Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor ineke-kitty » 08 jul 2014 17:54

rotterdam

Lees nu eens de ervaringen die Boaz heeft meegemaakt ter plekke.
De media is alles behalve objectief t.a.v. Israel.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 08 jul 2014 17:59

ineke-kitty schreef:rotterdam

En jij vindt het "normaal" dat er DRIE joodse tieners zijn ontvoerd en vermoord door de Palestijnse Hamas?
Terecht dat Israel dat niet pikt.

Dus kom niet aan met deze vergelijking, als zou Israel de "boosdoener" zijn.

Ja en daarom moeten er maar onschuldigen het slachtoffer worden volgens jou?
Het doelt heiligt de middelen? :roll:

Ja laten we iedereen die tegen Israël is platgooien.

Drie-kwart van de Palestijnen heeft ook geen zin in die oorlog en wilt vrede, maar dat zal jij waarschijnlijk ontkennen?

Ik zag op TV een keer dat vlakbij de grens van beide landen er een bakkerij was waar een Jood samenwerkt met een Palestijn, ze leven mooi in vrede met elkaar.
Maar beiden ervaren ook veel druk door hun landgenoten.

Schijnbaar zie jij zulk nieuws niet of sluit je je ervoor af.

Het nieuws is toch allemaal geselecteerd nieuws, je krijgt nog niet de helft te horen hoe het echt eraan toegaat.

Rusland maken ze ook zwart met Putin erbij.
Schande man, waardeloze westerlingen die alles denken te weten :-& :-&

Faramir

Berichtdoor Faramir » 08 jul 2014 18:00

Boaz schreef:Ik merkte vaak dat veel wat er gebeurde, het nieuws niet haalde.

Dat is vaak zo. Er kan maar een heel klein deel van het nieuws in de wereld aan de man gebracht worden via TV en krant. Er gebeurd elke dag zoveel nieuws dat het simpelweg niet allemaal te verslaan is op een TV zender of in de dagelijkse editie van een krant.
Op dit moment zijn de beschietingen vanuit Gaza zò ernstig, dat kinderen worden geëvacueerd uit het zuiden van Israel.
Het gebeurt dat er máándenlang dagelijks beschietingen waren, die niet in het nieuws waren, maar zodra Israel met een tegenreactie kwam, dat wel in de kranten stond.

Het nieuws over de ontvoerde joodse tieners was anders groot wereldnieuws, nog voordat hun lichamen gevonden waren. Nieuws haalt veelal het nieuws wanneer het afwijkt van het dagelijkse. Gaat Israël het komende jaar dagelijks door met beschietingen en bombardementen dan zullen we daar over een maandje helemaal niets of bijzonder weinig van meekrijgen.
De media geven veel zaken erg eenzijdig weer, dat is iets wat ik bijna doorlopend ondervond.

Dat klopt. Er is maar weinig media wat neutraal is in bepaalde zaken. Het ene schiet door naar links het andere naar rechts.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 08 jul 2014 18:04

Boaz schreef:
Hoewel, ik heb middenin Samaria gewoond (in een arabisch dorpje) en weet uit ervaring hoe groot de blinde haat daar is...

Als je daar gewoond hebt hoef ik je toch niet uit te leggen waar deze haat vandaan komt.

Er is overigens in Israël ook een enorme haat tegen de Palestijnen, ook tegen de Palestijnse christenen.

Aan het woord is ds. Alex Awad, voorganger van een baptistengemeente in Oost-Jeruzalem en betrokken bij het evangelicale Bethlehem Bible College ; ds. Awad heeft in de praktijk meer last van wat Israël doet, zegt hij zelf. „Elke dag zijn er weer de checkpoints. Soms gaat het passeren heel snel, maar andere keren is de rij heel lang en moet alles en iedereen besnuffeld worden.”

Palestijnse christenen voelen zich niet anders dan andere Palestijnen, benadrukt de voorganger. „Israël zegt echt niet: O, dit is een christelijk huis, dat vernietigen we niet. Bezetting is voor christenen evenmin makkelijk, het is onderdrukkend en repressief. Voor mij maakt het dan niet uit wélk land zich daar schuldig aan maakt.”

Je moet, ook als Europeaan de grens Israël - Gaza eens oversteken.
Ik ben in m'n hele leven, nooit en nergens zo arrogant, onbeschoft en neerbuigend behandeld als toen door de Israëlische beambten.
Rij eens door de Westbank, de zoveelste nieuw gebouwde nederzetting - Palestijnen moeten een half uur omrijden, ze mogen er niet doorheen.
Geïrrigeerde golfbanen en zwembaden en 5 km verder in het Palestijnse dorpje staat de put droog.
Wonen achter een muur en prikkeldraad.
En je dan verwonderd afvragen "waar komt toch die haat vandaan?"
Laatst gewijzigd door rotterdam op 08 jul 2014 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 jul 2014 18:04

anoniem: "drie-kwart van de Palestijnen heeft ook geen zin in die oorlog en wil vrede"

Ja hoor, net als "drie-kwart" van de Moslims ook "vrede" wil zeker.
Ach, de tijd zal het leren, welke "groepering" erop uit is Israel te vernietigen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 08 jul 2014 18:07

ineke-kitty schreef:rotterdam

Lees nu eens de ervaringen die Boaz heeft meegemaakt ter plekke.
De media is alles behalve objectief t.a.v. Israel.

