Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor mamavansophie » 16 nov 2010 10:31

Laura, veel sterkte met alles. Lijkt me wel een moeilijke keuze maar ik kan me voorstellen dat je een beetje een vaste basis wilt. Ik woon nu 40 km van mijn ouders vandaan, en ik merk het al. Terwijl het eigenlijk ter vergelijking voor mij dan maar een klein stukje is natuurlijk!
Jedi, ook jij een virtuele knuffel vanuit hier, hoor!

Galateia, tja, het blijft lastig om voor anderen te oordelen of ze wel of geen gehandicapt kindje willen en hoe gehandicapt het dan wel of niet mag zijn. Wij hebben bijv. bij de pleegzorg aangegeven dat een handicap zeker bespreekbaar is. Maar wij hebben indertijd een kindje met FAS (Foetaal Alcohol Syndroom) in huis gehad en dat was enorm zwaar! Deze kindjes belanden op latere leeftijd vrijwel allemaal in tehuizen omdat ze zo ernstig beschadigd zijn op allerlei gebieden. Kindjes uit bijv. Polen hebben ook vaak FAS. Ik dacht dat sommige organisaties daarom ook geen kinderen uit Polen ter adoptie meeer aanboden? Weet ook niet precies hoe dat zit, maar jij misschien wel? Ik zou zelf niet snel voor een kindje met FAS kiezen als ik dit van te voren wist. Het is natuurlijk anders als je er pas achter komt als je het al in huis hebt. En verder ben ik zelf al rolstoelafhankelijk dus een kindje in een rolstoel zou gewoon niet praktisch zijn. Zo kunnen er dus allerlei bezwaren zijn en is het lastig oordelen, denk ik... Maar dat is mijn mening, hoor!
Overigens denk ik dat adoptie- en pleegkindjes bijna allemaal wel een beschadiging hebben opgelopen in hun verleden, ook al zijn ze nog zo klein als ze bij hun nieuwe ouders in huis genomen worden. maar goed, dat leer je uiteraard als aanstaande pleeg- of adoptie ouders ook allemaal in de cursus (bij pleegzorg haken er om deze reden nog veel mensen af, van adoptie weet ik het niet).

Hier verder geen nieuws. Denk ook niet dat het voor dit jaar nog gebeuren zal. De centjes zijn overal meer dan op, aan het einde van het jaar. Dus hoe meer ze de kindjes in een crisis gezin kunnen houden, hoe liever ze dit zullen doen tot in ieder geval januari, wanneer ze weer hun nieuwe budgetten krijgen.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 22 nov 2010 14:38

... zei ik dinsdag, en 2 dagen later kreeg ik prompt telefoon van de SGJ ;)

Of we een crisiskindje kunnen opvangen. Het zou eerst al voor de volgende dag zijn, maar nu waarschijnlijk in de loop van deze week. Kan er niet al te veel over zeggen, omdat dit natuurlijk een openbaar forum is.... Maar t is wel spannend natuurlijk weer allemaal!
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 nov 2010 17:05

Spannend!!! Heel veel succes gewenst (en plezier natuurlijk ;))

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 22 nov 2010 22:20

Dank je laura. t Is nog niet 100 % zeker dat het doorgaat, maar we hopen snel meer te weten!!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 22 nov 2010 22:48

Spannend, mvSophie. Hebben jullie de vorige keer ook een crisisopvang gedaan? Er was toch een vorige keer, dacht ik?

