ik ging vroeger af en toe mee met boodschappen, toen we groter werden hoefden we niet perse mee en ging ik alleen mee als ik dat wilde. Was best wel leuk hoor!
Jammer dat ik nooit zelf mocht uitkiezen wat ik mocht eten

ik zag laatst een moeder met zoontje van een jaar of 3 in de supermarkt. Kind in het wagentje, kreeg eerst een grote stengel om niet te brullen (hij was een beetje zeurderig). Moeder kocht een groot stuk pizza en ze gingen samen winkelen.
"Liefje, wat wil je eten vanavond??"
"PATAAAAAAT" schreeuwde het kind door de winkel. Ja, dat kan je verwachten dat hij zoiets zegt! Dus moeder braaf naar de diepvriesafdeling en er werden een paar zakken patat in de wagen gegooid.
Ten eerste: breng regelmaat in het kind zijn leven. Zorg dat hij goed gegeten heeft voordat je gaat winkelen. Neem desnoods een kaakje of een lange vinger mee zodat hij die tussendoor kan opknabbelen.
Ik stond mij echt te verbazen hoe dat kind regeerde bij zijn moeder! Hij mocht bepalen wat er gegeten werd, hij kreeg een grote stengel zodat hij stil zou zijn in de winkel.. tssss... hier kan ik echt niet tegen!
Ik kom het zovaak tegen in de winkel dat kinderen bepalen wat ze mogen eten en dat moeders gewoon onder de tafel gepraat worden zodat de kinderen bepalen wat er gegeten wordt!
Ik zie vaker dat kinderen hele maaltijden in de winkel naar binnen stampen zodat ze tevreden zijn. Hoe bedoel je, peuters worden te dik ?
(sorry offtopic maar ik moest ff spuien

)