Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 15 jan 2007 18:27

trijntjejohanna schreef:hier moet ik toch nie aan denken :mrgreen:

Poolse baby weegt 7 kilo bij geboorte

Uitgegeven: 15 januari 2007 11:32 (bron: www.nu.nl )
AMSTERDAM - Een baby uit Polen mag zich een van de zwaarste baby's ter wereld noemen. De baby, die van zijn ouders de naam Kascper meekreeg, woog maar liefst 7,13 kilogram bij de geboorte. Dat meldden verschillende media, waaronder die Welt

Kascper werd met een keizersnede ter wereld gebracht, en is 66 centimeter lang. De baby en de 45-jarige moeder maken het goed.

Er zijn weinig baby's in de wereld die zo zwaar zijn als Kascper. "Baby's die bij geboorte vijf kilo wegen vormen al een grote uitzondering, een baby van zes kilo is een fenomeen", aldus de Poolse arts Ewa Helwich.

In Nederland gebeurt het ook. Ik heb iemand leren kennen toen ze zwanger was van de derde, de eerste werd geboren met een gewicht van 13 pond en de tweede met een gewicht van 14 pond...
Haar derde kindje werd met 33 weken al geschat op 8 pond en is dan ook met 37 weken gehaald. Die woog toen een pond of 10.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 jan 2007 19:00

In dat geval mag je blij zijn dat ze je kind willen halen zeg!!! Gelukkig wordt ons kind gewoon een normale 6/7 ponder geschat :P (wie weet komt er straks een 9 ponder uit :roll: )

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 16 jan 2007 21:16

ik hoop toch echt niet dat de onze bij de geboorte 7 kilo weegt, ga dan maar gelijk een sonja bakker dieet boekje bestellen haha. alhoewel mijn manneke is wel 2 meter... lammetje ik kom steeds hier ff kijken of er bij jou al wat is haha!!!
trijntje johanna wat een stoere kinderwagen is dat, mijn zus had ook een mutsy en vondt hem ook irritant rijden waarom weet ik niet??
ik heb zelf een quinny uitgezocht! maar geen duo :oops:
ben al weer over de 20 weken nu wat gaat dat toch allemaal snel...
heb soms echt energie voor 4 hadden jullie dat ook??

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 16 jan 2007 21:19

weet je het geslacht al trouwens trijntje?

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 16 jan 2007 22:27

Fijn dat het zo goed gaat Liefje.
en idd in het middelste gedeelte vanmijn vorige zwangerschap had ik echt het gevoel dat ik de hele wereld aankon.
Weet jij het geslacht van je kindje?
Ik heb trouwens een Mutsy, maar ik vind hem echt wel fijn rijden
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 jan 2007 07:48

rosekapje schreef:Fijn dat het zo goed gaat Liefje.
en idd in het middelste gedeelte vanmijn vorige zwangerschap had ik echt het gevoel dat ik de hele wereld aankon.
Weet jij het geslacht van je kindje?
Ik heb trouwens een Mutsy, maar ik vind hem echt wel fijn rijden

ik heb ook een mutsy gehad! vond ik ookn heerlijk rijden! helaas ging die na een tijdje kapot.. maar met duoseat schijnt hij wel zwaar te zijn...

we gaan toch die andere kinderwagen neit kopen.. ik kan niet genoeg krijgen voor die bugaboo, omdat er nu net een winkel failliet is gegaan worden ze momenteel nieuw op marktplaats aangeboden voor 500 euro... dus daar kan ik niet tegen op :wink: we hebben voor milan straks dan een driewieler (van mn schoonmoeder gekregen) daar kan hij evt in en dan doe ik de baby in de tricot slen.. of de baby gaat in de bugaboo en dan gaat milan lopen...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 jan 2007 07:52

liefje schreef:weet je het geslacht al trouwens trijntje?

fijn dat je je zo goed voelt!! ik heb ookv aak wel het gevoel dat ik de hele wereld aankan.. helaas moet ik dat altijd bekopen met verschrikkelijke bekkenpijn savonds.. gister heb ik niet eens iets geks gedaan, maar dan ook heb ik heel erg last van mn bekken.. kan dan moeilijk in en uit bed komen, bijna niet lopen, zitten doet ook zeer.. niet echt prettig allemaal..
mn energie is de laatste tijd soms ook wat minder.. maar ja dat heb je als je al een kindje rond hebt lopen, die ontzettend druk is, maar weinig slaapt overdag.. en snachts ook elke nacht nog spookt... maar goed..

ik weet het geslacht nog niet.. hopelijk kunnen we dat komende maandag op de echo zien!

