gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mar 2008 15:23

jamillah schreef:Dat is zeker leuk ja! Maar moet het allemaal perse vandaag af dan? Het ligt er nu toch al drie maanden.. 8)

Nee, dat is onrealistisch :mrgreen:
Maar ik zet altijd groot in... ik ben nu bezig met de kleding die sinds de vakantie in Brazilie er al lag, ehm... dat is dus gewassen in september en nooit gestreken of opgevouwen. Kan je nagaan wat ik nog moet....

Ik ben al blij als ik dat afkrijg!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 22 mar 2008 15:24

:shock: :roll:

Wow, ik dacht dat ik er wat van kon met m'n anti-strijk-houding, maar dit overtreft alles! :shock: :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 mar 2008 15:27

Zucht, mijn strijk ligt er ook nog steeds. En een natte was ook. en ik was nog wel van plan de garage een schoonmaakbeurt te geven. Naja, ik heb nog tot half 8...moet lukken :D

Succes Galateia
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mar 2008 15:38

Thanks. Maar toch is het wel leuk om de inhoud van de koffer van je vakantie tegen te komen, want we hebben echt een half uur alleen maar gepraat over onze wandelingen langs kilometers verlaten stranden, de prachtige verlaten baaien... zo verlaten... dat we gewoon in ons nakie de zee in konden rennen, temidden van dolfijnen konden zwemmen, de prachtige enorme golven... de rotsen die roze werden door de ondergaande zon, .........

Zucht. Ik had geen zin meer om te strijken, maar om het meteen in mijn koffer te gooien :mrgreen:

Maarre, dames, ik ga weer verder. Wie weet wat ik nog meer vind in de puinhopen :mrgreen:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 22 mar 2008 17:23

Nou succes Galateia :!:
Dat je daar tegen kan zeg, zo lang de strijk laten liggen.
Ga je vandaag echt alles strijken?
Ben je er wel weer vanaf voor een paar maanden :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mar 2008 17:53

Tuinfluiter schreef:Nou succes Galateia :!:
Dat je daar tegen kan zeg, zo lang de strijk laten liggen.
Ga je vandaag echt alles strijken?
Ben je er wel weer vanaf voor een paar maanden :wink:

Nou, het huis is te groot voor 2 personen, en we benutten dus niet elke kamer. Dat betekent dat je gewoon een deur dicht kan doen, en dan zie je de strijk toch niet?
Maarre, niet alles hoeft echt gestreken te worden. Sommige dingen kunnen gewoon worden opgevouwen. En ik heb niet alles af gekregen, uiteraard, morgen en maandag weer een dag!

Ik kwam onder de kledingberg op het logeerbed op zolder nog een tasje tegen met nieuwe kledingstukken erin, kaartje er nog aan, bon er nog bij: april 2007 :mrgreen:

Toch leuk. Shoppen in mn eigen huis :mrgreen:

Verder vonden we het 'boe zegt de koe'- t-shirt van mijn man weer. Hij was het kwijt. Zijn favoriete shirt!

Dit hebben we dus zo'n 1 a 2 keer per jaar en het is altijd leuk. Overigens ben ik nu wel bang dat al mijn kleding niet in mijn kasten past. Als ik kijk wat er al allemaal in ligt/lag en wat er nog in moet :|

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 mar 2008 18:05

ik heb de strijk van de week weer helemaal weggewerkt. Pff wat een berg zeg als je er even geen zin in had :? maar het is weer netjes :) strijken jullie btw veel of niet ?? ik bedoel qua kleding wat je allemaal strijkt..
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mar 2008 18:08

kwebbel schreef:ik heb de strijk van de week weer helemaal weggewerkt. Pff wat een berg zeg als je er even geen zin in had :? maar het is weer netjes :) strijken jullie btw veel of niet ?? ik bedoel qua kleding wat je allemaal strijkt..

Nee hoor, het meeste niet! Heel veel dingen als broeken en truitjes hangen we heel voorzichtig op, op zo'n manier, dat het niet gestreken hoeft te worden. Behalve als je alles 3 maanden op een hoop gegooid laat liggen, dan moet je sommige dingen echt strijken... maar dat is dan je (mijn) eigen schuld :oops:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 mar 2008 18:09

ik heb nooit zo heel veel strijk want ik hang alles heel netjes op dus dat scheelt al heel veel. verder strijk ik alleen overhemden van mijn man sommige shirts en blousen van mijzelf.
en sommige dekbedovertrekken die erg kreuken.
voorderest strijk ik niks

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 mar 2008 18:09

Galateia schreef:
kwebbel schreef:ik heb de strijk van de week weer helemaal weggewerkt. Pff wat een berg zeg als je er even geen zin in had :? maar het is weer netjes :) strijken jullie btw veel of niet ?? ik bedoel qua kleding wat je allemaal strijkt..

