Berichtdoor mamavansophie » 16 nov 2010 10:31
Laura, veel sterkte met alles. Lijkt me wel een moeilijke keuze maar ik kan me voorstellen dat je een beetje een vaste basis wilt. Ik woon nu 40 km van mijn ouders vandaan, en ik merk het al. Terwijl het eigenlijk ter vergelijking voor mij dan maar een klein stukje is natuurlijk!
Jedi, ook jij een virtuele knuffel vanuit hier, hoor!
Galateia, tja, het blijft lastig om voor anderen te oordelen of ze wel of geen gehandicapt kindje willen en hoe gehandicapt het dan wel of niet mag zijn. Wij hebben bijv. bij de pleegzorg aangegeven dat een handicap zeker bespreekbaar is. Maar wij hebben indertijd een kindje met FAS (Foetaal Alcohol Syndroom) in huis gehad en dat was enorm zwaar! Deze kindjes belanden op latere leeftijd vrijwel allemaal in tehuizen omdat ze zo ernstig beschadigd zijn op allerlei gebieden. Kindjes uit bijv. Polen hebben ook vaak FAS. Ik dacht dat sommige organisaties daarom ook geen kinderen uit Polen ter adoptie meeer aanboden? Weet ook niet precies hoe dat zit, maar jij misschien wel? Ik zou zelf niet snel voor een kindje met FAS kiezen als ik dit van te voren wist. Het is natuurlijk anders als je er pas achter komt als je het al in huis hebt. En verder ben ik zelf al rolstoelafhankelijk dus een kindje in een rolstoel zou gewoon niet praktisch zijn. Zo kunnen er dus allerlei bezwaren zijn en is het lastig oordelen, denk ik... Maar dat is mijn mening, hoor!
Overigens denk ik dat adoptie- en pleegkindjes bijna allemaal wel een beschadiging hebben opgelopen in hun verleden, ook al zijn ze nog zo klein als ze bij hun nieuwe ouders in huis genomen worden. maar goed, dat leer je uiteraard als aanstaande pleeg- of adoptie ouders ook allemaal in de cursus (bij pleegzorg haken er om deze reden nog veel mensen af, van adoptie weet ik het niet).
Hier verder geen nieuws. Denk ook niet dat het voor dit jaar nog gebeuren zal. De centjes zijn overal meer dan op, aan het einde van het jaar. Dus hoe meer ze de kindjes in een crisis gezin kunnen houden, hoe liever ze dit zullen doen tot in ieder geval januari, wanneer ze weer hun nieuwe budgetten krijgen.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------