Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 mar 2011 21:34

dus een hele dag je aanrecht niet gebruiken... pfffff..... kan em echt niet missen!! of ma gje er wel gewoon op werken nu??

Hier wekelijks. Ga het ook echt niet minder vaak doen! bed moet gewoon fris zijn om lekker te kunnen slapen. Julia doe ik om de twee weken, maar ze krijgt wel wekelijks een schone slaapzak. Marijn gaat om de twee drie weken, hij slaapt er erg weinig. :oops:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 mar 2011 22:02

Elke zaterdag gaan er schone lakens enz op het bed vind het zelf wel zo fris en het slaapt zo lekker (in een paar min is het eraf en ook weer opgemaakt)
dekbedovertrekken worden hier niet gestreken is ook niet nodig als je ze goed uitklopt na het wassen en strak op hangt.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 mar 2011 22:09

@ppm: ik kan dat aanrecht wel gebruiken hoor! Moest alleen 3 avonden lang na het afwassen het hele aanrecht leeghalen, inwrijven met olie, uurtje in laten trekken en alles er weer op ;)
@liefie: ik vind niets lekkerders dan gestreken dekbedden en kussenslopen (al is het alleen maar voor het gezicht). Ik zei eens tegen mijn man dat ik het heerlijk vindt om met net geschoren benen in een fris gestreken bed te stappen. Hij verklaarde me voor gek :mrgreen: MAAR nou las ik een week ofzo terug in een tijdschrift dat een van de favoriete dingen van de geinterviewde precies hetzelfde was :lol: =D> Uitgeknipt en naar Afghanistan gestuurd natuurlijk!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 12 mar 2011 22:17

LauraC schreef:@ppm: ik kan dat aanrecht wel gebruiken hoor! Moest alleen 3 avonden lang na het afwassen het hele aanrecht leeghalen, inwrijven met olie, uurtje in laten trekken en alles er weer op ;)
@liefie: ik vind niets lekkerders dan gestreken dekbedden en kussenslopen (al is het alleen maar voor het gezicht). Ik zei eens tegen mijn man dat ik het heerlijk vindt om met net geschoren benen in een fris gestreken bed te stappen. Hij verklaarde me voor gek :mrgreen: MAAR nou las ik een week ofzo terug in een tijdschrift dat een van de favoriete dingen van de geinterviewde precies hetzelfde was :lol: =D> Uitgeknipt en naar Afghanistan gestuurd natuurlijk!

Ha ha ha, prachtig.

Hier ook de bedden eens per 14 dgn. Zit niet vast aan een vaste dag.
Vind het een hele klus.
Ons bed is makkelijk, nou ja, dekbed is bij 2.20. Een gedoe om hem in het dekbedovertrek te krijgen.
Drie van de vier kinderen hebben een hoogslaper dus gaat niet zo makkelijk. Nauwelijks een randje om het dekbed in de stoppen, en matras omhoog doen als je er op zit gaat ook niet. Lukt niet vanaf de grond, ik ben een ukkie. Eigenlijk helpen ze altijd ff mee. Dan is het wel zo gedaan.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 mar 2011 22:22

@Laura dat komt heel erg bekend voor haha.

Mijn man helpt altijd met het bed verschonen dekbed is 2.40/2.20 kan ik echt niet alleen. Hij doet het ook geregeld alleen als ik aan het werk ben op zaterdag en dan is het echt super netjes gedaan :D
Moet ook eerlijk bekennen dat mijn man veel beter is in was opvouwen dan ik :oops: :D

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 13 mar 2011 08:23

Hier worden de bedden ook allemaal minimaal 1x per week verschoond. Vind het anders toch vies, je ligt er me nog al een tijd niet in... als het een keer door omstandigheden wat langer blijft zitten vind ik het echt niet prettig.. voelt gewoon niet fris! Voor kinderen vind ik het zeker 1x per week nodig, soms nog vaker, die hebben vaak een snotneusje enzo.. En wat is het nou voor werk? Met 5 minuten per bed ben je er toch echt wel doorheen... hebben ook het grootste formaat, maar na wat oefenwerk lukt dat prima alleen! En ophangen van de was is ook het werk niet met dekbedden, gaat juist lekker snel, de mand is zo leeg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 mar 2011 08:46

