echt om hele strakke kleren rondom je buik te dragen, zodat alles zo snel mogelijk weer in proportie is?

ligt eraan, strakke kleren werkt niet, buikspieroefeningen wel, maar dat mag pas na 6 weken. ook is het nog afhankelijk of je staie hebt ja of nee, zo nee dan kan je helemaal weer 'gewoon' worden, met straie is je huid gescheurd en dat rekt dus niet meer terug, houd je een wat losser velletje over.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 aug 2010 07:49

ik mocht nu al weer buikspieroefeningen doen! ze zei dat je alleen uit moet kijken als je een keizersnee hebt gehad, dan mag het eerst niet! de buik wordt al snel weer platter.. en ik denk zelf dat het wel helpt als je de eerste tijd echt strakke kleding aan doet!

jaantje74
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jaantje74 » 22 aug 2010 08:56

Bij mij hielp het geven van borstvoeding ook erg goed om snel die buik eraf te krijgen. ( en het overige vet..)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 22 aug 2010 09:28

LauraC schreef:
Galateia schreef:Aangezien zij al zo lang als we op een wachtlijst stonden steeds aan me vroeg, of ik liever een jongen of een meisje wilde, viel die vraag wel degelijk helemaal verkeerd bij mij, hoor!

Er wordt aan ons ook wel gevraagd: de volgende keer zeker een meisje! Alsof we, alleen maar omdat we adopteren, opeens niet meer geloven dat de Heere al precies weet wie Hij aan ons wil geven....en alleen ons eigen ding willen doen. Wij staan dus ook deze keer weer voor alles open ;)

Heb ik iets gemist? Gaan jullie een kindje adopteren?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 aug 2010 09:48

LauraC heeft al een kindje geadopteerd, zie het adoptie-topic.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 aug 2010 09:52

trijntjejohanna schreef:ik mocht nu al weer buikspieroefeningen doen! ze zei dat je alleen uit moet kijken als je een keizersnee hebt gehad, dan mag het eerst niet! de buik wordt al snel weer platter.. en ik denk zelf dat het wel helpt als je de eerste tijd echt strakke kleding aan doet!

Doen ze in andere culturen, voor zover ik weet. Dan binden ze de buik helemaal strak in en dan is het vrij snel weer normaal, beweert men. Maar vroeg me af, of dat door de ex-zwangeren hier ook zo ervaren wordt...

Meningen zijn dus verdeeld :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 aug 2010 09:55

ik was het wel van plan.. maar het is me nu veel te warm :lol:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 22 aug 2010 13:25

Galateia schreef:
trijntjejohanna schreef:ik mocht nu al weer buikspieroefeningen doen! ze zei dat je alleen uit moet kijken als je een keizersnee hebt gehad, dan mag het eerst niet! de buik wordt al snel weer platter.. en ik denk zelf dat het wel helpt als je de eerste tijd echt strakke kleding aan doet!

Doen ze in andere culturen, voor zover ik weet. Dan binden ze de buik helemaal strak in en dan is het vrij snel weer normaal, beweert men. Maar vroeg me af, of dat door de ex-zwangeren hier ook zo ervaren wordt...

Meningen zijn dus verdeeld :mrgreen:

Ik had begrepen dat ze in andere culturen de buik strak afbinden, zodat alle bloedstolsels die nog in de baarmoeder zijn achtergebleven er snel uit te laten "stromen". Dat de buik daardoor platter wordt is een prettige bijkomstigheid..... Hier ook pas buikspieroefeningen na 6 weken, bekkenbodemspieren werden iets belangrijker geacht en dit mocht ook na 4 weken.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 aug 2010 15:38

ik heb van horen zeggen dat het sluitlaken toch weer terugkomt... iemand nog ervaring mee of pas ervaring mee gehad?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”