kees61 schreef:hettys schreef: Er zijn heel erg veel vrouwen die aids hebben of kunnen het krijgen. Er zijn ook vrouwen die geen aids krijgen omdat hun lichaam het aids virus doodt.
er zijn ook een aantal europeanen die een mutatie hebben waardoor ze geen aids kunnen krijgen.
Waarom zou het een mutatie zijn en geen eigenschap die altijd al aanwezig was, maar bij andere mensen niet meer goed werkt?
Omdat die mutatie gewoon is gevonden bij de europeanen.
citaat:
De gelukkige mutatie werd in 1996 ontdekt door Rong Liu en collega’s bij twee personen die, ondanks herhaaldelijke blootstelling aan HIV, er niet mee geïnfecteerd raakten. Merkwaardig genoeg komt de delta-32 mutatie, zoals-ie ook wel genoemd wordt, alleen voor bij Europeanen van het Kaukasische ras: de meeste blanke Europeanen. Zo’n 10 procent van de Europeanen draagt een of twee genen met de delta-32 mutatie bij zich. Twee genen bieden volledige bescherming tegen besmetting met HIV, een enkel gen zorgt ervoor dat de ziekte aids minder snel en minder agressief verloopt. http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/16391079/hettys schreef:Kees61 schreef:Geef nou eens een voorbeeld waarbij je een vis in een reptiel ziet veranderen ofzo. Of doe dat eens over in een laboratorium.
Nee, dat kan niet, want dáár gaan dus die miljoenen jaren overheen. Gelukkig hebben we zo'n groot fossielenbestand dat we ook, met terugwerkende kracht, een vis in een reptiel kunnen zien veranderen in die zin dat er fossielen gevonden zijn van vissen met 4 poten, vissen onderweg landinwaards.
Houd nou toch eens op met jouw fossielen. Het zijn gewoon resten van dieren die allang dood zijn. Wat wil je daar nou mee bewijzen? Je kunt niet bewijzen of ze nakomelingen kregen en ook niet of ze andere ("geëvolueerde") nakomelingen kregen.
.
Inderdaad. Het zijn resten van allang gestorven dieren. die ooit geboren zijn, met elkaar hebben geleefd en vervolgens onder zeer uitzonderlijke omstandigheden hebben kunnen fossiliseren.
Het zijn er zóveel dat ze nooit samen hebben kunnen leven op de aarde, (of die moet ooit veel groter zijn geweest) Er zijn veel meer dierensoorten uitgestorven dan er heden ten dage nog leven.
en wel heel toevallig vertonen veel van die dieren kenmerken die ze trapsgewijs verbindt met de huidige diersoorten. en niet alleen diersoorten, maar ook van soorten mens zijn veel fossielen gevonden.
kees61 schreef:Je kunt iedere hoop skeletten in een volgorde neerleggen die je wenst. Het is puur interpretatie waarmee men evolutie wil bewijzen. En de interpratatie wordt nu als bewijs gebruikt om de interpretatie mee te bewijzen.
Oh. Paleontologen zijn alleen maar bezig de evolutie te bewijzen? De Indiers, de chinezen, de russen, amerikanen, koreanen, Nederlanders, belgen, etc etc zijn alleen maar samen bezig met een enorm complot tegen het creationisme.
Wat zeg ik? Het hele vak paleontologie bestaat alleen om evolutie te bewijzen!
Droom maar lekker verder.
Kees61 schreef:Geen enkele creationist zal zoiets eisen. Dat een boom uit een grasspriet ontstaat is een bewering a la evolutie en een creationist mag best wel vragen om zoiets te bewijzen.
Nou nee. Een boom ontstaat niet echt uit een grasspriet. Volgens mij is gras pas ontstaan ná de bomen. Dit alles is uitstekend wetenschappelijk gedocumenteerd.
http://www.hortus.leidenuniv.nl/index.php/hortus_in_vogelvlucht/systeemtuin/evolutie_van_plantenkees61 schreef:Eend uit een krokodil heet punctuated equilibrium. Dat is een verzinsel van de evolutie aanhanger Gould.
Dat een groep zich niet meer kan vermengen met een andere groep is puur degeneratie.
Moet ik nou lachen of huilen?
Ik denk niet dat je het punctuated equilibrium echt goed hebt begrepen.
http://www.museumkennis.nl/nnm.dossiers/natuurdatabase.nl/i000653.htmlWel grappig dat de 'cambrische explosie' altijd nog zekert 50 miljoen jaren in beslag nam. (dus echt geen crocoduck) Ook heel apart is dat zelfs jonge aarde creationisten roepen: Zie je wel! Gould heeft het bewezen: alles is 'plosklaps' ontstaan.
kees61 schreef:hettys schreef:Wat zou ik moeten ontkennen? Dat alle diersoorten op één scheppingsdag zijn geschapen en Adam ze allemaal op diezelfde dag een naam gaf, alvorens hij in slaap viel en Eva uit een stukje rib werd gemaakt?
Dat ontken ik niet, maar ik vat het niet letterlijk op. dit is de manier waarop het volgens bijbelsschrijvers is gebeurd, maar dat is nooit natuurhistorisch bedoeld.
Dus je ontkent het wel.
Wie de scheppingsverhalen letterlijk, dus natuurhistorisch opvat, maakt ze in mijn ogen belachelijk. En maakt de Schepping, zoals wij die mogen ervaren belachelijk. De kunstgrepen die creationisten moeten uitvoeren om het allemaal passend te krijgen vindt ik ronduit dramatisch.
Ook gif is geschapen.