Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 08 mar 2008 16:29

Ik heb nu de fruittaart a la minute in de oven staan van Sonja Bakker..
Dus ben erg benieuwd hoe die morgen smaakt!! :)
en maar 100 kcal als je die taart in 10stukken snijdt.. altijd meegenomen tog?
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 08 mar 2008 23:54

jan10e schreef:Ik heb nu de fruittaart a la minute in de oven staan van Sonja Bakker..
Dus ben erg benieuwd hoe die morgen smaakt!! :)
en maar 100 kcal als je die taart in 10stukken snijdt.. altijd meegenomen tog?

Wat is het recept??

Heb vanmiddag ff snel een yoghurttaart gemaakt, stond nog kwarttaart mis, lag nog een cakebodem. I.p.v. kwark magere yoghurt gedaan. Morgen wat fruit erop en klaar :lol:.
Wat de toekomst brengen moge........

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 09 mar 2008 01:57

liefie schreef:wij hebben ook een inbouw oven en een losse magnetron maar die dingen heb ik een hekel aan dus heb hem in de schuur gezet. weggooien vind ik ook weer zonde

Ik ga morgen ochtend een kwarktaart maken lekker en makkelijk krijgen en loge van het weekend gezellig :D

Ik heb hier en inbouw oven, en inbouw magnetron, en 5 pits (incl wokbrander) kookplaat.

de keukenzaak, snapte toen ik deze keuekn samenstelde niet dat ik een losse magentron wilde naast een goede oven, waarschijnlijk een verkoper die zelf nooit in de keuken staat ;)

Uit eigen ervaring heb ik ooit es een periode meegemaakt zonder kookplaat en magnetron, het enige dat aanwezig was voor een warme maaltijd was een losse electrische hetelucht oven, ik heb toen een maandlang alleen geleefd van wat ik in die oven gaar kon krijgen :o en dat leert je wel creatief zijn, hoewel het ook gaat vervelen hoor, maar een oven is echt een basis onderdeel van mijn keuken! al is het alleen al als je zo nu en dan wel een krokante pizza lust. daarnaast zijn ovengebakken vlees, aardappelovenschotels en (afbak)brood ook heerlijk!
When I kneel before You, them I'm defying gravity

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mar 2008 11:12

Ik zou niet zonder magnetron kunnen. Ik maak meestal voor 3 personen eten klaar, omdat voor 2 amper haalbaar is, alle pakjes zijn voor 3 of 4 personen. Dan zet ik een portie in de vriezer, mijn man pakt het eruit als ik werk 's avonds en hij heeft om half 8 geen tijd meer om te koken, warmt het op, en heeft heerlijk eten. Gaat lekker snel.

Ik ben wel blij dat ze allebei ingebouwd zitten, dat vind ik wel netter staan.
Wij hebben ook nog ergens een magnetron staan, hadden we gekregen van mijn schoonouders, omdat we dachten dat er geen magnetron in zat (stond niet in de beschrijving van het huis). Maargoed, die geef ik wel door aan mijn schoonzusje als die gaan trouwen ofzo.

Ik merk nu wel dat ik koken op een gasfornhuis wel het fijnst vind. Een kookplaats is toch 'nepper' ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 mar 2008 11:15

wij hebben ook geregeld eten over maar dat warm ik altijd in een koekenpan op magnetron vinden wij echt vies!
daarom staat hij ook in de schuur is niet handig los apperaat op het aanrecht (al is die groot genoeg)
dat vind ik weleens balen dat pakjes van maggi enz voor 4 personen zijn altijd heb je over

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mar 2008 11:18

Tja, ik vind uit de magnetron niet lekker, maar uit de pan opnieuw opwarmen ook niet. Maar dat is een enorm luxe probleem, en daar wil ik eigenlijk vanaf. En tja, als ik werk en mijn man dus half 8 thuiskomt en kwart voor 8 weer wegmoet, dan is de magnetron ideaal.
En trouwens voor veel meer, zoals melk opwarmen als mn moeder koffie komt drinken, voor potjes en blikjes met groenten (is totaal niets ongezonder dan verse groenten, en ik vind boontjes veel lekkerder uit blik). Kan ook allemaal in de pan, maar dat kost meer pannen, en tijd. Whaaaa, ik ben gewoon lui denk ik!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 mar 2008 11:21

in de pan kan je het lekker opbakken met stampotten enz erg lekker! deden ze vroeger ook hoor :lol: en stampot is veel lekkerder als je hem een volgende keer opwarm.
ik ben niet lui kwa koken hoor maakt me niet uit hoeveel pannen ik moet gebruiken gaat allemaal de vaatwasser in en die doet het werk wel voor me :D

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 10 mar 2008 08:21

Ik doe die pakjes altijd door de helft.
Je kan de saus toch wegen, dat je maar de helft gebruikt?
Kan je zelfs twee keer met het pakje doen....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 mar 2008 09:27

Funlover schreef:Ik doe die pakjes altijd door de helft.
Je kan de saus toch wegen, dat je maar de helft gebruikt?
Kan je zelfs twee keer met het pakje doen....

doe ik ook altijd, met nasi/bami sauzen, alleen met wereldgerecht niet want dat gaat toch wel op :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mar 2008 10:55

Ja, da's idd slim! Had ik nog niet bekeken.
Maar het nadeel is wel weer dat veel groentenpaketten ook voor 4 personen zijn, en die maak ik niet half, want dan is de andere helft binnen de kortste keren niet meer goed.
Maar bij dingen als nasi en macaroni kan het idd wel. Thnx :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mar 2008 11:24

haha ja echt nog nooit aan gedacht stom eigenlijk. Ga vanavond witlof schotel maken ga het gelijk uitproberen!
bedankt voor de tip

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 mar 2008 11:36

groentepakketten kunnen in de diepvries 8) Doe altijd de helft van de roerbak erin voor door de bami en soepgroenten gaat in 3 delen voor de zondag :wink: Scheelt heel wat en tis best nog te eten! Roerbak uit de merk je het niet.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 mar 2008 18:35

Groentenpakketten zijn nooit meer dan 500 gram en dat is een mooie hoeveelheid voor twee personen toch?

Ik ben van plan om binnenkort eens zelf kruiden in de macaroni te mikken in plaats van een pakje, dan weet ik beter wat ik eet en kan ik ook minder zout gebruiken.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 mar 2008 18:36

Mijn man doet ook altijd heel veel groente erin: lekker en gezond!

Lalage, dat lijkt me heel moeilijk om zelf kruiden erin te doen! Heb je een recept, of ga je gewoon wat experimenteren?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 mar 2008 18:39

Ik heb net even gekeken wat er op het pakje staat ;)

Terug naar “Archief”