Hier worden ook alle bedden wekelijks verschoond, doe het meestal op woensdag. Alhoewel wij ons elke dag douchen, vind ik het toch wel frisser.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 13 mar 2011 12:37

blompje schreef:Voor kinderen vind ik het zeker 1x per week nodig, soms nog vaker, die hebben vaak een snotneusje enzo..

ik leg er bij Hannah nog steeds een handdoek over aan het hoofdeind. idd voor een snotneusje, en ze slaapt vaak met haar mondje open, dus lekker kwijl :? dan zou ik het wel elke dag kunnen verschonen. een handdoek leg je er toch makkelijker even snel omheen.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 mar 2011 12:39

Dat deed ik bij zoonlief ook altijd. Ik pakte meestal een gestreken kussensloop en die bleef bij hem ook liggen. Bij onze dochter is dat alleen niet mogelijk. Zij maakt een complete ravage van haar bed en trekt alles los. Als het vies is, verschoon ik gewoon haar onderlaken.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 mar 2011 16:17

Hier ook de bedden 1x per week. Wij hebben een dekbed van 240x220 maar die doe ik er zelf omheen. Als m'n man mee gaat prutsen dan erger ik mij er altijd aan :P 2 knijpers aan elke punt en uitschudden maar! Binnen 5 minuten klaar.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 13 mar 2011 21:50

he dat is handig van die knijpers. nooit aan gedacht. hier is het ook altijd een geharrewar. manlief staat altijd te prutsen en ik wel het echt strak hebben. geen overtrek boven aan waar geen dekbed zit. daar heb ik echt een gruwelijke hekel aan. nog liever dat het aan de onder kant niet strak zit dan dat je met zo'n lapje boven aan zit :x
Afbeelding

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 14 mar 2011 07:39

De tip van die knijpers ga ik ook eens proberen! Hier doen we het 4-seizoenen dekbed van ons altijd samen, maar manlief kijkt niet zo precies als ik :mrgreen:. In de zomer lukt het trouwens prima alleen.

Ons bed verschoon ik elke week, dat van de kinderen zo ongeveer elke 1,5 - 2 weken in de winter. In de zomer verschoon ik hun bedden na een dag of 8. Het beddengoed van de jongste (die in het ledikantje slaapt) gaat minimaal 2x per week in de was. 'k Zal eens kijken of ik het met een sloop ook kan terugbrengen naar een keertje minder per week! Omdat ze op haar buik slaapt, lijkt een badhanddoek me wat minder fijn. Dan krijgt ze allemaal van die 'kreukels' op d'r koppie :mrgreen: .

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 14 mar 2011 10:52

Ik heb het jaren terug ook met knijpers gedaan, maar doe het nu niet meer.
De onze is 2.20 breed, dus pak het een halve meter vanaf de hoek. Als mijn man helpt wordt het juist niet netjes. Die vind alles best 'ff schudden en klaar is Kees' Aan de ene kant een prop, en aan de andere kant niks. Dus ik doe het altijd alleen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 mar 2011 11:00

Zo worden de huishoudelijke taken natuurlijk nooit eerlijk verdeeld :wink: Als wij ( lees:vrouwen) alles overnemen, omdat zij ( lees:mannen) het niet goed doen. Ik maakte mij er eerder ook enorm druk om met als gevolg dat ik zo'n beetje alles deed. Nu ben ik gewoon blij als hij het bed opmaakt ook al is het niet helemaal naar mijn zin en het fijne is dat je je steeds minder ergert.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 mar 2011 11:26

Mijn man is juist heel precies in het huishouden! Dekbed moet helemaal netjes zitten aan de bovenkant omdat hij geen flappen wil :lol: En het moet netjes ingestopt zijn aan de onderkant anders vind hij het vervelend zitten. Bemoei me er niet mee en laat hem alles zelf doen :D

Terug naar “Archief”