Uiteraard lees ik wat Boaz schrijft, zelf ben ik tientallen keren in de regio geweest dus Boaz en ik vullen elkaar mooi aan.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 08 jul 2014 18:09

ineke-kitty schreef:Ach, de tijd zal het leren, welke "groepering" erop uit is Israel te vernietigen.

U bent in ieder geval "goed bezig" de dialoog te vernietigen.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 08 jul 2014 18:11

Faramir schreef:Dat is vaak zo. Er kan maar een heel klein deel van het nieuws in de wereld aan de man gebracht worden via TV en krant. Er gebeurd elke dag zoveel nieuws dat het simpelweg niet allemaal te verslaan is op een TV zender of in de dagelijkse editie van een krant.

Nederland is gehersenspoeld man.
Valt het je niet op dat kranten positief schrijven over de roversbende in Den Haag en Brussel (EU).
Man we worden financieel uitgekleed en we worden afgeluisterd waar je bij staat.
Oh wat leven we in een geweldig land!
Iedereen moet inleveren behalve bij de idioten waar vriendjespolitiek heerst.
Net als Tapsterk (plasterk) die iedereen afluisterde en waarvan hij zei dat de VS dat deed.
Keihard gelogen.
Opastelten (opstelten) die de boel bij elkaar gelogen heeft dat de bonnetjes over de deal met Cees H. niet gevonden konden worden?

Dat zie je niet in het nieuws, ook niet dat ambtenaren van de EU geen belasting betalen, en binnen 5 jaar pensioen hebben opgebouwd wat wij in ons hele leven doen..
man ik kan nog uren doorgaan..
Wat hebben we toch een mooi en sterk land, aldus Job Cohen die met z'n bejaarde leeftijd al meer 5 banen gehad heeft sinds hij uit de tweede kamer is... :schaterlach:
Ik dacht dat zo'n gozer op die leeftijd moeilijk aan een baan kwam?

enz enz enz :schaterlach:

Oh en ik heb de roversbende in Den Haag hierover gemaild..
Meerdere keren, maar geen reactie ontvangen terwijl ze binnen 24u reageren.. :mrgreen:

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 jul 2014 18:56

rotterdam: "u bent in ieder geval "goed bezig" de dialoog te vernietigen"

Tuurlijk. Laat maar weer zitten.
Alweer genoeg "dialoog" meegemaakt vandaag. :-oo

Faramir

Berichtdoor Faramir » 08 jul 2014 19:05

Anoniem_89 schreef:Nederland is gehersenspoeld man.

Als je je nieuwsgaring enkel zoekt bij de publieke omroep dan zal dat zomaar kunnen.
Zlef kijk ik vaak op sites als Elsevier.nl
In combinatie met de traditionele kranten krijg je dan al een wat evenwichtiger beeld.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 08 jul 2014 19:06

ineke-kitty schreef:Alweer genoeg "dialoog" meegemaakt vandaag. :-oo

En dat ligt niet geheel aan jezelf. Bijvoorbeeld meerdere reacties waaruit men kan afleiden dat jij alle moslims bloeddorstige monsters vind die uit zijn op de complete uitroeiing van de joden.

Overigens is nu op het NOS journaal de berichtgeving. Gaat over bewoners van Israël die moesten schuilen en de raketaanvallen van Hamas.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 jul 2014 19:14

faramir

Correctie: de Islam is uit op de uitroeiing van het joodse volk.
Hamas IS de Islam als je dat nog niet wist.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 08 jul 2014 19:17

Ja, en alle 1,x miljard moslims scheer jij gewoon over 1 kam. Daar lok je reacties mee uit. En als die reacties dan komen kruip je in de slachtofferrol.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 jul 2014 19:29

faramir: "...... kruip je in de slachtofferrol"

Niet ik ben het slachtoffer, maar Israel is het slachtoffer van de haat van Hamas, en daarmee van de Islam.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 08 jul 2014 19:30

ineke-kitty schreef:Ja hoor, net als "drie-kwart" van de Moslims ook "vrede" wil zeker.
Ach, de tijd zal het leren, welke "groepering" erop uit is Israel te vernietigen.

Die strijd duurt nu al duizenden jaren..
Als die moslims dat echt gewild hadden was het al gebeurd.

Maarja, iemand moet toch vast verantwoordelijk zijn hé.

Terug naar “Archief”