De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 25 aug 2014 12:24

Optimatus


Ah, daar zijn we weer met het opgestoken vingertje over "zachtmoedigheid".
Vertel me eens, wat heeft onderbouwing van een Schriftplaats te maken met zachtmoedigheid.

O, het is natuurlijk de "toon" waarmee het gezegd wordt nietwaar?
Want daar komen de moraalridders altijd mee aanzetten.
Schei toch uit man, en geef een inhoudelijke reactie i.p.v. anderen te wijzen op hun "gebrek" aan zachtmoedigheid.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 25 aug 2014 12:27

Mona

Ach, met dit topic schijn ik volgens velen ook het e.e.a. uit te lokken, dus wat dat aangaat, ga fijn demonstreren als christen als je je daartoe geroepen voelt.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 25 aug 2014 12:34

ineke-kitty schreef:Optimatus


Ah, daar zijn we weer met het opgestoken vingertje over "zachtmoedigheid".
Vertel me eens, wat heeft onderbouwing van een Schriftplaats te maken met zachtmoedigheid.

O, het is natuurlijk de "toon" waarmee het gezegd wordt nietwaar?
Want daar komen de moraalridders altijd mee aanzetten.
Schei toch uit man, en geef een inhoudelijke reactie i.p.v. anderen te wijzen op hun "gebrek" aan zachtmoedigheid.


Efeziërs 4:1-3
1 Zo bid ik u dan, ik, de gevangene in den Heere, dat gij wandelt waardiglijk der roeping, met welke gij geroepen zijt;
2 Met alle ootmoedigheid en zachtmoedigheid, met lankmoedigheid, verdragende elkander in liefde;
3 U benaarstigende te behouden de enigheid des Geestes door den band des vredes.

Je komt niet echt als een "wedergeboren kind van God" over, veeleer als een kruisvaarder zonder kruisvlag. Tot op heden heb ik je vooral in krasse bewoordingen tekeer zien gaan. Het mag, maar me dunkt dat iemand die zich zo stellig een "wedergeboren kind van God" noemt, zich in deze toch wat ongeloofwaardig aan het maken is.

Galaten 5:22-23
22 Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid.
23 Tegen de zodanigen is de wet niet.

Mattheüs 5:5
5 Zalig zijn de zachtmoedigen; want zij zullen het aardrijk beërven.
Laatst gewijzigd door Optimatus op 25 aug 2014 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor mona » 25 aug 2014 12:34

ineke-kitty schreef:Mona

Ach, met dit topic schijn ik volgens velen ook het e.e.a. uit te lokken, dus wat dat aangaat, ga fijn demonstreren als christen als je je daartoe geroepen voelt.
Ik voel me er niet toe geroepen om te demonstreren, en als jij dat ook vindt dan mag je dat zeggen. Als je dat niet vindt mag je het ook zeggen, en waarom. Ik heb niet de bedoeling iets uit te lokken, ook niet om jou uit te lokken. Wel vind ik je reactie niet echt een antwoord op mijn vraag.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 25 aug 2014 12:36

Bedankt, Mona, voor de tip. A.s. zaterdag is er ook een demonstratie tegen ISIS in Amsterdam, maar op Facebook zag ik al de nodige strubbelingen tussen allerlei groepen deelnemers. Den Haag is in deze een interessant alternatief - en ook wat dichterbij, met gratis parkeren en zo.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor mona » 25 aug 2014 13:42

Optimatus, ik stelde bij de link ook een vraag nl deze:
mona schreef:Aanstaande zaterdag is er deze demonstratie in den Haag. Ik heb er gemengde gevoelens bij. Is het goed dat christenen ook deze vorm van demonstratie aangrijpen? Is een gebedsdienst niet veel meer wat bij een christen past?
Lok je niet iets uit (dat iets kan best groot zijn of groot worden), denk aan ordeverstoringen, geweld ect? Wat vinden jullie?
Als je gaat, waarom vind je dan dat je moet gaan?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 25 aug 2014 14:06

Ik wil op deze manier "de wereld om ons heen" laten weten dat ik het verschrikkelijk vind dat in diverse landen mensen omwille van hun (in dit geval) christelijke geloof worden vervolgd. Ik ben voor godsdienstvrijheid voor iedereen. Ik kan in Nederland mijn geloof belijden, ik vind dat iedereen dat overal moet kunnen doen. Verder ben ik heel slecht in demonstreren, maar soms heb ik ook ergens de "Schnautze" van vol.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 25 aug 2014 14:30

Optimatus

Als je verder niks te melden hebt, graag inhoudelijke reacties.
Van persoonlijke kwalificaties ben ik niet gediend, dus bespaar je de moeite met dergelijke teksten aan te komen zetten.
En welke "indruk" ik op jou maak, zal me toch echt een worst wezen.

De Heer kent mij, en dat is voor mij voldoende. Duidelijk?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor JeeWee » 25 aug 2014 14:53

ineke-kitty schreef:De Heer kent mij, en dat is voor mij voldoende. Duidelijk?

