Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Haai » 06 jan 2012 21:45

Dat klinkt heel vervelend Rosekapje! Beterschap voor je knul!

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 06 jan 2012 21:46

liefie schreef:Koeitje Nina kan dan wel lang slapen maar wij moeten er 's nachts ook nog geregeld uit hoor :wink: De ene keer slaapt ze van 20.00 tot 09.00 ongeveer en vannacht was het ineens 05.00 toen heeft ze de eerste fles gekregen en dan stoppen we ze wel terug en sliep ze tot 08.30
Als Nina om 07.30 wakker is voor de eerste fles ga ik er ook gewoon uit hoor vind het onzin om ze dan nog terug te leggen (en dan is het huilen want ze is dan gewoon uitgeslapen)

En soms moeten we ook wel 3 keer op een nacht naar haar toe (speentje) al was dat een paar weken over tot dat er tandjes doorkwamen :wink: Gelukkig zijn we daar nu even vanaf...

Snap ik hoor, herkenbaar ook. Bedoelde het ook niet verkeerd.

Ik vind vroeg opstaan op zich ook niet erg, kan beter in mijn ritme komen omdat dat nog op mijn werkdagen lijkt. Maar het is idd meer dat ik er in het weekend wel een beetje van baal dat het vroeg is :oops: en me afvraag of ik meneer beter kan "aanwennen" om in ieder geval langer te lummelen. Ik ga er nu ook echt uit, aankleden e.d. en dan zit je soms op za.ochtend om 7 uur beneden van tja...
En dat terwijl ik 's avonds echt snel moe wordt. Kan dat van BV komen dat je eerder moe wordt?
Maar ik krijg al lezende wel het idee dat ik wel wat relaxer mag worden. Rustig opstarten, op gemak koffie drinken, bezoek afleggen of een krantje lezen voelt soms nog wat "verkeerd" omdat dat dat eerder alleen iets voor het weekend of vakanties was. Moet nog even aan m'n nieuwe dagbesteding/ritme wennen blijkbaar :wink:

@rosekapje: wat klinkt dat heftig zeg. Sterkte.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2012 22:51

Wat heftig Rosekapje. Sterkte met hem.

Zo vond ik S.imon gisteren. :oops:

Afbeelding

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 07 jan 2012 11:37

aahhhh, wat lief
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 07 jan 2012 12:50

liefff, en wat een lekker donker huidje, A is echt heel blank

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jan 2012 13:05

wt een zegen.. wat een prachtig kindje!!

ooh rosekapje.. nog opnieuw aan de bel getrokken? heftig hoor!!

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 07 jan 2012 13:07

Welkom Appel!

Wat lief, Evelien!

Heftig Rosekapje, beterschap!

Ik ben absoluut een avondmens en iedere ochtend denk ik: was ik toch maar iets eerder gegaan... Je start dan zo traag... Maar goed, ik moet er 3 dagen in de week op tijd uit voor m'n werk, dus de andere dagen 'mag' ik wel wat langzamer opstarten, vind ik zelf.

Joëlle is zindelijk, zonder dat ik er echt moeite voor heb moeten doen. Ondanks dat ze een luier aanhad, zei ze iedere keer dat ze moest plassen. Dan deed ze ook echt een plasje op de wc (potje heb ik wel, maar daar heeft ze geen belangstelling voor). Maar ik vond het nog al een stap om haar luier uit te laten... Een paar weken terug toch maar eens geprobeerd en jawel hoor, ze zegt het gewoon iedere keer netjes!
Alleen als we weg gaan (een boodschap doen of voor een verjaardag bijvoorbeeld), dan durf ik nog niet goed de luier thuis te laten, omdat ik toch denk dat ze het in haar spel gaat vergeten. Hoe doen/deden jullie dat? Gelijk helemaal zonder luier?

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 07 jan 2012 13:23

Evelien, wat lief zeg!

Ja Ppm ik heb idd nog weer aan de bel getrokken en niet voor niks. Het was ontstoken en nou heeft ie een antibioticakuur. Hopelijk kan het opknappen nu echt beginnen.

Galateia idd onvoorstelbaar die kinderen die met 2 dagen alweer volledig op de been zijn...
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 jan 2012 13:24

gempa schreef:liefff, en wat een lekker donker huidje, A is echt heel blank

Hij wordt wel lichter.

Bij mijn man zit Aziatisch bloed.. en hij is ook iets wat donker. Waarschijnlijk komt het daar vandaan.

Rosekapje, he wat vervelend. Hopen dat de AB kuur snel gaat aan slaan. Sterkte en beterschap.

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 07 jan 2012 16:16

Ach Rosekapje, wat zielig zeg! Heel veel sterkte en beterschap!

Lief Evelien!

@Appel: welkom! Ik schrijf zelf ook nog niet zo lang mee, maar vindt het erg gezellig :D !

Hier zijn we ook niet zo vlot 's morgens hoor. 3 Dagen per week gaan we op tijd op voor psz en/of werk. De andere dagen laten we het komen zoals het komt. En als Levi 's morgens voor half 8/8 uur wakker is gaat hij gewoon weer terug naar bed of bij ons in bed. Ik ga echt niet om 7 uur op zitten, daar wordt ik heel chagrijnig van :mrgreen: . Maar je moet gewoon lekker doen wat je zelf prettig vindt, daar wordt het hele gezin het gelukkigst van.

@TJ: geniaal die uitspraak over schoonmaken =D> ! Het is hier ook echt geen zwijnenstal, maar ik heb nou eenmaal een hekel aan huishoudelijk werk, dus doe alleen wat ik nodig vind op z'n tijd. En Levi leren we ook wel z'n speelgoed op te ruimen, alleen doen we dat maar 1 of 2x per dag. Ons huis is ook erg klein, dus dan is het inderdaad ook sneller rommelig. Wie weet als we het huis eindelijk verkopen dat ik in een groter huis netter en schoner wordt :lol: .

