Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mar 2008 13:05

Ik heb geen idee hoe wij waren in de winkel. En hoe mijn moeder dat deed.
Maar toen we iets ouder waren moesten we mee. Om de beurt, op een zaterdag. Vreselijk vonden we dat. Want mijn vader werkt(e) altijd op zaterdag, en het waren zoveel boodschappen dat mijn moeder niet alles op de band kon zetten en er weer af halen aan de andere kant.
Maar we kregen dan altijd wel iets lekkers, als bedankje. Omdat ze het eigenlijk niet helemaal eerlijk vond, dat wij mee moesten omdat mijn vader werkte. (mijn moeder vond sowieso dat kinderen amper iets in huis hoefden te doen, zij werkte nou eenmaal veel minder, en ze zei altijd dat elke dag naar school gaan, zeker de middelbare met 36 km fietsen, ook werken was.)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 mar 2008 13:14

Ik neem altijd 2 peuters mee om grote boodschappen te doen. Een in het karretje en de ander gaat 'schooien". Ze weten dat ze bij de vleeswaren worst krijgen, bij het brood een bolletje en ergens anders weer een koekje. In die tijd heb ik al een heleboel in het karretje hoor Verder is er nog een tekenfilmpje en er zijn eigenlijk nooit problemen. En soms als ons oppaskindje eris doe ik met 3 boodschappen, maar dan is het maar een mandje hoor anders word ik ook gestresst

En de stad in met 2 gaat ook goed. Als ze lief zijn mogen ze bij de zeeman een kadootje uitzoeken. Ben je nooit meer als een paar euro kwijt!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 11 mar 2008 13:34

Lalage schreef:Ik verbaas me wel dat jullie met kinderen boodschappen doen. M'n moeder heeft weleens verteld dat ze mijn vader op zaterdag de boodschappen liet doen, zonder kinderen. Wij kwamen zelden in een supermarkt, konden we ook niet vervelend zijn.

ik heb geen keus, mijn man werkt op zaterdag en ook nog eens op de koopavond. Hij is wel op maandag vrij, maar 's ochtends is hij dan nog een aantal dingen aan het regelen en dan blijft alleen de middag over en onze vrije middag ga ik dan geen boddschappen het is dan leuker om met de kids iets leuks te doen of een keer bij opa en oma op visite te gaan.

Gelukkig gaan mijn kinderen ook niet gillend door de supermarkt. Tis ook maar net hoe je erop reageerd als ze wel een keer gaan uitproberen, gewoon negeren ik liet christiaan rustig gillen en liep gewoon door, nou dan is het zo over hoor. Hij krijgt trouwens van heel veel mensen in de super aandacht en dat vind hij echt helemaal geweldig, hij gaat ook echt met iedereen praten en als iemand niks wil zeggen of hem negeert, blijft hij net zolang hoi zeggen tegen diegene.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 mar 2008 14:28

wat irritant: een kind dat perse wil dat je "hoi" tegen hem zegt :mrgreen:

de ene keer gaan mijn kinderen wel mee naar de winkel, de andere keer niet. Het voordeel is wel dat er nu veel supermarkten meerdere avonden open zijn dus ik stap gerust op als ik net mijn bord leeg heb en ga boodschappen. Kom ik thuis in een opgeruimd huis en de kinderen op bed (als ik geluk heb).

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 mar 2008 15:20

ik ging vroeger af en toe mee met boodschappen, toen we groter werden hoefden we niet perse mee en ging ik alleen mee als ik dat wilde. Was best wel leuk hoor!
Jammer dat ik nooit zelf mocht uitkiezen wat ik mocht eten :mrgreen: ik zag laatst een moeder met zoontje van een jaar of 3 in de supermarkt. Kind in het wagentje, kreeg eerst een grote stengel om niet te brullen (hij was een beetje zeurderig). Moeder kocht een groot stuk pizza en ze gingen samen winkelen.
"Liefje, wat wil je eten vanavond??"
"PATAAAAAAT" schreeuwde het kind door de winkel. Ja, dat kan je verwachten dat hij zoiets zegt! Dus moeder braaf naar de diepvriesafdeling en er werden een paar zakken patat in de wagen gegooid.
Ten eerste: breng regelmaat in het kind zijn leven. Zorg dat hij goed gegeten heeft voordat je gaat winkelen. Neem desnoods een kaakje of een lange vinger mee zodat hij die tussendoor kan opknabbelen.
Ik stond mij echt te verbazen hoe dat kind regeerde bij zijn moeder! Hij mocht bepalen wat er gegeten werd, hij kreeg een grote stengel zodat hij stil zou zijn in de winkel.. tssss... hier kan ik echt niet tegen!
Ik kom het zovaak tegen in de winkel dat kinderen bepalen wat ze mogen eten en dat moeders gewoon onder de tafel gepraat worden zodat de kinderen bepalen wat er gegeten wordt!
Ik zie vaker dat kinderen hele maaltijden in de winkel naar binnen stampen zodat ze tevreden zijn. Hoe bedoel je, peuters worden te dik ?

