gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 mar 2008 23:37

pol schreef:
Lalage schreef:ja als je pas om 12 uur je nest uit komt... Er zijn wel meer mensen die last hebben van zo'n verschoven ritme. Hij slaapt het liefste van 4 tot 12 uur.

jetlag in eigen huis!

Kijk het staat hier uitgelegd: http://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_sleep_phase_syndrome

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 mar 2008 12:07

Net de eerste verdieping gedaan.
Studeerkamer, badkamer, slaapkamer, vloeren gedweilg, ramen gezeemd, alle potjes met kaarsen etc leeggehaald en schoongemaakt.
Heerlijk alles zo schoon :)

Nu beneden nog. maar eerst gaan ze nieuwe schutingen zetten, dus dan lopen ze vast zonder na te denken door het huis heen, dus die doe ik maar als ze daar klaar mee zijn
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 22 mar 2008 12:17

moet zeggen dat ik op zaterdag nooit geen zin meer heb in mn huishouden, voorheen dweilde ik de badkamer uit enzo, maar nu....

we hebben zojuist besloten dat het vuilste plekje in ons huis op en rond de kinderstoel van Sarah is :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mar 2008 12:37

We hebben net de grote stap gewaagd en een nieuw strijkijzer gekocht. En we hebben een deal gesloten: ik ga de stapel onopgevouwen en ongestreken was van de afgelopen 3 maanden vanmiddag reduceren tot hopelijk niks, terwijl mijn man de gang gaat verbouwen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 mar 2008 12:45

Whaaaa, Galateia, gata dat wel lukken? :P

Ik heb de keuken ondertussen ook gedaan.
Dus alleen nog ff zuigen overal straks, de woonkamer, maar dat is in 1 tel gebeurd, dan nog de was ophangen, 1 strijken en weer 1 erin.

Ik doe meestal op zaterdag als ik vrij ben het hele huis. Tenminste, dat probeer ik. Dan heb ik lekker de tijd enzo
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 mar 2008 13:01

Ik heb net de hele keuken schoongemaakt, alle kastjes van binnen en van buiten (op een paar plankjes na die er nog wel schoon uitzagen). De koelkast hoefde ook alleen helemaal onderin even een doekje, verder is 't nog schoon. Als Borkdude straks heeft gestofzuigd is het weer lekker netjes. Ik ben wel lang bezig geweest zeg, alle spullen uit die kastjes halen, schoonmaken, alles er weer in...
Ik heb trouwens theedoeken op bijna alle plankjes liggen, dat maakt wel makkelijker schoon. Vroeger werd daar geloof ik kastpapier voor gebruikt. Nu zitten de theedoeken in de was. Je moet wel veel theedoeken hebben als je alles in een keer schoon wil maken, ik kom wel op 15 plankjes ofzo, dus moest net even een stapel nieuwe theedoeken kopen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 mar 2008 13:11

Lalage schreef:
pol schreef:
Lalage schreef:ja als je pas om 12 uur je nest uit komt... Er zijn wel meer mensen die last hebben van zo'n verschoven ritme. Hij slaapt het liefste van 4 tot 12 uur.

jetlag in eigen huis!

Kijk het staat hier uitgelegd: [url]h
ttp://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_sle ... e_syndrome[/url]

Wat een beroerd iets, hoe moet dat met werk/studie? Is dat te kombineren?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 mar 2008 13:15

pol schreef:
Lalage schreef:
pol schreef:

jetlag in eigen huis!

Kijk het staat hier uitgelegd: [url]h
ttp://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_sle ... e_syndrome[/url]

Wat een beroerd iets, hoe moet dat met werk/studie? Is dat te kombineren?

Op zijn werk is het gelukkig geen probleem dat hij pas om half 11 ofzo binnenkomt, hij maakt zijn uren wel (meer zelfs) doordat hij tot laat blijft en vaak ook 's avonds thuis nog werkt. Toen hij studeerde ging hij nooit naar colleges die te vroeg begonnen, maar dat doen wel meer studenten ;)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mar 2008 13:18

MissF schreef:Whaaaa, Galateia, gata dat wel lukken? :P

Nou, dat weet ik niet. Om je een indruk te geven van de hoeveelheid: alle hekjes naast de trap op de overloop van de 1e verdieping en zolder hangen vol, maar dan ook echt VOL, dus een hele berg erop. Dan hebben we nog wasrekken op zolder, die liggen volgestapeld, en waslijnen die volhangen, sommige 3-dubbel, en een logeerbed op zolder die vol ligt met een letterlijke klerenzooi. En dat is een 2-persoonsbed. En dan nog verspreid over de slaapkamers een wasmand hier en daar :|

Wonderwel zit er ook nog wat in onze kledingkasten. Maar nu kunnen we echt niks meer vinden. Zelfs mn hemdjes raken op (en daar heb ik er toch echt ontelbaar veel van in elke kleur en tint en met en zonder kanten randje, etc).

Dus het MOET wel lukken 8)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 22 mar 2008 13:54

Wij doen op zaterdag ook altijd best veel.
Hele was en strijk van de week gaat er door, er wordt overal gestofzuigd, de slaapkamers worden gedaan eens in de twee weken, de wc's worden gedaan, en elke week kiezen we een ander groot 'project' (zoals badkamer, zolder, schuur etc) ook poets ik vaak de schoenen.

Vandaag zijn we alleen ook druk bezig met de bruiloft van m'n broer, dus valt het grote project weg...
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 22 mar 2008 15:13

Welk strijkijzer is het geworden Galateia? Nog een roze kunnen vinden? :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mar 2008 15:15

jamillah schreef:Welk strijkijzer is het geworden Galateia? Nog een roze kunnen vinden? :wink:

Nee, hij is blauw, want de roze variant hadden ze niet in de winkel. Maar ach, ik wil het ding zo min mogelijk zien, dus hij mag afwijken :wink:

Een of ander Philips apparaat, met een meterslang snoer, dat vonden we dan allebei wel handig, en hij heeft een 'careeza' onderkant ofzoiets, dus dat klonk wel alsof hij lief zou zijn voor mijn kleding...

Redenen genoeg om deze maar mee te nemen...

Maar ja, officieel ben ik nu aan het strijken en opvouwen, maar was het heel even zat. Er lijkt geen einde aan die berg te komen :|

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 22 mar 2008 15:16

Galateia schreef:
jamillah schreef:Welk strijkijzer is het geworden Galateia? Nog een roze kunnen vinden? :wink:

Nee, hij is blauw, want de roze variant hadden ze niet in de winkel. Maar ach, ik wil het ding zo min mogelijk zien, dus hij mag afwijken :wink:

Een of ander Philips apparaat, met een meterslang snoer, dat vonden we dan allebei wel handig, en hij heeft een 'careeza' onderkant ofzoiets, dus dat klonk wel alsof hij lief zou zijn voor mijn kleding...

Redenen genoeg om deze maar mee te nemen...

Maar ja, officieel ben ik nu aan het strijken en opvouwen, maar was het heel even zat. Er lijkt geen einde aan die berg te komen :|

Ghe, tis dat je niet naast de deur woont anders kwam ik je wel ff helpen :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 mar 2008 15:17

Zow... nou met jouw blauwe monster erbij zou alles zo weg zijn :wink:

Maar ik moet zeggen: ik ben al kledingstukken tegengekomen, waarvan ik het bestaan niet meer wist. Dat is dan wel weer leuk.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 22 mar 2008 15:20

Dat is zeker leuk ja! Maar moet het allemaal perse vandaag af dan? Het ligt er nu toch al drie maanden.. 8)

Terug naar “Archief”