Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Haai » 27 sep 2010 12:51

Hé bah missf, beterschap!

Timon is tegenwoordig ook standaard 6.30 uur wakker. Hij gaat dan vaak eerst even beneden kijken, en als hij ontdekt dat daar niemand is komt hij boven bij ons. Soms slaapt ie bij ons dan nog wat, maar meestal niet. Ik mis dat uitslapen van hem echt 8-[ Vooral omdat hij ook 's middags niet meer slaapt. Dus nu hij naar de psz is neem ik maar lekker even een momentje voor mezelf :wink:

@ppm: jammer dat de bv 'op' is! Maar wel lekker dat hij nu beter slaapt. Ga je nog proberen het weer op gang te krijgen of zet je er echt een punt achter?

Sjonge, mijn kinderen zijn helemaal niet van die klauteraars, maar net klom Sylke uit de kinderstoel :o Ze hing helemaal over tafel heen omdat ze iets wilde pakken wat daar lag, anders was ze op de plavuizen gevallen. Ik ga dus maar gauw het tuigje opscharrelen wat we nog ergens hebben liggen...

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 27 sep 2010 13:01

Haai schreef:
Timon is tegenwoordig ook standaard 6.30 uur wakker. Hij gaat dan vaak eerst even beneden kijken, en als hij ontdekt dat daar niemand is komt hij boven bij ons. Soms slaapt ie bij ons dan nog wat, maar meestal niet. Ik mis dat uitslapen van hem echt 8-[ Vooral omdat hij ook 's middags niet meer slaapt. Dus nu hij naar de psz is neem ik maar lekker even een momentje voor mezelf :wink:

Tjonge, Timon is dan iets jonger dan onze jongste (die is van oktober) maar die gaat écht nog niet alleen haar bed uit! Sowieso blijft ze altijd heel stil op bed liggen tot we haar er uit komen halen, maar er zelf uit komen doet ze echt niet! We hebben wel sinds kort een paar spijlen uit haar bedje gehaald, zodat ze er zelf uit kan komen, maar dat doet ze alleen maar als we haar roepen. Haar grote zus van zes roept ook altijd eerst 'Mag ik uit bed?' voor ze er uit komt. 8-[ Lijkt me echt niks als ik weet dat de kinderen zelf naar beneden gaan 's morgens :shock: . Volgens mij lig ik dan zelf ook lang zo lekker niet meer. Ik sta er echt van te kijken dat zulke kleintjes gewoon zelf al uit bed gaan en naar beneden gaan! Heeft ie geen trappelzak meer aan dan?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 sep 2010 13:02

Beterschap missF!

Volgens mij mag ik in mijn handjes knijpen qua uitslapen hier.
Al was Danique al heel jong van haar middagslaapje af..

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 sep 2010 13:03

Oeff haai, dat klinkt inderdaad een beetje onveilig krijg je een stuntvrouw in huis!? :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 27 sep 2010 13:14

Timon ligt niet meer in een ledikantje, maar in een peuterbed. Ook met trappelzak kwam hij eruit, en ik was bang dat ie dan met trappelzak en al van de trap zou vallen, dus die doen we ook niet meer aan. Hij doet beneden verder niets wat niet mag, zo voorbeeldig opgevoed is ie :mrgreen:
We hebben trouwens nog wel een tijdje z'n deur geblokkeerd, zodat hij z'n kamer niet uit kon, maar dat vond ik zelf eigenlijk ook niet zo'n prettig idee.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 27 sep 2010 13:16

Vervelend, MissF! Beterschap!

Hier is onze dochter van 3 ook vaak om 6.30u wakker. Ze komt er dan ook zelf uit, maar kijkt altijd eerst even in onze slaapkamer of we daar zijn en gaat daarna pas naar beneden. Ik probeer haar te leren dat ze in bed moet blijven tot de oudste naar school is (hij gaat 7.10u de deur uit), maar dat lukt nog niet zo goed. De andere jongens komen vaak tussen 7.15 en 7.30u uit bed. Om 7.40 moeten ze er echt uit zijn om om 8.25 aangekleed, gewassen, met een bord Brinta achter de kiezen en mét rugtas, zendingsgeld, gymspullen enzo op school te kunnen zijn :mrgreen: .
De jongste voed ik voor 6.45u en die leg ik dan terug ik haar bedje. Ze slaapt dan vaak tot 9.30u, dan heb ik vaak al heel wat opgeruimd etc., dat is heerlijk :wink: .

Hier nog zo'n gevaarlijke meid :roll: ...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 sep 2010 13:25

Beterschap MissF..