Hier zijn we toch ook weer serieus aan t nadenken over pleegzorg. Voorlopig even niet, eerst maar de zwangerschap door en de eerste maanden ofzo van dit kindje, maar daarna is het toch wel een hele serieuze optie. Ik heb alleen geen idee hoe lang we moeten wachten voor het 'mag' gezien de leeftijd van dan onze tweede.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 23 nov 2010 09:39

WAT FIJN mamavansophie!!!
Mag je wel vertellen hoe oud het kindje ongeveer is?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 nov 2010 11:39

ik bewonder de moeders die (naast hun eigen kinderen of handicaps) nog energie hebben om voor pleegkindjes te zorgen!!
PETJE AF HOOR!! =D> =D> =D>

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 nov 2010 12:44

Schipje schreef:ik bewonder de moeders die (naast hun eigen kinderen of handicaps) nog energie hebben om voor pleegkindjes te zorgen!!
PETJE AF HOOR!! =D> =D> =D>
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 nov 2010 13:15

Oh, wat spannend!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 24 nov 2010 00:16

mamavansophie schreef:... zei ik dinsdag, en 2 dagen later kreeg ik prompt telefoon van de SGJ ;)

Of we een crisiskindje kunnen opvangen. Het zou eerst al voor de volgende dag zijn, maar nu waarschijnlijk in de loop van deze week. Kan er niet al te veel over zeggen, omdat dit natuurlijk een openbaar forum is.... Maar t is wel spannend natuurlijk weer allemaal!

Spannend mamavansophie, en sterkte in alles daarin!
Psalm 25:2 (ber.)

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 04 dec 2010 23:08

even kort: het hele verhaal is allemaal flink uitgesteld. Maar het is een beetje lastig dat zo openbaar te vertellen. Wie meer wil weten, mag me gerust ff prive mailen overigens!

Maar het kindje is hier dus (nog?) niet...

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 06 dec 2010 17:41

voor de mensen die me een pb'tje hebben gestuurd: bedankt. Ik probeer jullie snel te antwoorden, maar sophie is erg ziek (buikgriep) dus ik houd het voor nu even kort.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 06 dec 2010 18:15

Oei mamavansophie, ook dat nog...
Hoop voor je dat het toch snel allemaal op zijn pootjes terecht komt en jullie alsnog voor dit kindje mogen gaan zorgen!

Wij hebben een uitnodiging ontvangen van pleegzorg dat we voor 11 januari 2011 uitgenodigd zijn op de info-avond.
Ben wel benieuwd hoor!

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 06 dec 2010 18:30

Tuinfluiter schreef:Oei mamavansophie, ook dat nog...
Hoop voor je dat het toch snel allemaal op zijn pootjes terecht komt en jullie alsnog voor dit kindje mogen gaan zorgen!

Wij hebben een uitnodiging ontvangen van pleegzorg dat we voor 11 januari 2011 uitgenodigd zijn op de info-avond.
Ben wel benieuwd hoor!

bale zeg mamavansophie, hopelijk knapt ze snel weer op
tuinfluiter wat een leuk nieuws is dat! is weer een stapje dichterbij :D

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 20 dec 2010 17:24

Blijft ziekenboeg hier dus weinig online geweest. Maar hier verder geen nieuws, en dus maar gewoon afwachten (tot minstens na alle feestdagen, gok ik zo ;)).

Tuinfluiter, fijn dat jullie binnenkort naar de info avond mogen gaan. Hopelijk levert het jullie nieuwe informatie op en wellicht daarna meteen de cursus starten? Die start toch meestal in januari bij de SGJ?

Parkiet: beetje late reactie van mij, maar meestal is het bij pleegzorg zo, dat je kindje minimaal 1 jaar oud moet zijn, zodat je gezin een beetje gestabiliseerd is, en je op de wachtlijst mag voor een pleegkindje. Maar de cursus eerder starten kan zo mogelijk natuurlijk wel (bij ons zat er ook een stel met een baby en een stel waarvan de vrouw hoogzwanger was). Overigens willen ze het liefst wel dat er minimaal 2 jaar tussen je eigen kinderen en pleegkinderen zit. Als je zelf dus nog een kleintje van net 1 hebt, kom je dus op een kindje van 3 of ouder uit.

Verder iemand nog nieuws?

Terug naar “Archief”