@lammetje: milan werd ook geschat op ong 6 pond.. hij was bijna 8 :lol:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jan 2007 08:40

In het begin nam ik Danny op deze manier mee:

http://img101.imageshack.us/img101/7333/imm0011arw1.jpg

Die stoeltjes kun je niet meer in de winkel kopen, wel via marktplaats ofzo. Daar heb ik hem ook vandaan en weer verkocht.

Nu heb ik een duowagen gekocht in een welbekend babypark voor 135 euro ofzo. Nieuw in de doos. Hij doet het prima. De maxi cosi past er ook in, dat is mooi makkelijk. Het enige nadeel vind ik dat je slecht bij het boodschappen net kunt, Ook blijft er wel eens een keer wat hangen. Kwam ik paar dagen later achter dat er nog speklappen onder op de wandelwagen lagen...........

Mijn enkele wagen en de duo wagen staan beiden in de gang. Is een lange smalle gang, is nog een halve meter over ongeveer om langs te lopen. Als ik ze inklap is er iets meer ruimte over. Ach het is maar voor een paar jaar (neem ik aan :mrgreen: ) dat het wat krapper is. De duo wagen past trouwens beter in de auto dan de enkele.

*foto door moderator in link veranderd.. foto is veel te groot*
ja, dat is mijn mening dan he.....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 jan 2007 09:09

ik ben bang dat zon zitje niet op mn kniderwagen past.. is op zich wel handig zon stoeltje!!

die duowagens heb ik ook gezien, maar de duwstang is te laag voor mij .. ik kan daar niet lekker achter lopen

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 jan 2007 09:10

vanmiddag even naar prenatal.. ze hebben daar korting tot 50% op maxicosis en autostoeltjes... en laat ik nou net nog een maxicosi nodig hebben :mrgreen:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 17 jan 2007 12:23

annet, wat een mooi kereltje :8>
die duowagen van jou is dat met zitjes naast elkaar?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 17 jan 2007 13:02

Wij hebben zaterdag ook een duo-bovenstel voor onze Mutsy Urban Rider gekocht. Dan kun je hem gewoon op het oude onderstel (met handig stuursysteem) zetten.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 jan 2007 13:27

op zich is dat handig maar de baby kan er niet helemaal plat in en dat vind ik zelf niet zo handig en goed voor het rugje .. daarom hebben wij daar niet voor gekozen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 jan 2007 13:53

ik ben bang dat zon zitje niet op mn kniderwagen past.. is op zich wel handig zon stoeltje!!

Het past alleen goed als je een reiswieg hebt. Daar zit/staat hij op.

die duowagens heb ik ook gezien, maar de duwstang is te laag voor mij .. ik kan daar niet lekker achter lopen

De duwstang van mijn duowagen is 1 meter hoog, voor mij prima te doen.

annet, wat een mooi kereltje

vind ik ook, is gelijk weer ff pronken met mijn mooie ventje!

die duowagen van jou is dat met zitjes naast elkaar?

De zitjes zijn achter elkaar, ze kijken naar de straat, niet naar mij toe. Caroline zit meestal in de maxi cosi in dat ding en dan zet ik haar zo neer dat ze naar mij kijkt. Met de zitjes naast elkaar lijkt mij ontzettend onhandig. Bij de meeste winkels zijn de paden krap, heb er soms met mijn smalle wagen al moeite mee om door te komen. De stoep hiervoor is ook maar 4 tegels breed dus zou me toch nog zeker wel bedenken voor ik aan een brede wandelwagen begon.

op zich is dat handig maar de baby kan er niet helemaal plat in en dat vind ik zelf niet zo handig en goed voor het rugje .. daarom hebben wij daar niet voor gekozen

Kun je er geen handdoek of zacht kussen onder leggen zodat je babytje dan wat rechter komt te liggen? Dat deed ik ook wel in de maxi cosi omdat die van mij ook vrij recht is. (die van mij is onderhand al een overjarig model maar doet het nog prima)
ja, dat is mijn mening dan he.....

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 17 jan 2007 14:00

TheKeimpe schreef:Wij hebben zaterdag ook een duo-bovenstel voor onze Mutsy Urban Rider gekocht. Dan kun je hem gewoon op het oude onderstel (met handig stuursysteem) zetten.

mijn zus wou hem ook kopen, maar het werd haar erg afgeraden. De baby kan maar heel kort erin liggen. Zij gaat nu de baby in de draagzak meenemenen de oudste gewoon in de buggy. (Haar kinderen hebben 15 maand verschil.)

Terug naar “Archief”