Ilona wordt meestal om 08:15 wakker.
Soms een uur vroeger, maar dan laat ik haar gewoon liggen, en dan gaat ze weer slapen.
Ik slaap zelf namelijk heel graag uit. 8-[

Vanmorgen was het zelfs 08:45. Lekker hoor.

Ilona slaapt nog in een ledikantje, en weet niet dat ze er zo uit kan klimmen. Lucky me. :biggrin:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 sep 2010 13:46

AikonGirl schreef:
Ilona slaapt nog in een ledikantje, en weet niet dat ze er zo uit kan klimmen. Lucky me. :biggrin:

hier hetzelfde! :):)

AL is ze vaak wel vroeg wakker, maar ze blijft er gewoon in!

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 27 sep 2010 17:28

ha leuk die klauterverhalen. Mn neefje (bijna 3) weet altijd heel goed dat ie op zn bed moet blijven tot ze hem halen en hield zich daar ook altijd aan. Maar een paar weken geleden toen de babyfoon 's morgens een keer niet goed stond, kwam mn ma daar en stond meneer bij de kamer van zn papa en mama behang af te trekken [-X
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 sep 2010 18:58

ben vanmorgen bij de kinderarts geweest... huisarts meende een ruisje te horen... volgens de kinderarts viel dat wel mee.. misschien was er een heel klein ruisje, maar dat maakte verder niet uit..

verder ademde hij erg hoorbaar (hij zit vol ) en soms ook veel te snel... en dat doet hij dus al vanaf het begin... maar ja waar komt dat vandaan.. hij kon het ook niet goed zeggen.. het kan komen dat Milan elke keer wat van school meeneemt en dat hij daar erg gevoelig is.. kortom hij wist het niet... :-k

de andere klachten (huilen enzo) dat kan ook reflux zijn.. maar dat weet hij ook niet.. we moeten nu johannesbroodpitmeel gebruiken en hem dus schuin blijven leggen.

Ik moet hem nu 2 weken goed observeren en kijken hoe het gaat met de ademhaling enzo.. is er over 2 weken geen verbetering (of eerder als ik het niet vertrouw) zal hij moeten worden opgenomen ter observatie om te kijken waarom hij zo ademt en huilt :?
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 27 sep 2010 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 sep 2010 18:59

hier komen de kinderen hun bed niet uit voordat de wekker gaat! alleen om te plassen, maar daarna duiken ze netjes het bed weer in

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 27 sep 2010 19:57

Zo TJ dat is niet zomaar wat! Hopelijk valt het allemaal mee! Sterkte ermee!

handig zo'n wekker!
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 sep 2010 20:13

Dank jullie wel!
Hier ook een kindje dat voorlopig nog lekker in zijn ledikantje slaapt. Met slaapzak, want ik ben bang dat hij het anders zo koud krijgt. Hij gooit altijd zijn dekbed uit zijn bed, dus dan ligt hij zo alleen in zijn pyjama. En overdag staat eigenlijk altijd zijn raam open, dus dan is het best fris. Maar ook zonder slaapzak ('s middags dus) komt hij er niet uit, ideaal! Ik laat het nog even bij dat ledikantje :D

Sterkte tj met je jongste telg!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 sep 2010 20:46

Beterschap missF.

Wat een uitslapers hebben jullie. Het is hier altijd om 6.00 uur feest. Vaak is Hugo ook wel eerder wakker, maar hij moet blijven liggen tot 6.00 uur :mrgreen: Ik hoop dat nu het winter wordt hij iets langer gaat slapen. Als hij 7.00 uur haalt, hebben wij een echt uitgeslapen. En Cato is ook vaak rond zessen wakker. Ze krijgen hetzelfde ritme. Ook wel fijn, want ze slapen beiden altijd tussen 13.00 en 15.00 uur......heerlijk rustig

Hugo ligt sinds een maand in een groot bed en eigenlijk komt hij zn bed niet uit. Hij weet dat het kan, maar blijft netjes liggen. Een trappelzak heb ik afgelopen zomer uitgedaan, want hij had het zo heet. Nu slaapt hij ook nog gewoon onder een dekbedovertreklaken ( zonder dekbed). Die heb ik 1 nacht over hem heen gehad en hij had zijn haar nat in zijn nek, dus er weer snel afgehaald.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 27 sep 2010 20:56

@ TJ: Fijn dat de kinderarts je wat betreft het ruisje gerust kon stellen. Hopelijk wordt het huilen minder met het Johannesbroodpitmeel.
Schrijf je ook op wat je observeert? Ik vind het altijd lastig om bij een arts je verhaal chronologisch te vertellen, dan helpen notities heel veel! Sterkte i.i.g.!

Terug naar “Archief”