(sorry offtopic maar ik moest ff spuien :oops: )
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 mar 2008 16:22

Nou kwebbel ik begrijp je wel hoor, soms kijk je je ogen uit wat je allemaal ziet in de winkel.
Vind ook niet dat de winkel bedoeld is om je maar eens lekker vol te eten zeg maar.
Maar goed als die ouders zo tevreden zijn moeten ze zo door gaan.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 11 mar 2008 21:39

*Annet* schreef:wat irritant: een kind dat perse wil dat je "hoi" tegen hem zegt :mrgreen: .

:mrgreen:

Hij snapt ook niet als iemand niks terug zegt. Dat begrijp ik ook wel weer van hem, want hij moet van mij ook wat zeggen als iemand wat tegen hem zegt. Als het te lang duurt zegt hij mama en wijst diegene aan en zegt deze, deze? Dus dan kan ik weer een antwoord gaan verzinnen. Meestal zeggen de mensen wel wat terug hoor en vooral oudjes knopen dan gelijk een heel gesprek met hem aan.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 mar 2008 21:50

Ik ga altijd donderdagavond boodachappen doen zonder kinderen. Als het eens voor komt dat Boudin mee gaat dan gaat het altijd goed omdat hij het zitten in dat karretje helemaal top vind. En de spullen op de band zetten is ook leuk natuurlijk. Bij de plaatselijke spar duikt hij meteen achter de kassa waar het doosje met snoep staat. Staat mama weer met een rood hoofd :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 mar 2008 21:54

jamillah schreef:Ik ga altijd donderdagavond boodachappen doen zonder kinderen. Als het eens voor komt dat Boudin mee gaat dan gaat het altijd goed omdat hij het zitten in dat karretje helemaal top vind. En de spullen op de band zetten is ook leuk natuurlijk. Bij de plaatselijke spar duikt hij meteen achter de kassa waar het doosje met snoep staat. Staat mama weer met een rood hoofd :mrgreen:

O heel herkenbaar, krijgen ze geen snoepje... dan vragen ze er gewoon om! (beetje beroerd als je bijv. bij miss etam staat!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 mar 2008 22:00

waardeloos die vreetpartijen ind e winkel.. vooral als ze et krijgen van de kassalui...

k wee tniet hoe et gat.. maar ik wil echt proberen et niet te willen voor julia...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 mar 2008 22:07

paprikameisje2 schreef:waardeloos die vreetpartijen ind e winkel.. vooral als ze et krijgen van de kassalui...

k wee tniet hoe et gat.. maar ik wil echt proberen et niet te willen voor julia...

Waarom waardeloos, voor kinderen is dat helemaal het einde hoor als ze overal iets lekkers krijgen .Ik weet nog wel dat toen Annemiek 1 was, kreeg ze op zaterdagmorgen een slappe papfles want daarna gingen we naar de winkel/bakker/visboer/marktbakker en daar kreeg ze haar "ontbijt", snoepje, broodje, visje, koekje. Ze is er niks beroerder van geworden hoor. Voor haar juist leuk dat ze overal wat krijgt!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 mar 2008 22:09

pol schreef:
paprikameisje2 schreef:waardeloos die vreetpartijen ind e winkel.. vooral als ze et krijgen van de kassalui...

Waarom waardeloos, voor kinderen is dat helemaal het einde hoor als ze overal iets lekkers krijgen .Ik weet nog wel dat toen Annemiek 1 was, kreeg ze op zaterdagmorgen een slappe papfles want daarna gingen we naar de winkel/bakker/visboer/marktbakker en daar kreeg ze haar "ontbijt", snoepje, broodje, visje, koekje. Ze is er niks beroerder van geworden hoor. Voor haar juist leuk dat ze overal wat krijgt!

en vervolgnes kom je thuis en wil je groente voorzetten en dan heoven ze dat niet!
Ik vind boel snoep gewoon onzin en ongezond! broodje worstje en kaasje kan ik snappen.. maar koekjes en snoep bij de kassa.. no way...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 mar 2008 22:21

twordt een beetje offtopic. Sarah mag van mij gewoon iets lekkers bij de kassa, mits het er schoon uit ziet :) Van 1 snoepje eet ze echt noet wel de groente, vind het ook dat het personeel er zelf voor 'zorgt' dat het kind erom gaat vragen, als het 10 keer een snoepje heeft gekregen weet het kind niet beter dan kassa = snoepje krijgen! Tja.... dat ze er dan om gaan vragen is ook niet vreemd hé.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 mar 2008 22:22

wel goedkoop overigens om daar te gaan ontbijten :mrgreen: Enne wat dacht je van bij de drogist iedere ochtend proefmonsters uitproberen :mrgreen: scheelt weer dure parfum ed 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 mar 2008 22:28

Die Lammetje moet toch een bult geld overhouden als ik dat zo lees.. :mrgreen:

Terug naar “Archief”