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 jan 2012 19:53

Pluk01 schreef:Wie weet als we het huis eindelijk verkopen dat ik in een groter huis netter en schoner wordt :lol: .

Die hoop had ik ook, maar helaas... Hier is het niet uitgekomen :wink:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 jan 2012 20:37

Lidia schreef:Joëlle is zindelijk, zonder dat ik er echt moeite voor heb moeten doen. .... Hoe doen/deden jullie dat? Gelijk helemaal zonder luier?

Wat goed dat ze zindelijk is. :)
Ik deed het bij Ilona wel, gelijk helemaal zonder luier.
Best spannend met een meisje van 20 maanden, die alleen "pssssss" zei als ze moest plassen. :puh:

Maar ik dacht dat ze er anders niets meer van zou snappen. Dan weer wel en dan weer geen luier.
Als ik ergens anders was, vroeg ik in het begin gewoon vaak aan Ilona of ze moest plassen.

Evelien, schattige foto!

Rosekapjes, sterkte zeg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jan 2012 22:38

ilona was toch heel vroeg zindelijk ofniet? Nooit een terugval gehd ook toch?

Hier opeesn toen ze twee en half was, van een op andere dag, dag en nacht zindelijk. Nu heeft ze een ongelukje gehad, foutje omdat we haar niet hadden laten plassen voor het na bed gaan, dom... ze wil soms nu wel een luier om. ACh... prima... maar altijd droog. Dus was toen echt een fout van ons!

ze ging gelijk zonder luier, maar wel vaste plasmomenten. Ik hou thee en koffie drinken aan en voor het eten. Dan was de blaas vaak wel leeg. Al heb ik via een vriendin gehoord, die haar kind klokzindelijk had, het ook belangrijk is voor de blaas dat een kind de plas leert ophouden en pas gaat wanneer het moet, ivm het oprekken van de blaas wat min of meer natuurlijk gaat.

Hier nu wel marijn die aangeeft dat hij gaat poepen. Mama bah... telkens denk ik van.. duuh.. zal wel, maar toch nu na dat hij het een paar keer heeft aangegeven, ga ik em toch eens op de wc zetten, met wc verkleiner. Hij vind het allemaal bar interessant, ook omdat wij het ook allemaal doen natuurlijk. Maar nog meer dan wat julia altijd had.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2012 23:05

Wat ellendig rosekapje :(
En knap van Joelle! Hier wel meteen zonder luier, behalve als we ergens heengingen, maar na een tijdje gewoon zonder. En hij kan het prima ophouden, we lopen regelmatig in een winkel als hij moet plassen, en dan heb ik niet 1-2-3 een toilet binnen handbereik, maar hij houdt het dan keurig op. Pas was ik alweer vergeten dat we een toilet zouden zoeken, zei hij na 10 minuten: mama, ik moet echt heel erg nodig hoor.' en dan nog houdt hij het op tot hij op een wc zit.
Van de week sliep zijn neef bij hem, en die slaapt 's nachts gewoon zonder luier, Jurian nog met. Dus hij wilde ook zonder. Maar om half elf maakte ik ze allebei wakker voor een plas, maar Jurians bed was echt zeiknat. Dat werkt dus nog niet. Maar dat schijnt moeilijk aan te leren te zijn, daar moeten ze aan toe zijn. Dus we wachten maar even af. Het is in ieder geval al lekker bezuinigen op deze manier :D

's morgens sta ik tussen half 8 en 8 op als ik alleen met de kids ben, en ik niet hoef te werken. Afgelopen dagen was mijn man thuis, die staat toch op tijd op, dan gaat hij er om 7 uur of half 8 uit met Jurian, eten ze samen, en ik kom er om 9 uur eens uit, en Frederiek moet ik soms om 10 uur zelfs wakker maken.
Maar dat is elke dag anders, soms is ze het om 8 uur echt zat in bed.
Als ik moet werken doen we meestal samen de kids, dan staan we half 7 op, en mijn man gaat om vijf voor half 8 de de deur uit. als ik alleen met de kids ergens moet zijn, red ik het in maximaal 3 kwartier. Het scheelt wel dat ik werk, dan moet ik toch al regelmatig vroeg op. Dus ik denk dat het geen enorme aanpassing is, om elke dag op tijd op school te moeten zijn. Ik denk sowieso dat een regelmatig ritme beter is voor kinderen, maar ik zie het echt niet zitten om elke dag om half 7 op te staan, daar ben ik te weinig ochtendmens voor ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 08 jan 2012 21:59

@ Rosekapje: sterkte!

Haha missF: herkenbaar. Ik ben eigenlijk wel een ochtendmens. Maar ik heb geen zin om om 8.00 kant en klaar te zitten terwijl ik nog een hele dag voor me heb. (ben niet iemand die hele dag in de stad loopt of overal koffiedrink e.d. dus zoveel heb ik ook weer niet te doen)
Ik vind het heerlijk om rond 9.30 klaar te zijn met eten e.d. en even aan de gang te gaan in huis. Eerder hoeft van mij niet...
Tenzij AJS naar de PSZ gaat. Dan zitten we rond 8.15 aan tafel. (1 minuut lopen, dus 8.40 uit huis..)
En ik werk op ma en di. Dan gaan we er om 7.30 uit. Het scheelt dat ik haar dan in de piama wegbreng en dat ze daar eet en wordt aangekleed.
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”