Nee hoor, het meeste niet! Heel veel dingen als broeken en truitjes hangen we heel voorzichtig op, op zo'n manier, dat het niet gestreken hoeft te worden. Behalve als je alles 3 maanden op een hoop gegooid laat liggen, dan moet je sommige dingen echt strijken... maar dat is dan je (mijn) eigen schuld :oops:
tsssss :wink: ik strijk best veel :oops: , mijn man zijn werkbroeken, truien, t-shirts, mijn (spijker)broeken, mijn t-shirts, blousjes, mijn topjes voor onder mijn uniformen, theedoeken, pfff.... :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 mar 2008 18:12

theedoeken strijken is helemaal niet nodig! nemen ze veel minder vocht op! spijkerbroeken hang ik netjes ondersteboven op en vouw ze netjes op en dan zijn ze helemaal glad. ga geen strijk opzoeken hoor vind niet erg om te doen maar is niet nodig :D

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 22 mar 2008 18:13

:shock: Men, sommigen strijken echt veel... Ik strijk alleen af en toe een rok, broeken al sowieso niet. Bloezen heb ik in de winter haast niet aan dus die strijk ik nu ook niet, t-shirts zitten onder een trui dus strijk ik ook niet, beddegoed ligt op m'n bed en zie alleen ik, strijk ik ook niet, theedoeken drogen ongestreken net zo goed af, dus strijk ik ook niet...
Okee, ik strijk dus echt heel weinig :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mar 2008 18:15

kwebbel schreef:ik strijk best veel :oops: , mijn man zijn werkbroeken, truien, t-shirts, mijn (spijker)broeken, mijn t-shirts, blousjes, mijn topjes voor onder mijn uniformen, theedoeken, pfff.... :P

Theedoeken? Hm. Dat doen wel meer mensen. Anders krijg je inderdaad van die randen die dan helemaal krullen. Ach, dat vind ik wel iets hebben. Wij hebben ze nog nooit gestreken en ik voel ook niet de drang om theedoeken te strijken en als ik die drang wel zou voelen, dan zou mijn man het mij verbieden, want die ziet het nut er niet van in. Een theedoek die echt zo omgekruld is, dat hij amper meer bruikbaar is, ach, die kunnen we wel gebruiken als wegwerptheedoek.

Maar topjes voor onder je uniform: zijn dat geen strakke topjes? Want bij van die strakke topjes/hemdjes/etc ziet het er altijd heel erg gekreukeld uit, als het uit de was komt, maar meestal - omdat het strak zit - is dat zodra je het aantrekt zo weg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 mar 2008 18:16

Ik strijk heel veel.
Spijkerbroeken, gewone broeken, hemden, hempjes, alle soorten shirts, blousjes, theedoeken, gastendoeken, dekbedovertrekken.
Het enige dat ik niet strijk zijn onderbroeken en sokken.

Ik vind het nooit netjes als mijn kleren niet gestreken zijn. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook best snel zie bij anderen als ze hun kleren niet hebben gestreken. En al hang je het nog zo netjes op, het blijft toch anders dan wanneer het gestreken is.
Ik ben al wel iets makkelijker geworden, want eerst streek ik iets net zo lang tot er geen vouwtje meer te zien was, dat heb ik opgegeven :)

Ons huis is weer keurig. Zelfs mijn kant van de garage is gedaan :) Laat het Paasweekend maar komen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 mar 2008 18:27

ja klopt bij sommige mensen zie je het dat hun kleding niet gestreken wordt. maar ik weet zeker als je mijn shirts enz ziet zie je er echt helemaal niks van en theedoeken zijn bij mij nooit de randjes omgekruld hoor strijk ze met mijn hand netjes glad als ik ze opvouw.
Mijn uniformen strijk ik ook niet hang ze behoorlijk nat op een hangertje en ze zijn helemaal netjes als ze de volgende dag droogzijn.

Ons huis is ook heerlijk aan kant maar op zaterdag doe ik niet veel in het huishouden heb vanmorgen alleen de wc gedaan en vaatwasser leeggehaald en mijn man heeft alles gezogen en toen waren we klaar.
Weekend is niet voor huishouden te doen vinden wij maar gezellig leuke dingen doen samen en met vrienden

Terug naar “Archief”