Misschien is daarnaast ook een beetje zelfkennis wel handig...

Verder vind ik dat dit topic enorm wordt vergeestelijkt.
Er worden allerlei teksten bijgehaald hoe de Bijbel dit allemaal heeft voorspeld.
En natuurlijk komt men were met de eindtijd aanzetten.
Voor een christen is het altijd eindtijd: die is bereid voor het einde.

Verder wordt m.i. de islam enorm vereenzelvigd met extremisme.
Elke ideologie of godsdienst die ontspoort en wordt misbruikt om eigen macht te vergroten, loopt uit in extremisme.
Er is niks nieuws onder de zon.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor rotterdam » 25 aug 2014 15:09

ineke-kitty schreef:Als je verder niks te melden hebt, graag inhoudelijke reacties.
Van persoonlijke kwalificaties ben ik niet gediend, dus bespaar je de moeite met dergelijke teksten aan te komen zetten.
En welke "indruk" ik op jou maak, zal me toch echt een worst wezen.

De Heer kent mij, en dat is voor mij voldoende. Duidelijk?


Wat bent u toch een beminnelijk mens :-({|=

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Boekenlezer » 25 aug 2014 15:12

rotterdam schreef:Klopt, theïstisch bewust-zijn en trinitarische bewust-zijn is inderdaad stof voor theologische bollebozen. Interessante discussie maar geloof je echt dat, als je de gemiddelde moslim op straat aanspreekt hierover, het "kwartje gaat vallen". Zouden deze begrippen door Filippus zijn aangedragen in zijn gesprek met de kamerling ?

Theïstisch bewust-zijn is heel gewoon: dat je bewust in God gelooft. Dat is niet alleen voor bollebozen, maar voor iedere gelovige. Of wou je beweren van niet?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Optimatus » 25 aug 2014 16:04

ineke-kitty schreef:Als je verder niks te melden hebt, graag inhoudelijke reacties.
Van persoonlijke kwalificaties ben ik niet gediend, dus bespaar je de moeite met dergelijke teksten aan te komen zetten.
En welke "indruk" ik op jou maak, zal me toch echt een worst wezen.


Ik maak helemaal zelf uit wat ik schrijf en hoe ik schrijf. Het is dus absoluut niet zo dat jij even à la Joseph Goebbels bepaalt wat hier gepubliceerd wordt. Voor de orde op dit forum zorgt de Modschaft. Als jij ergens niet van gediend bent, jammer dan. Jij denkt dat je een "wedergeboren kind van God bent", ik twijfel hier openlijk aan. Me dunkt dat de tekst van 1 Kor. 13 ook op jou van toepassing is.

ineke-kitty schreef:De Heer kent mij, en dat is voor mij voldoende. Duidelijk?


Maar of die kennis wederkerig is, is een heel andere vraag, die mijns inziens moeilijk met "ja" beantwoord kan worden.

rotterdam schreef:Wat bent u toch een beminnelijk mens :-({|=


Rotterdam stijgt met sprongen in mijn achting.

Wat me vooral opvalt, is, dat enkele "christenen" alle mogelijke kerken uitmaken voor antichristen en dat nu de islam blijkbaar aan de beurt is. De EU is ook alweer uit, de Sovjetunie heeft ook nog een tijdje als antichrist gefunctioneerd. Ik ben benieuwd wie de volgende is. Ik zet in op de banken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor rotterdam » 25 aug 2014 16:21

Optimatus schreef:
Wat me vooral opvalt, is, dat enkele "christenen" alle mogelijke kerken uitmaken voor antichristen en dat nu de islam blijkbaar aan de beurt is. De EU is ook alweer uit, de Sovjetunie heeft ook nog een tijdje als antichrist gefunctioneerd. Ik ben benieuwd wie de volgende is. Ik zet in op de banken.


De Chinezen hebben we die al gehad ?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 25 aug 2014 16:24

JeeWee: "voor een christen is het altijd eindtijd: die is bereid voor het einde"

Het begrip "eindtijd" is wat anders dan "het einde".
HET "einde" vindt pas plaats voor de oordeelstroon van God op de Jongste Dag, en zover is het nog niet. Daartussen in vindt altijd nog eerst de opname van de Gemeente plaats, daarna de grote verdrukking over Israel en de volkeren, daarna de 1000 jaren , vervolgens de korte ontbinding van de satan, en daarna pas het einde.

Overigens ziet de Gemeente uit naar de opname, en niet naar het "einde" , want de Gemeente van deze bedeling valt niet onder het oordeel.
Maar ook dat is weer een ander onderwerp.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3499
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor benefietdiner » 25 aug 2014 17:40

Optimatus schreef:Maar of die kennis wederkerig is, is een heel andere vraag, die mijns inziens moeilijk met "ja" beantwoord kan worden.
Je wordt beïnvloedt door je omgeving denk ik.

Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 101 gasten